ایجاد 33 منطقه نمونه گردشگری در استان مرکزی به تصویب رسید

به گزارش هنجس بلاگ، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری استان مرکزی گفت: ایجاد 33 منطقه نمونه گردشگری در استان مرکزی به تصویب رسید.

ایجاد 33 منطقه نمونه گردشگری در استان مرکزی به تصویب رسید

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور گردشگری کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و ابشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

به گزارش خبرنگاران از اراک، سیدمحمد حسینی ظهر امروز در جلسه کارگروه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به طرح نیمه کار تاسیس سرویس های بهداشتی در سطح شهر گفت: بعضی از این سازه ها نیمه کاره رها شده اند که این امر در بعضی از شهرستان ها سبب بروز مسائلی اعم از پناهندگی معتادان و بی سرپرستان به این مناطق و سلب امنیت افراد در آن مناطق شده است.

وی اضافه نمود: در جلسه امروز مقرر شد که سرویس هایی که در محدوده شهری مستقر شده اند توسط شهرداری ها تکامل یابد و سرویس های برون شهری با همکاری سازمان حمل ونقل و پایانه ها به مراکز تفریحی فاقد پمپ بنزین تبدیل شوند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری استان مرکزی توضیح داد: مجتمع نمونه گردشگری همای سعادت واقع درشهرستان دلیجان می تواند یکی از مجتمع های پرافتخار در استان مرکزی واقع گردد چراکه طراحی و نقشه زیبای آن به گونه ای است که می تواند در جذب گردشگر پیروز واقع گردد.

حسینی ادامه داد: مجموعه تفریحی همای سعادت برای اینکه بتواند از امکانات وکمک های منطقه نمونه گردشگری برخوردار گردد به مصوبه کارگروه گردشگری احتیاج اساسی دارد.

وی مطرح نمود: تا به امروز تعداد 33 منطقه در استان مرکزی توسط هیئت دولت به عنوان منطقه نمونه گردشگری به تصویب رسیده و دولت مکلف است که به تامین زیرساخت در این مناطق بپردازد.

حسینی با اشاره به اهمیت صنعت توریسم در استان و کشور گفت: کشور ما قابلیت های بسیار بالایی در زمینه جذب توریست دارد و با توجه به امکانات بسیار بالا و نیروی درمانی متخصص در کشور و همچنین موقعیت های جغرافیایی بکر همچون کوه ها و کویر می توانیم به درآمدزایی در این بخش از صنعت گردشگری نیز امیدوار باشیم.

وی اضافه نمود: صنعت توریسم یک تجارت خاص است و با توجه به مزیت امنیتی بالا در کشور ما و کاهش اقبال توریست ها در نقاط دیگر جهان و افزایش روز به روز گردشگران در کشور و استان باید تمام تلاشمان را در جهت افزایش توریست که هم سبب ارتقا صنعت و همچنین فرهنگ جامعه می گردد به کار ببریم هر چند در زمینه توریست تفریحی باید فرهنگ سازی بیشتری صورت بگیرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری با اشاره به اهمیت صنعت گردشگری در کشور گفت: صنعت گردشگری به عنوان صنعتی درآمدزا در پیشبرد و برطرف مسائل اقتصاد و افزایش درآمدهای ارزی در شرایط کنونی، بهترین فرصت محسوب می گردد.

وی با توجه به رشد روز افزون کاربران فضای مجازی و ﺭﺳﺎﻧﻪ ﻫﺎﯼ ﻧﻮﯾﻦ ﺍﺟﺘﻤﺎﻋﯽ در ایران اضافه نمود: از اصحاب گردشگری درخواست داریم تا به مبحث ﺑﺎﺯﺍﺭﯾﺎﺑﯽ در ﻓﻀﺎﯼ ﻣ ﺎﺯﯼ به عنوان ﺍﺑﺰﺍﺭ ﻧﻮﯾن در زمینه برنامه ریزی وتبلیغات توجه ویژه ای داشته باشند.

حسینی توضیح داد: به منظور استفاده از ظرفیت های استان در جذب گردشگر تنها راه گذر از مسائل مالی کنونی کشور لزوم تسهیل فرایند سرمایه گذاری داخلی و خارجی برای جذب سرمایه گذار است.

منبع: تسنیم
انتشار: 30 بهمن 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: henjesblog.ir شناسه مطلب: 179

به "ایجاد 33 منطقه نمونه گردشگری در استان مرکزی به تصویب رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایجاد 33 منطقه نمونه گردشگری در استان مرکزی به تصویب رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید