انتخابات خانه موسیقی متحول می گردد؟

به گزارش هنجس بلاگ، شیوع ویروس کرونا حتی بر نحوه انتخابات هیات مدیره خانه موسیقی نیز تأثیرگذار بوده است. احتمال می رود سال جاری این انتخابات برخلاف سالهای گذشته به شیوه الکترونیک برگزار گردد؛ توفیقی اجباری که می تواند فضایی را برای شرکت حداکثری اعضا فراهم کند و به طور کلی تحولی در نحوه اداره این نهاد صنفی باشد.

انتخابات خانه موسیقی متحول می گردد؟

جهت دریافت خدمات پتینه سقف منزل با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

به گزارش خبرنگاران، برگزاری الکترونیک انتخابات که پیشتر و حتی قبل از شیوع کرونا در بعضی نهادهای صنفی از جمله خانه های مطبوعات امتحان شده بود، گویا قرار است امسال در خانه موسیقی نیز اجرایی گردد. اتفاقی که در سی و ششمین و سی و هفتمین فصلنامه داخلی این نهاد صنفی نیز به آن اشاره شده است.

در این نشریه که درباره فعالیت های خانه موسیقی منتشر شده است، به انتخاب امسال این نهاد صنفی و نحوه برگزاری آن که به ناچار باید دست خوش تغییرات گردد پرداخته شده و در بخشی از آن آمده است:

به هرحال شرایط ویژه ای به خانه موسیقی تحمیل شده است و انتخابات به موضوعی چالش برانگیز مبدل شده است؛ چراکه اگر برگزار نگردد، ادامه حیات و فعالیت هیات مدیره ها با ابهام روبرو است و از سوی دیگر عدم مجوز برای تجمع، تشکیل هیات مدیره جدید را با مانع روبرو نموده اسـت و تازه اگر هم این مجوز صادر گردد اعضا معمولا از حضور در مجامع پرهیز دارند و به احتمال زیاد مجامع با حضور اندک اعضا به رسمیت خواهد رسید.

همه این موانع و چالش ها خانه را به سمت برگزاری انتخابات الکترونیک سوق می دهد و به نظر می رسد از هم اینک خانه باید با تمهیداتی برای تغییر اساسـنامه و زمینه سازی برای برگزاری انتخابات غیـرحضوری اقداماتی انجام دهد و البته که این نظر باید با حضور همه اعضای مجمع عمومی به پختگی برسـد و بعدا برای اصلاح اساسنامه پیشنهاد گردد.

بر اساس این گزارش، تعداد انتخابات خانه موسیقی تا به امروز به عددی سه رقمی رسیده است؛ 10 کانون و بیست و یک سال فعالیت این نهاد با احتساب انتخابات سالانه برای بازرس و انتخابات دوره ای دو ساله و بعدا چهارساله برای انتخاب هیات مدیره مرکزی و شورای عالی.

دوره قبل بود که به علت انتقاد بعضی از منتقدان و تشکیک و شائبه آنها مبنی بر احتمال سالم نبودن انتخابات، برخلاف رویه قبل که این انتخابات فقط با حضور هیات مدیره هرکانون و نظارت بازرس هیات مدیره مرکزی برگزار می شد، با حضور نمایندگانی از وزارت ارشاد و حراست وزارتخانه و نظارت آنها برگزار گردید.

اینک دوره چهارساله مسئولیت هیات مدیره کانون ها و به تبع آن هیات مدیره مرکزی به سرانجام رسـیده است و طبق جدول بندی قرار بود انتخابات در خرداد ماه امسال برگزار گردد که به علت شیوع کرونا و ممنوعیت تجمع، به تعویق افتاد.

احتمالا این انتخابات در هفته های پیش رو برگزار گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 17 مهر 1399 بروزرسانی: 17 مهر 1399 گردآورنده: henjesblog.ir شناسه مطلب: 1594

به "انتخابات خانه موسیقی متحول می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتخابات خانه موسیقی متحول می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید