انتشار گزارش کمیته حقیقت یاب درباره جنایات عربستان موجب محاکمه این کشور می گردد

به گزارش هنجس بلاگ، به اعتقاد کارشناس غرب آسیا، اگر گزارش کمیته حقیقت یاب در مورد جنایات عربستان منتشر گردد، می تواند به تشکیل دادگاه جنایی و محاکمه مقامات رژیم سعودی منجر گردد؛ لذا ریاض از این مسئله به شدت وحشت نموده است.

انتشار گزارش کمیته حقیقت یاب درباره جنایات عربستان موجب محاکمه این کشور می گردد

حسن هانی ­زاده، کارشناس غرب آسیا در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران، در خصوص مخالفت عربستان با آغاز تحقیقات درباره نقض حقوق بشر در یمن، با اشاره به اینکه انتشار گزارش کمیته حقیقت یاب درباره جنایات عربستان موجب محاکمه این کشور می­ گردد، بیان داشت: سازمان های مدعی حقوق بشر از مدت ها پیش به خاطر فشار افکار عمومی مسئله کشتار مردم یمن را در دستور کار خود قرار داده­ اند.

وی با توجه به عدم پذیرش جنایات بیش از دوساله سعودی­ ها علیه مردم یمن از سوی افکار عمومی دنیا گفت: بر این اساس کمیته ای برای حقیقت یابی و آنالیز شرایط اقدامات جنایت­کارانه عربستان در یمن تشکیل شده است.

کارشناس غرب آسیا با تأکید بر مخالفت ریاض با آغاز تحقیقات درباره نقض حقوق بشر در یمن اشاره داشت: عربستان سعودی اجازه نمی دهد انتقاد افکار عمومی علیه جنایات این رژیم در یمن شنیده گردد و مانع از اعزام کمیته حقیقت یاب به یمن شده است.

وی با اشاره به شرایط بحرانی کنونی در یمن تأکید کرد: عربستان در حال حاضر به شدت تحت فشار قرار گرفته است؛ لذا مانع از آنالیز و تهیه گزارش کمیته مذکور می­ گردد. ده ها هزار کودک یمنی اکنون به خاطر محاصره یمن، کشتار عربستان و کمبود دارو و مواد غذایی در شرایط دردناکی قرار دارند.

هانی زاده با توجه به فشار موجود بر سازمان­ های حقوق بشری در قبال جنایات سعودی­ ها در یمن گفت: سازمان­ های مدعی دفاع از حقوق بشر دیگر نمی توانند نسبت به جنایات عربستان ساکت بمانند. شرایط عربستان سعودی در حال حاضر به گونه ای است که به شدت در انزوا قرار گرفته است.

وی با تأکید بر پیامدهای انتشار گزارش­ های سازمان­های حقوق بشری در خصوص جنایات عربستان در یمن اشاره داشت: اگر گزارش کمیته حقیقت یاب منتشر گردد، می تواند به تشکیل دادگاه جنایی و محاکمه مقامات رژیم عربستان منجر گردد؛ لذا ریاض از این مسئله به شدت وحشت نموده است.

منبع: تسنیم
انتشار: 16 فروردین 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: henjesblog.ir شناسه مطلب: 323

به "انتشار گزارش کمیته حقیقت یاب درباره جنایات عربستان موجب محاکمه این کشور می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتشار گزارش کمیته حقیقت یاب درباره جنایات عربستان موجب محاکمه این کشور می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید