جو بایدن: نیروهای آمریکا در افغانستان می مانند

به گزارش هنجس بلاگ، رئیس جمهوری آمریکا در نخستین دیدارش از پنتاگون، گفت که خروج کامل نیروهای ایالات متحده از افغانستان مطابق ضرب الاجل توافقنامه دوحه تا ابتدای ماه مه انجام نمی گردد.

جو بایدن: نیروهای آمریکا در افغانستان می مانند

به گزارش خبرنگاران، به نقل از یورونیوز، جو بایدن بدون اشاره به این که آیا دلیل بی توجهی او به جدول زمانبندی خروج نیروهای آمریکا از افغانستان، خلف وعده طالبان در چارچوب توافق صلح دوحه بوده یا خیر، تاکید نمود که دیپلماسی به عنوان ابزار مهم سیاست خارجی از اهمیت قابل توجهی برای او برخوردار است.

بایدن در جریان این بازدید که با همراهی کامالا هریس، معاون ریاست جمهوری آمریکا انجام شد، از وزارت دفاع خواست تا نسبت به خاتمه دادن مسؤولانه جنگ های ناتمام آمریکا کوشش کند.

مطابق توافقنامه صلحی که بین دولت دونالد ترامپ و گروه طالبان در دوحه امضا شد، آمریکا متعهد شده بود که در صورت حصول تمام شرایط مندرج در این توافقنامه، نیروهای خارجی مستقر در افغانستان، تا ابتدای ماه مه این کشور را ترک کند.

با این حال، دولت جو بایدن در کوشش برای بازنگری این توافقنامه صلح است که فوریه گذشته بین زلمای خلیل زاد، فرستاده ویژه آمریکا و ملا عبدالغنی برادر، معاون سیاسی گروه طالبان امضا شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 27 فروردین 1400 بروزرسانی: 27 فروردین 1400 گردآورنده: henjesblog.ir شناسه مطلب: 2853

به "جو بایدن: نیروهای آمریکا در افغانستان می مانند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جو بایدن: نیروهای آمریکا در افغانستان می مانند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید