بازدید بیش از 20 هزار نفر از موزه ها در راستای حمایت از قانون خانواده و جوانی جمعیت

به گزارش هنجس بلاگ، میراث آریا/ براساس خبرهای بدست آمده، بازدید بیش از 20 هزار نفر از موزه ها در راستای حمایت از قانون خانواده و جوانی جمعیت صورت پذیرفت.

بازدید بیش از 20 هزار نفر از موزه ها در راستای حمایت از قانون خانواده و جوانی جمعیت

مرتضی ادیب زاده، مدیرکل موزه ها وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: با توجه به بند الف از ماده 25 قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت با موضوع نیم بها کردن ورودی تمامی اماکن، بناهای تاریخی و موزه های تابعه وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مصوب 19 آبان 1400 مجلس شورای اسلامی برای مادران دارای سه فرزند و بیشتر، معاونت توسعه مدیریت و منابع و اداره کل موزه ها برای اجرایی کردن این بند طی بخشنامه ای به تمامی استانها، موزه ها را موظف به نیم بها کردن ورودی برای این گروه هدف کرد.

او اضافه کرد: براساس گزارش دریافت شده از استانها در شش ماه نخست سال 1401 بیش از 20 هزار نفر از این گروه هدف از موزه ها به شکل نیم بها بازدید کردند.

ادیب زاده توضیح داد: پیگیری های لازم در مورد اخذ شناسه ویژه مادران دارای سه فرزند و بیشتر از ثبت احوال کشور برای درج در سامانه فروش الکترونیکی بلیت موزه ها و اماکن تاریخی در دست اقدام است. در حال حاضر هویت این گروه با مراجعه حضوری به موزه ها و آنالیز مدارک معتبر (شناسنامه) در سراسر کشور در حال اجرا است.

قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت 19 آبان 1400 در مجلس شورای اسلامی تصویب شد. در این قانون تسهیلاتی همانند نیم بها شدن هزینه موزه ها، اماکن تاریخی، فرهنگی، ورزشی و سینماها برای مادران دارای سه فرزند در نظر گرفته شد.

منبع: همگردی
انتشار: 17 آبان 1401 بروزرسانی: 17 آبان 1401 گردآورنده: henjesblog.ir شناسه مطلب: 3840

به "بازدید بیش از 20 هزار نفر از موزه ها در راستای حمایت از قانون خانواده و جوانی جمعیت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازدید بیش از 20 هزار نفر از موزه ها در راستای حمایت از قانون خانواده و جوانی جمعیت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید