برنامه چین برای نجات زمین؛ ارسال 23 موشک به فضا

به گزارش هنجس بلاگ، محققان چینی می خواهند بیش از 20 موشک برای جلوگیری از برخورد یک سیارک به زمین به فضا بفرستند.

برنامه چین برای نجات زمین؛ ارسال 23 موشک به فضا

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش خبرنگاران، دانشمندان مرکز ملی فضایی چین در شبیه سازی های اجرا شده دریافتند که 23 موشک لانگ مارچ5 با وزن 900 تن می توانند از برخورد یک سیارک بالقوه به زمین جلوگیری نمایند و آن را از راستا خود منحرف نمایند.

موشک لانگ مارچ 5بی مشابه موشکی است که در ماه مه امسال در فضا رها شد و در نهایت به محلی در اقیانوس هند برخورد کرد.

احتمال برخورد سیارک ها به زمین کم است اما یک سیارک بنو (Bennu) با وزن 78 میلیارد کیلوگرم تحت آنالیز قرار است.

سیارک بنو در گروه B سیارک ها دسته بندی می گردد که به این معناست که دارای مقادیر زیادی کربن به همراه سایر مواد آلی است و بیش از 4.5 میلیارد سال قبل شکل گرفته است.

این سیارک می تواند حاوی مولکول هایی باشد که در شروع تشکیل زمین وجود داشتند و می تواند پایانی بر حیات در زمین هم باشد.

طی سال های 2175 تا 2199 این سیارک به فاصله 7.5 میلیون کیلومتری از مدار زمین می رسد و در دسته سیارک های خطرناک جای خواهد گرفت. اگرچه احتمال برخورد آن به زمین 1 در 2700 است اما همچنان باعث نگرانی دانشمندان شده است.

برای منحرف کردن این سیارک به اندازه زیادی انرژی جنبشی احتیاج است. انرژی هسته ای این خطر را دارد که سیارک را به قطعات کوچک تبدیل کند که همچنان احتمال برخورد آن ها به زمین وجود دارد بنابراین ارسال چندین موشک سه سال قبل از این رویداد گزینه کارآمدتری است.

محققان می گویند، موشک های کنونی برای انجام چنین ماموریتی باید کمی بهبود یابند.

ایالات متحده آمریکا هم در حال برنامه ریزی ماموریت مشابهی به نام HAMMER است که طی آن 400 تن موشک به سمت این سیارک پرتاب خواهد شد. رسیدن آن ها به بنو مدت زمان کمتری احتیاج دارد. چیزی در حدود دو سال.

اگرچه برنامه آن ها هزینه بر تر است و زمان بیشتری برای آماده سازی می خواهد. ایالات متحده برای انجام ماموریت خود باید 25 سال زودتر از خبر برخورد احتمالی آگاه گردد این در حالی است که چین تنها به یک دهه زمان احتیاج دارد.

ناسا هم فضاپیمایی به سمت بنو فرستاده است تا اطلاعات و نمونه هایی از آن جمع آوری کند. انتظار می رود فضاپیمای اسیریس-رکس (Osiris-Rex) در سال 2023 به همراه نمونه های جمع آوری شده به زمین بازگردد.

منبع: ایسنا

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 4 مرداد 1400 بروزرسانی: 4 مرداد 1400 گردآورنده: henjesblog.ir شناسه مطلب: 3336

به "برنامه چین برای نجات زمین؛ ارسال 23 موشک به فضا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برنامه چین برای نجات زمین؛ ارسال 23 موشک به فضا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید