افزایش 23 درصدی اهدای خون تهرانی ها در 6 ماهه اول امسال

به گزارش هنجس بلاگ، سرپرست اداره کل انتقال خون استان تهران از رشد 23 درصدی اهدای خون در فاصله زمانی نوروز تا خاتمه شهریور 1401 نسبت به شرایط مشابه زمانی سال گذشته اطلاع داد.

افزایش 23 درصدی اهدای خون تهرانی ها در 6 ماهه اول امسال

سید منتظر شُبّر با اشاره به اینکه تهرانی ها در نیمه نخست سال جاری 23 درصد بیشتر از شرایط مشابه زمانی در سال گذشته، به کمک بیماران احتیاجمند به خون شتافتند، اظهار کرد: از نوروز تا سرانجام شهریور 1401، آمار ها نشان می دهد که 246 هزار و 813 نفر به مراکز اهدای خون در سطح مرکز مراجعه نموده اند که مراجعات مردم برای انجام این کار انسان محبت آمیز نسبت به نیمه نخست سال 1400 با افزایش 25 درصدی همراه بوده است.

سرپرست اداره کل انتقال خون استان تهران ادامه داد: از میان مراجعه نمایندگان، 195 هزار و 809 نفر پیروز به اهدای خون شدند که نشان دهنده رشد 23 درصدی اهدای خون مرکز نشینان در شش ماه اول سال جاری نسبت به سال قبل است.

وی اضافه نمود: 33 هزار و 968 نفر از جمع اهدانمایندگان خون در فصل بهار و تابستان مرکز، کسانی بودند که برای اولین بار نام خود را به عنوان نجات بخش زندگی بیماران ثبت کردند و آمار حضور و اهدای خون بار اولی ها که اغلب از جامعه جوان ما هستند، 31 درصد بیشتر از شرایط مشابه زمانی در سال گذشته بوده است.

دکتر سید منتظر شُبّر در ادامه گفت: 92 هزار و 844 نفر از جمع اهدانمایندگان خون نیز، مردان و زنان مهربان مرکز بودند که به صورت مستمر و منظم، کمک رسان بیماران عزیز هستند، بعلاوه 68 هزار و 997 نفر از اهدانمایندگان خون که در سال های گذشته سابقه انجام این کار خیرخواهانه را داشتند، در شش ماه نخست سال 1401 به صف داوطلبان اهدای خون پیوستند.

وی در سرانجام گفت: احتیاج بیماران همانند عزیزان تالاسمی، سرطانی درکنار جراحی ها به خون و فرآورده های خونی، یک احتیاج روزانه و همیشگی است و تاکید ما بر حضور مستمر و منظم مردم در تمامی روز های سال در مراکز اهدای خون می باشد. به نحوی که آقایان سالی 4 بار و بانوان سالی 3 بار می توانند اقدام به این کار نجات بخش نمایند.

خبرنگاران علمی پزشکی بهداشت و درمان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 8 مهر 1401 بروزرسانی: 8 مهر 1401 گردآورنده: henjesblog.ir شناسه مطلب: 3824

به "افزایش 23 درصدی اهدای خون تهرانی ها در 6 ماهه اول امسال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش 23 درصدی اهدای خون تهرانی ها در 6 ماهه اول امسال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید