بلایی که کرونا سر روده ها می آورد

به گزارش هنجس بلاگ، حدود 31 درصد از سی تی اسکن ها نشان می داد که بیماران در دیواره روده خود مشکل دارند. در یک بیمار روده سوراخ شده بود و در 20 درصد از بیماران ICU، علائم خونرسانی ناکافی به روده وجود داشت.

بلایی که کرونا سر روده ها می آورد

محققان بیمارستان ماساچوست و دانشکده پزشکی هاروارد به بررسی اسکن های 412 نفری که در یک مرکز مراقبت بستری بودند، پرداختند. این بیماران پس از ابتلا به کرونا به خاطر مسائل متنوع از جمله درد شکم رنج می بردند و نتایج آزمایش کبد آن ها غیر طبیعی بود به همین خاطر از آن ها اسکن گرفته شد.

محققان امیدوار بودند که ارزیابی این اسکن ها نشان دهد که چگونه ویروس روی قسمت های دیگر بدن به غیر از ریه ها اثر می گذارد. یافته های منتشر شده نشانگر علائم ناهنجاری در روده و مسائل صفرا در اسکن بیماران بود.

حدود 31 درصد از سی تی اسکن ها نشان می داد که بیماران در دیواره روده خود مشکل دارند. در یک بیمار روده سوراخ شده بود و در 20 درصد از بیماران ICU، علائم خونرسانی ناکافی به روده وجود داشت.

یکی از پزشکان در این باره توضیح داد: بیماران در بخش مراقبت های ویژه می توانند به دلایل مختلفی به ایسکمی روده مبتلا شوند، اما ما می دانیم که کرونا می تواند منجر به لخته شدن و آسیب عروق کوچک شود، بنابراین روده نیز ممکن است از این طریق تحت تأثیر قرار گیرد.

منبع: اسپوتنیک

منبع: فرادید
انتشار: 20 تیر 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: henjesblog.ir شناسه مطلب: 842

به "بلایی که کرونا سر روده ها می آورد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بلایی که کرونا سر روده ها می آورد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید