کرونا، شرایط معیشتی آرایشگران مردانه قزوین را بحرانی کرد

به گزارش هنجس بلاگ، رئیس اتحادیه صنف پیرایش و آرایشگران مردانه مرکز استان قزوین گفت: شیوع ویروس کرونا شرایط معیشتی آرایشگران مردانه قزوین را بحرانی نموده است و باید مسئولان به صورت جدی تر برای حمایت از این صنف اقدام نمایند.

کرونا، شرایط معیشتی آرایشگران مردانه قزوین را بحرانی کرد

به گزارش خبرنگاران آنلاین به نقل از ایرنا، سید روح الله حسینی اضافه نمود: از زمان شیوع کرونا تا به امروز به مدت 2 ماه است که صنف آرایشگران استان هیچ درآمدی نداشته اند و بیشتر آنها در تامین معیشت و امرار معاش خود دچار مشکل شده اند.

وی اضافه نمود: در طرح فاصله گذاری اجتماعی نیز صنف آرایشگران به عنوان مشاغل پرخطر شناخته شده است و طبق آخرین ابلاغ دستگاه های اجرایی باید تا اطلاع ثانوی تعطیل باشد.

این مسئول اضافه نمود: این درحالی است که علیرغم نامه نگاری ها و پیگیری های مکرر برای شرایط معیشتی آرایشگران مردانه تا به امروز هیچ اقدام عملی انجام نشده و حتی به نامه نگاری های صورت گرفته نیز هیچ پاسخی داده نشده است.

حسینی ادامه داد: صنف آرایشگران از مشاغل بسیار ضعیف و آسیب پذیر جامعه است و طی 2 ماه اخیر بابت شیوع کرونا بسیار آسیب دیده و اغلب آرایشگران با خانواده های خود دچار مسائل جدی شده ند.

این مسئول گفت: 90 تا 95 درصد اعضای اتحادیه آرایشگران استان مستأجر هستند و این شغلی که به این ضعیفی و آسیب پذیری است هیچ حمایتی از آن نمی گردد.

وی اضافه نمود: 502 مجوز آرایشگاه مردانه در سطح شهرستان قزوین از اقبالیه، محمودآباد، ناصر آباد، چوبیندر و الموت صادر شده است و حدود هزار و 300 تا هزار و 500 نفر در این حرفه مشغول به فعالیت هستند.

رئیس اتحادیه صنف پیرایش و آرایشگران مردانه مرکز استان قزوین با بیان اینکه از مسئولان درخواست داریم تمهیداتی برای آغاز به کار صنف آرایشگران بیندیشند، اضافه نمود: صنف آرایشگران مردانه نیز به مانند سایر صنوف این امکان را دارد تا با ثبت نام در سایت وزارت بهداشت و با نصب کد رهگیری روی درب مغازه ها و رعایت تمامی پروتکل های بهداشتی آغاز به فعالیت کند.

حسینی اضافه نمود: اغلب افراد جامعه چند ماه است که موهایشان پیرایش نشده و خود این بازگشایی آرایشگاه ها می تواند باعث بهداشت فردی و روحیه مضاعف برای مردم در این روزهای کرونایی گردد.

وی ادامه داد: آرایشگاه ها می توانند به فاصله هر یک ساعت نوبت دهی از قبل به هر مشتری در زمان حضور و بدون تجمع در آرایشگاه، به خدمات رسانی اقدام نموده و فاصله گذاری اجتماعی را نیز رعایت نمایند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 27 خرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: henjesblog.ir شناسه مطلب: 699

به "کرونا، شرایط معیشتی آرایشگران مردانه قزوین را بحرانی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا، شرایط معیشتی آرایشگران مردانه قزوین را بحرانی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید