خبرنگاران امتحانات دانش آموزان با رعایت پروتکل های بهداشتی در حال برگزاری است

به گزارش هنجس بلاگ، تهران- خبرنگاران- رییس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزش و پرورش با تشریح شرایط حوزه های امتحانی، گفت: امتحانات نهایی با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی در حال برگزاری است.

خبرنگاران امتحانات دانش آموزان با رعایت پروتکل های بهداشتی در حال برگزاری است

به گزارش روز چهارشنبه مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، خسرو ساکی از انتها امتحانات نهایی در 16 تیرماه اطلاع داد و گفت: امتحانات نهایی برای 660 هزار دانش آموز پایه دوازدهم در 6 هزار و 780 حوزه امتحانی در سراسر کشور در حال برگزاری است.

وی اضافه کرد: از بین12 پایه تحصیلی، 10 پایه به صورت غیر حضوری و با اتکا به نظر حرفه ای معلمان معین تکلیف و نمره انتهای را دریافت خواهند کرد؛ اما در پایه نهم و دوازدهم امتحانات به صورت حضوری در حال برگزاری است.

ساکی توضیح داد: امتحانات پایه نهم به صورت مدرسه ای برگزار و زمان طراحی سوال و تصحیح اوراق بر اساس شرایط مدرسه معین تکلیف می گردد؛ اما امتحان نهایی پایه سوم متوسطه و پیش دانشگاهی در دو بخش سوال و امتحان یکسان برای کل دانش آموزان کشور برگزار می گردد.

وی ادامه داد: در راستای رعایت پروتکل های بهداشتی، 2 گروه تجربی و ریاضی در روزهای زوج و گروه علوم انسانی و معارف اسلامی در روزهای فرد در امتحانات شرکت می نمایند؛ با این حال اگر اولیا و دانش آموزان در مورد رعایت پروتکل بهداشتی مسئله ای را مشاهده کردند، با مراجعه به سایت وزارت آموزش و پرورش یا مرکز سنجش به ما اطلاع دهند.

رییس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزش و پرورش با اشاره به مفادی از پروتکل بهداشتی در زمان امتحانات گفت: فاصله هر جایگاه باید حدود 2 متر باشد و اگر کمتر از این میزان بود، احتیاج به پیگیری است و تیم های نظارتی را به سرعت راهی حوزه اجرایی می کنیم.

وی از افزایش 59 درصدی تعداد حوزه های اجرایی امتحانات نسبت به سال گذشته اطلاع داد و اعلام نمود: گندزدایی همه سطوح و جایگاه ها زیر نظر مراقبین بهداشت روزانه و بعد از امتحانات صورت می گیرد و مراقبین بهداشت و سلامت نیز در مبادی ورودی حوزه ها با استفاده از تب سنج اقدام به غربالگری می نمایند و این افراد جدا از سایر دانش آموزان امتحان می دهند.

ساکی ادامه داد: پوسترهای آموزشی که رفتار بهداشتی متناسب با شرایط را به دانش آموزان یادآوری کند، در سالن اجرا و مبادی ورودی نصب شده است و همه دانش آموزان ملزم به استفاده از ماسک هستند.

وی از کوشش آموزش و پرورش در تهیه ماسک برای دانش آموزانی که همراه داشتن ماسک را فراموش نموده اند، اطلاع داد و اضافه کرد: فرم حضور و غیاب دانش آموزان که در گذشته به صورت لیست دست به دست می چرخید حذف شده و هر دانش آموز باید به صورت فردی لیست شخصی خود را پر نموده و به مراقبین حاضر در جلسه امتحان تحویل دهد.

منبع: ایرنا
انتشار: 26 مرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: henjesblog.ir شناسه مطلب: 1095

به "خبرنگاران امتحانات دانش آموزان با رعایت پروتکل های بهداشتی در حال برگزاری است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران امتحانات دانش آموزان با رعایت پروتکل های بهداشتی در حال برگزاری است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید