اهدای خون باعث انتقال کرونا نمی شود

به گزارش هنجس بلاگ، یک عضو هیات رییسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که انتقال خون باعث انتقال بیماری نمی شود، اظهار کرد که حتی افرادی که بعد از ابتلا به کرونا بهبود یافته اند هم می تواند بدون مشکل خون اهدا کنند.

اهدای خون باعث انتقال کرونا نمی شود

منوچهر جمالی سوسفی در گفت وگو با خبرنگاران، گفت: ما از مردم خواستیم که برای کنترل کرونا و مبتلا نشدن به این بیماری در خانه مانده و کمتر بیرون فرایند که این باعث شد که مردم به مراکز اهدای خون مراجعه نکنند.

وی ادامه داد: در شرایط فعلی ما از مردم می خواهیم که به مراکز انتقال خون برای اهدای خون مراجعه کنند و مطمئن باشند که انتقال خون باعث انتقال بیماری و کرونا نمی شود و مسئله ای برای آنها ایجاد نمی کند حتی کسانی که مبتلا به کرونا شده و بهبود یافته اند هم می توانند خون اهدا کنند و منعی برای آنها وجود ندارد.

این عضو هیات رییسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که اهدای خون باعث انتقال بیماری نمی شود، اظهار کرد: لازم است رسانه ها به خصوص صداوسیما در این خصوص اطلاع رسانی کنند. ما از مردم می خواهیم که کمک کنند چون در صورت کاهش ذخائر و فرآورده های خونی بیمارستان ها دچار مشکل می شوند.

وی در خاتمه شرح داد: در این ایام با وجود برخی مقررات منع آمد و شد، سوانح رانندگی و تلفات ناشی از آن کاهش یافت و به تبع آن نیاز به تزریق خون کم بود، اما با برداشتن ممنوعیت های رفت و آمد بین استان ها و شهرستان ها احتمال تصادف بیشتر است لذا باید همه کمک کنیم تا ذخائر خونی کافی وجود داشته باشد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 29 خرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: henjesblog.ir شناسه مطلب: 712

به "اهدای خون باعث انتقال کرونا نمی شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اهدای خون باعث انتقال کرونا نمی شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید