انتقال 6 گوزن زرد ایرانی به پارک ملی دریاچه ارومیه

به گزارش هنجس بلاگ، مدیرکل محیط زیست آذربایجان غربیاز انتقال 6 گوزن زرد ایرانی از دشت ناز ساری به پارک ملی دریاچه ارومیه برای حفظ و تکثیر این گونه در خطر انقراض اطلاع داد.

انتقال 6 گوزن زرد ایرانی به پارک ملی دریاچه ارومیه

سعید شهند، مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت: به منظور حفظ و تکثیر گوزن زرد ایرانی که در خطر انقراض می باشد 6 راس گوزن زرد ایرانی از دشت ناز ساری به پارک ملی دریاچه ارومیه، انتقال داده شد..

وی ضمن اشاره به آخرین شرایط گوزن زرد ایرانی در پارک ملی دریاچه ارومیه گفت: در حال حاضر 25 راس از این گونه در جزیره اشک زیست می نمایند و ادامه داد: گوساله زایی گوزن زرد ایرانی در جزیره اشک در فصل زاد آوری امسال، حاکی از شرایط مطلوب زیستگاه مذکور برای این گونه است.

شهند اضافه نمود: کمبودی بابت علوفه در جزیره اشک جهت تغذیه گوزن زرد ایرانی وجود ندارد و با وجود کمبود بارش ها در حوضه آبریز دریاچه ارومیه، علوفه مورد احتیاج حیات وحش جزایر پارک ملی دریاچه ارومیه به وسیله اداره کل حفاظت محیط زیست تامین شده است.

31 درصد پستانداران وحشی کشور شامل 59 گونه در استان آذربایجان غربی زیست می نمایند که از مهمترین پستانداران وحشی به گوزن زرد ایرانی، کل و بز وحشی، قوچ و میش ارمنی پلنگ، خرس قهوه ای می توان اشاره نمود.

جزیره اشک یکی از جزایر 9 گانه پارک ملی دریاچه ارومیه است؛ این جزیره به دلیل محصور شدن در میان آب در پیش از 20 سال گذشته مهمترین و امن ترین محل برای زیست گوزن زرد انتخاب شده است.

در واقع برای اولین بار در سال 1356 تعداد 2 راس گوزن زرد از دشت ناز ساری به این جزیره منتقل و پس از اینکه شرایط زیستگاهی جزیره برای حضور گونه مناسب تشخیص داده شد، در سال های بعد تعدادی دیگر نیز به این زیستگاه اضافه گشت.

خبرنگاران آذربایجان غربی ارومیه

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 6 آبان 1401 بروزرسانی: 6 آبان 1401 گردآورنده: henjesblog.ir شناسه مطلب: 3837

به "انتقال 6 گوزن زرد ایرانی به پارک ملی دریاچه ارومیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقال 6 گوزن زرد ایرانی به پارک ملی دریاچه ارومیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید