ماشین رمزگذاری افسانه ای آلمان ها به قیمت 437 هزار دلار فروخته می گردد

به گزارش هنجس بلاگ، دستگاه رمزگذاری قدرتمند آلمان ها در دوران جنگ جهانی دوم موسوم به ام 4 انیگما که برای کشف پیغام های جنگی متفقین هم به کار می رفت به قیمت 437 هزار دلار فروخته می گردد.

ماشین رمزگذاری افسانه ای آلمان ها به قیمت 437 هزار دلار فروخته می گردد

با تور آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ دیدن کنید.

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از زد دی نت، دستگاه ام 4 انیگما برای ارسال پیغام های رمزگذاری شده ارتش آلمان به کار می رفت و برای مدت یک سال به وسیله آن پیغام هایی برای کشتی های جنگی آلمان ارسال می شد که متفقین از رمزگشایی آنها عاجز بودند و همین مساله به کابوسی برای آنها مبدل شده بود.

دستگاه یادشده به تازگی در حراج کریستی عرضه شد و به قیمت 437955 دلار فروخته شد که برای یک دستگاه قدیمی و از رده خارج رقم قابل ملاحظه ای محسوب می گردد.

این دستگاه یکی از اولین محصولات رایانه ای قرن بیستم محسوب می گردد که کوشش برای رمزگشایی پیغام های آن منجر به اختراع اولین زبان برنامه نویسی رایانه ای دنیا شد. این موفقیت انگلیسی ها، اطلاع از برنامه های جنگی نیروی دریایی ارتش آلمان را برای متفقین ممکن کرد و در نهایت به شکست و محاصره ناوهای جنگی آلمانی در یک سال پایانی جنگ دنیای دوم یاری شایانی کرد.

امروزه تعداد بسیار اندکی از این دستگاه ها در دنیا باقی مانده، زیرا ارتش نازی در ماه های آخر جنگ دنیای دوم بسیاری از آنها را نابود کرد و دستگاه های باقی مانده نیز عمدتا به دستور وینستون چرچیل نخست وزیر انگلیس نابود شدند تا نحوه رمزگشایی آنها مخفی باقی بماند. در دهه 70 میلادی نحوه رمزگشایی این دستگاه ها برای عموم مردم افشا شد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 30 مرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: henjesblog.ir شناسه مطلب: 1137

به "ماشین رمزگذاری افسانه ای آلمان ها به قیمت 437 هزار دلار فروخته می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماشین رمزگذاری افسانه ای آلمان ها به قیمت 437 هزار دلار فروخته می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید