افزایش غلظت آلاینده اُزن در بعضی منطقه ها مرکز

به گزارش هنجس بلاگ، تهران (پانا) - آسمانی صاف تا کمی ابری در استان تهران و افزایش غلظت آلاینده اُزن در بعضی منطقه ها مرکز طی امروز (اول تیرماه) پیش بینی می گردد.

افزایش غلظت آلاینده اُزن در بعضی منطقه ها مرکز

بر اساس آنالیز داده ها و نقشه های پیش یابی هواشناسی طی چهار روز آینده شرایط جوی استان تهران آسمانی صاف تا کمی ابری گاهی همراه با وزش باد و در ساعات بعد از ظهر در ارتفاعات استان گاهی با افزایش موقت ابر و افزایش وزش باد پیش بینی می گردد.

به گزارش اداره کل هواشناسی استان تهران در این مدت در ساعات بعد از ظهر افزایش ازن سطحی و در منطقه ها پرتردد غبار صبحگاهی خواهیم داشت.

پیش بینی های انجام شده در شرکت کنترل کیفیت هوای شهر هم تهران حاکی از آن است که در صبحگاه امروز (اول تیرماه) در بیشتر منطقه ها کیفیت هوا در محدوده قابل قبول قرار خواهد گرفت که ناشی از وزش باد مؤثر طی ساعات گذشته است.

با کاهش تندی باد در طول روز و حاکمیت جو نسبتاً آرام، شرایط مناسب جهت تجمع آلاینده ها فراهم می گردد بعلاوه با حضور عوامل کافی جهت فراوری آلاینده ازن در بعضی منطقه ها افزایش غلظت این آلاینده سبب کاهش کیفیت هوا خواهد شد. این شرایط جوی تا اواخر وقت سه شنبه تداوم خواهد داشت و با افزایش ترافیک شامگاهی برقراری شرایط ناسالم برای گروه های حساس در پاره ای منطقه ها پرتردد دور از انتظار نخواهد بود.

افزایش نسبی تندی باد تا صبح فردا (2 تیرماه) تا حدودی سبب کاهش غلظت آلاینده ها به ویژه ذرات معلق و برقراری شرایط قابل قبول در بیشتر منطقه ها خواهد شد. با کاهش تندی باد در طول روز پراکندگی آلاینده ها محدود خواهد شد، احتمال افزایش غلظت آلاینده ازن و کاهش کیفیت هوا هم در بعضی منطقه ها وجود خواهد داشت. با افزایش نسبی تندی باد تا ساعات پایانی چهارشنبه، پراکندگی آلاینده ها و به تبع آن برقراری شرایط قابل قبول کیفیت هوا در بیشتر منطقه ها پیش بینی می گردد.

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران طی 24 ساعت گذشته آلاینده شاخص هوای مرکز ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون با میانگین 91 بود و هوا در شرایط قابل قبول قرار داشت. این شاخص هم اکنون 75 است و ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون همچنان آلاینده شاخص محسوب می گردد و در شرایط قابل قبول قرار گرفته است.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 5 مرداد 1400 بروزرسانی: 5 مرداد 1400 گردآورنده: henjesblog.ir شناسه مطلب: 3344

به "افزایش غلظت آلاینده اُزن در بعضی منطقه ها مرکز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش غلظت آلاینده اُزن در بعضی منطقه ها مرکز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید