اجرای بیش از 20 پروژه شاخص شهری در نقاط مختلف مشهد

به گزارش هنجس بلاگ، خبرنگاران/خراسان رضوی معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد از اجرای بیش از 20 پروژه شاخص عمرانی در نقاط مختلف مشهد و بهره برداری بخش اول فاز دوم بوستان خطی چهل بازه اطلاع داد.

اجرای بیش از 20 پروژه شاخص شهری در نقاط مختلف مشهد

خلیل الله کاظمی با اشاره به اینکه این پروژه های عمرانی به غیر از احتساب پروژه های حمل و نقل(قطار شهری) است، گفت: در حال حاضر ساخت پنج تقاطع غیرهمسطح در حوزه عمرانی با هدف اتصال رینگ پیرامونی شهر به مرکز و اتصال حاشیه به مرکز شهر در حال اجراست.

وی اضافه نمود: این تقاطع ها شامل تقاطع های غیرهمسطح خلیج فارس، شهید هریری، آزادگان، مصلی، پیامبر اعظم(ص) و زیرگذر دور برگردان آزادی به جانباز است که بخشی زیادی از آن تا سرانجام سال آماده بهره برداری خواهد شد.

معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد اضافه نمود: در کنار احداث تقاطع های غیرهمسطح پروژه های بازپیرایی و احداث باغ صخره ای بوستان وکیل آباد، طرح توسعه بوستان خورشید، رودپارک و چند پروژه دیگر نیز در حال اجراست.

کاظمی توضیح داد: احداث پارکینگ هوشمند هشت آباد اکنون دارای پیشرفت فیزیکی 80 درصدی است و تا سرانجام امسال آماده بهره برداری می گردد.

وی ادامه داد: پروژه های احداث مسیرهای دوچرخه، پیاده روسازی معابر و کانال های جمع آوری آب های سطحی شهر از دیگر پروژه های در حال اجراست که بیشتر آن تا سرانجام سال به اتمام می رسد.

معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد گفت: بعلاوه پروژه های احداث پردیس تئاتر شهر مشهد، بازپیرایی جلوخان سرانجامه امام رضا(ع) و احداث اردوگاه درمان معتادین متجاهر خلق آباد از دیگر پروژه های در حال اجرای شهرداری مشهد است. در کنار این موارد پروژه های ساماندهی کال اسماعیل آباد، تنباکوچی و طرق نیز در حال احداث است.

فردا بخش اول فاز دوم بوستان خطی چهل بازه بهره برداری خواهد شد

کاظمی با اشاره به اینکه بخش اول فاز دوم بوستان خطی چهل بازه روز سه شنبه، 18 آبان ماه، به بهره برداری م ی رسد، گفت: عملیات اجرایی فاز دوم بوستان خطی چهل بازه به مساحت 38 هکتار از فاز اول این بوستان تا پل ستاری مهر ماه 99 شروع شد.

وی با اشاره به اینکه اعتبار این پروژه در فاز اول 150 میلیارد تومان پیش بینی شده، اظهار کرد: فاز دوم بوستان خطی چهل بازه دارای 24 هزار متر مربع پارکینگ و 20 هکتار فضای سبز خواهد بود که با بهره برداری از آن در مجموع سرانه فضای سبز منطقه 11 از 9.2 به 12 متر افزایش خواهد یافت.

کاظمی توضیح داد: فاز دوم این بوستان در 2 بخش حد فاصل فاز اول پارک چهل بازه تا دندان پزشکان و از دندان پزشکان تا پل ستاری در حال اجراست که عملیات عمرانی بخش اول آن به سرانجام رسیده و فردا سه شنبه به بهره برداری خواهد رسید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 27 آذر 1400 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: henjesblog.ir شناسه مطلب: 3572

به "اجرای بیش از 20 پروژه شاخص شهری در نقاط مختلف مشهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجرای بیش از 20 پروژه شاخص شهری در نقاط مختلف مشهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید