تعطیلی بازار شهرکرد از شایعه تا واقعیت!؟

به گزارش هنجس بلاگ، خبرنگاران/چهارمحال و بختیاری محدودیت های کرونایی اعلام شده از سوی ستاد کرونا از ابتدای شیوع این ویروس آسیب های مالی فراوانی را به اقشار مختلف مردم به ویژه اصناف وارد کرد، به نظر می رسد گلاویز شدن کرونا با کاسبان تمامی ندارد و این قشر هم چنان گوش به زنگ اخبار ستاد ملی کرونا برای ادامه فعالیتشان هستند.

تعطیلی بازار شهرکرد از شایعه تا واقعیت!؟

به گزارش خبرنگاران، یکی از صنوفی که سال گذشته بیش ترین آسیب را از تعطیلی دو هفته ای بازار شب عید متحمل شد، صنف پوشاک بود، باتوجه به اینکه پوشاک تابعی از مد است، اگر این صنف در فصول مختلف نتواند اجناس خود را به فروش برساند این اجناس دیگر در فصول سال آینده متقاضی چندانی نخواهد داشت.

فروشندگان پوشاک می گویند: پوشاک تابع مد و شرایط فصلی است، به همین اگر در بازه زمانی مشخصی به فروش نرسد باوجود اینکه پوشاک نو و دست نخورده است به نوعی از چرخه مصرف خارج می شود و افراد تمایل چندانی برای خرید اجناس از مد افتاده ندارند.

اخیرا شایعاتی مبنی بر تعطیلی بازار در دو هفته منتهی به سال نو در بین مردم در حال انتشار بوده و این مسئله موجی از نگرانی را در بین کسبه و اصناف ایجاد کرده است، این قشر تنها امیدشان بعد از رکود یک ساله فروش شب عید است، اما این شایعه موجب شده برخی از بازاریان برای خرید اجناس دچار تردید شوند، این مسئله در بین صنف پوشاک بیش تر به چشم می خورد، زیرا سال گذشته نتوانستند اجناس خود را به فروش برسانند و ضرر بزرگی را متحمل شدند و از طرفی تردد مردم در بازار شهرکرد به بهانه تعطیلی بازار در آخر سال، بسیار زیاد شده است.

قطعا انتشار هر گونه شایعه ای با اهداف خاصی در جامعه صورت می گیرد، معمولا شایعات موجب برهم زدن آرامش مردم و ملتهب کردن فضا می شود، این شایعات موجب سردرگمی کسبه برای خرید اجناس شب عید شده است و این افراد نمی دانند اجناسی که اکنون خریداری می کنند را می توانند در شب عید به فروش برسانند یا خیر؟

تعطیلی بازار صحت ندارد

فرج الله رحمتی، مسئول روابط عمومی اتاق اصناف شهرکرد با تکذیب شایعه تعطیلی بازار این شهر در ایام منتهی به سال نو، اظهار کرد: این موضوع از سوی اتاق اصناف تکذیب می شود، تا به امروز هیچ اطلاعیه ای مبنی بر این مسئله از سوی ستاد ملی کرونا اعلام نشده است.

وی اظهار داشت: کاسبان به شایعات منتشر شده توجه نکنند، هر گونه تعطیلی و محدودیت برای اصناف از سوی نهادهای رسمی اعلام می شود، در حال حاضر شرایط شهرکرد از نظر شیوع کرونا مطلوب است و صنوف می توانند فعالیت خود را با رعایت پروتکل های بهداشتی ادامه دهند.

رحمتی تاکید کرد: کاسبان پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند تا در آینده نیازی به ایجاد محدودیت نباشد.

ضرر و زیان صنف پوشاک از محدودیت های کرونایی

منصور کیانی رئیس اتحادیه پوشاک شهرکرد در گفت وگو با خبرنگاران با تکذیب شایعه تعطیلی بازار از 15 اسفندماه، گفت: هرگونه تعطیلی باید از سوی ستاد ملی کرونا اعلام شود، به نظر می رسد محدودیت برای اصناف مانند سال گذشته اعمال نشود.

وی با اشاره به اینکه صنف پوشاک در سال گذشته بسیار متضرر شدند، اضافه کرد: این قشر نتواستند در بازار شب عید سال گذشته اجناس خود را به فروش برسانند و ضرر بسیار زیادی را متحمل شدند، پاییز امسال نیز به دلیل محدودیت های کرونایی و تعطیلی دو هفته ای بازار مجددا این قشر در زمان مناسب نتواستند پوشاک زمستانی را بفروشند و آسیب فراوانی دیدند، زیرا پوشاک تابع مد است.

کیانی تاکید کرد: کسبه منتظر بازار شب عید هستند تا در ایام منتهی به سال نو بتوانند بخشی از ضرر و زیان وارده به کسب و کار خود را جبران کنند.

رئیس اتحادیه پوشاک شهرکرد اظهار داشت: کسبه به شایعات توجهی نکنند، تعطیلی بازار نیز تابع مصوبات ستاد کرونا است.

بازگشت محدودیت ها بستگی به رفتار مردم دارد

در ادامه سید راشد جزایری معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با اشاره به اینکه در حال حاضر تصمیمی برای تعطیلی بازار در دو هفته پایانی سال گرفته نشده است، اظهار کرد: محدودیت های کرونایی هوشمند هستند، یعنی با تغییر شرایط رنگ شهرها، محدودیت ها نیز تغییر می کند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر شهرهای چهارمحال و بختیاری در شرایط زرد و آبی هستند و به غیر از گروه شغلی چهار که بیش تر شامل مشاغل اداری و دولتی است، باقی اصناف و مشاغل محدودیتی برای فعالیت ندارند، اگر شرایط تمام شهرها آبی شود، مابقی محدودیت ها نیز رفع می شود.

جزایری با تاکید بر اینکه همه چیز بستگی به رفتار مردم دارد، خاطرنشان کرد: اگر مردم و اصناف پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند، قطعا مجددا شاهد بازگشت محدودیت های کرونایی نخواهیم بود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد توضیح داد: طبق بررسی های اجرا شده در استان هایی مانند خوزستان که هم اکنون در شرایط قرمز قرار دارند، رعایت پروتکل های بهداشتی زیر 10 درصد گزارش شده است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: henjesblog.ir شناسه مطلب: 2669

به "تعطیلی بازار شهرکرد از شایعه تا واقعیت!؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعطیلی بازار شهرکرد از شایعه تا واقعیت!؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید