امکان برگزاری آزمون های خاتمه ترم دانشگاه تربیت مدرس به صورت مجازی وجود دارد

به گزارش هنجس بلاگ، معاون آموزشی دانشگاه تربیت مدرس با اشاره به سازوکار های دانشگاه تربیت مدرس برای ادامه ترم تحصیلی جاری گفت: اگر ناچار شویم، آزمون های خاتمه ترم را به شکل مجازی برگزار خواهیم کرد.

امکان برگزاری آزمون های خاتمه ترم دانشگاه تربیت مدرس به صورت مجازی وجود دارد

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، محمدرضا کلباسی معاون آموزشی دانشگاه تربیت مدرس با اشاره به سازوکار های دانشگاه تربیت مدرس برای ادامه ترم تحصیلی جاری که هم اکنون به صورت مجازی در حال برگزاری است؛ گفت: تصمیم ما برای دانشجویانی که می خواهند کار پژوهشی انجام دهند و از انتها نامه و تز خود دفاع نمایند این است که این دانشجویان به دانشگاه بیایند، اما وزارت علوم با بخشنامه ای که به دانشگاه ارسال نموده کماکان توصیه نموده است که کلاس ها در دانشگاه به صورت مجازی برگزار گردد.

وی ادامه داد: با توجه به این شرایط به سمت برگزاری کلاس حضوری برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی نخواهیم رفت و کلاس های نظری را همچنان به صورت مجازی برگزار خواهیم کرد، اما آن دسته از دانشجویانی که کار های انتها نامه و یا آزمایشگاه خود را طی ننموده اند امکان حضورشان به صورت محدود از امروز شنبه، 30 فروردین فراهم می گردد.

معاون آموزشی دانشگاه تربیت مدرس اضافه کرد: خیلی موافق حضور دانشجویان نیستیم، زیرا اغلب این دانشجویان ساکن تهران نیستند و برای مراجعه به دانشگاه احتیاجمند خوابگاه هستند.

کلباسی تاکید نمود: وقتی این دانشجویان به دانشگاه برگردند، احتیاجمند خوابگاه هم هستند، اما اگر به سمت بازگشایی حضوری برویم این حضور به صورت کنترل شده و محدود خواهد بود.

وی درباره شرایط حذف درس و ترم گفت: برای این موضوع هنوز تصمیم گیری ننموده ایم و مقرر شده که ابتدا میزان پیروزیت در آموزش مجازی آنالیز گردد و اگر احساس کنیم که در این زمینه پیروز بوده ایم؛ دلیلی ندارد که امکان حذف فراهم گردد. اگر متوجه شدیم که آموزش مجازی پیروزیت آمیز نبوده مواردی که احتیاج بوده را حذف می کنیم و یا امکانی را فراهم می کنیم که ادامه این دروس در ترم بعد فراهم گردد.

معاون آموزشی دانشگاه تربیت مدرس درباره زمان برگزاری آزمون جامع دانشجویان دکتری توضیح داد: امتحانات جامع باید در اردیبهشت برگزار گردد که هم اکنون شرایط آن فراهم نیست، اما امیدواریم تا خرداد و تیر کرونا کنترل گردد و بعد از آن امتحان جامع را برگزار خواهیم کرد. اگر این ترم طولانی گردد امکان دارد که از ماه های مرداد و یا شهریور برای تکمیل ترم استفاده کنیم.

معاون آموزشی دانشگاه تربیت مدرس درباره امکان برگزاری آزمون انتها ترم مجازی در دانشگاه اظهارکرد: بر اساس استعلامی که از چند شرکت انجام داده ایم گویا نرم افزار هایی وجود دارد که با استفاده از آن می توان آزمون انتها ترم را به صورت مجازی برگزار کرد، اما چون دوره های دانشگاه تربیت مدرس تحصیلات تکمیلی است، استادان تمایل دارند که امتحانات به صورت کتبی و با کیفیت قبلی برگزار گردد، اما با توجه به فرایند پیش رو اگر ناچار شویم، آزمون های انتها ترم را به شکل مجازی برگزار خواهیم کرد که از کیفیت خود هم برخوردار باشد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 23 خرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: henjesblog.ir شناسه مطلب: 678

به "امکان برگزاری آزمون های خاتمه ترم دانشگاه تربیت مدرس به صورت مجازی وجود دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امکان برگزاری آزمون های خاتمه ترم دانشگاه تربیت مدرس به صورت مجازی وجود دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید