خبرنگاران مغازه های بومهنی متخلف از طرح کاهش ساعت فعالیت اخطار گرفتند

به گزارش هنجس بلاگ، تهران- خبرنگاران- گشت مشترک بازرسی از نحوه اجرای طرح کاهش ساعات کاری مغازه های بومهن با هدف مقابله با کرونا انجام شد و در آن واحدهای صنفی که بدون توجه به مصوبه کاهش ساعات کاری در مغازه حضور داشتند اخطار جدی دریافت کردند.

خبرنگاران مغازه های بومهنی متخلف از طرح کاهش ساعت فعالیت اخطار گرفتند

به گزارش خبرنگاران، در این گشت بازرسی که عصر آدینه اجرا شد نمایندگان بخشداری، شهرداری، شورای اسلامی شهر و آتش نشانی بومهن و اداره صنعت، معدن، تجارت و نیروی انتظامی شهرستان پردیس حضور داشتند.

بر اساس مصوبه معین شده از سوی عبدالعظیم رضایی فرماندار شهرستان پردیس و به منظور پیشگیری از شیوع کرونا، مقرر شد تمامی واحدهای صنفی در شهرستان از 8 صبح تا ساعت 16 فعالیت داشته باشند.

در این مصوبه به داروخانه ها، نانوایان و موارد خاص با رعایت قوانین اجازه فعالیت در خارج از زمان اعلامی داده شده است.

روزهای گذشته بعضی از واحدهای صنفی مختلف شهر بومهن مانند روزهای قبل از شیوع بیماری کرونا به کسب و کار مشغول بودند و بعضی از کسبه به روال سال های گذشته آگهی حراج سرانجام سال را بر روی شیشه مغازه خود نصب نموده بودند.

دستفروشان با خیال راحت بساط خود را در گوشه و کنار خیابان پهن نموده و زنان و بچه ها بی شماری بدون دستکش و ماسک بی توجه به شیوع سریع بیماری کرونا قدم زنان خرید می کردند.

بعضی از کسبه بدون توجه به مصوبه کاهش ساعات فعالیت اصناف تا پاسی از شب به کاسبی مشغول بودند.

صبح امروز خودروی آتش نشانی شهر بومهن به منظور آگاهی بخشی اصناف و هشدار آخر برای بستن مغازه ها در ساعت معین شده اطلاعیه ستاد مبارزه با ویروس کرونا را از بلندگوی خودرو پخش کرد.

در این اطلاعیه خطاب به کسبه شهر بومهن در بلندگو اعلام شده : پیرو مصوبه ستاد مبارزه با ویروس کرونا شهرستان و به منظور کنترل شیوع بیماری کرونا، ساعت کار از 8 صبح تا 16 بعد از ظهر معین شده است.

در این اطلاعیه به اصناف هشدار داده شد که درصورت بی توجهی با کسبه خاطی برابر قوانین امور صنفی برخورد می گردد.

بخشدار بومهن یکی از مسولین حاضر در این گشت است و در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران گفت: براساس اعلام قبلی بیشتر مغازه ها بسته شده و به کسبه بی توجه تذکر داده شد.

رضا خدادادی گفت: در حال حاضر با یاری ستاد سد معبر شهرداری بومهن دستفروشان و فروشندگان سیار خودرویی جمع آوری شدند و با متخلفان بر اساس دستور العمل های صنفی برخورد می گردد.

وی با بیان اینکه این گشت بازرسی تا بسته شدن تمامی واحدهای صنفی در ساعت معین شده ادامه خواهد داشت، خاطر نشان کرد: بر اساس مصوبه هیچ واحد صنفی نباید پس از ساعت مقرر در محل کسب حضور داشته باشد و این گشت در روزهای آینده نیز فعال خواهد بود.

بخشدار بومهن با بیان اینکه مسائل مالی مردم را درک می کنیم، خاطر نشان کرد: درحال حاضرحفظ سلامت شهروندان برای ما در اولویت قرار گرفته است.

خدادادی با بیان اهمیت جمع آوری دستفروشان از سطح شهرعنوان کرد: مواد غذایی باز و فله ای در معرض آلودگی این ویرس قراردارند و در راستای حفظ سلامت شهروندان جمع آوری دستفروشان را در دستور کار خود قرار دادیم.

وی ادامه داد: ازشهروندان درخواست و انتظار داریم جز در موارد اضطراری از منازل خود خارج نشوند، در خانه ماندن مردم یکی از مهم ترین و بهترین راه های پیشگیری از شیوع بیماری کرونا است.

بخشدار بومهن ضمن تقدیر از شهروندانی که قوانین بهداشتی و صنفی وضع شده را رعایت می نمایند ، گفت: با همیاری وهمکاری مردم از این شرایط سخت گذر می کنیم با رعایت بهداشت با برخورداری از سلامت به استقبال سال جدید می رویم.

خدادادی با تاکید بر برخورد با فروشندگان مواد محترقه برای چهارشنبه آخر سال خاطر نشان کرد: با فروشندگان مواد محترقه و برهم زنندگان آسایش مردم مطابق قانون برخورد می گردد و به منظور پیشگیری از شیوع بیماری کرونا، هیچ مراسمی برای چهارشنبهآخر سال نداریم.

فرماندار شهرستان پردیس با تاکید بر درخانه ماندن شهروندان برای جلوگیری از شیوع و پیشرفت سریع بیماری گفت: ضد عفونی اماکن عمومی، ناوگان حمل و نقل، ادارات روزانه در حال اجرا است و از شهروندان انتظار داریم از تردد غیر ضروری در سطح شهر خودداری نمایند.

عبدالعظیم رضایی ادامه داد: معین ساعت کاری برای اصناف شهرستان با هدف کاهش تجمعات صنفی و به منظور پیشگیری از شیوع بیماری کرونا معین و اجرایی شده است.

وی ادامه داد: تمام اصناف موظف به اجرایی مصوبه کاهش ساعات کاری هستند و با متخلفین بر اساس قوانین صنفی برخورد می گردد.

طبق آخرین آمار وزارت بهداشت تا به امروز 11 هزار و 364 نفر در کشور به بیماری کرونا مبتلا شده اند که از این تعداد 512 نفر جان خود را از دست داده و 3529 تن دیگر بهبود یافته اند.

استان تهران با نزدیک سه هزار بیمار کرونایی بیشترین ابتلا به آن را در سطح کشور دارد.

شهر بومهن با 100 هزار نفر جمعیت در شهرستان پردیس و در شرق پایتخت قرار گرفته است.

منبع: ایرنا
انتشار: 12 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: henjesblog.ir شناسه مطلب: 471

به "خبرنگاران مغازه های بومهنی متخلف از طرح کاهش ساعت فعالیت اخطار گرفتند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران مغازه های بومهنی متخلف از طرح کاهش ساعت فعالیت اخطار گرفتند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید