بام لرستان ، جاذبه گردشگری در خرم آباد

به گزارش هنجس بلاگ، بام لرستان

در این مطلب از مجله گردشگری خبرنگاران شما را با بام لرستان ، جاذبه گردشگری در خرم آباد آشنا خواهیم کرد. در ادامه همراه ما باشید.

بام لرستان ، جاذبه گردشگری در خرم آباد

یکی از مهم ترین جاهای تماشای خرم آباد بام لرستان نام دارد که بسیاری از گردشگران در هنگام سفر به این استان از آن بازدید می نمایند، بعلاوه در میان شهروندان به عنوان مکانی دنج و آرام برای استراحت و سرگرمی شناخته می گردد.

ساخت فاز اول این جاذبه گردشگری و تحقیقاتی که 800 هکتار وسعت دارد، در سال 1389 و در ماه رمضان به مرحله اجرا عایدی. در ابتدا در این منطقه هیچ گونه پوشش گیاهی و درختی وجود نداشت؛ اما پس از آغاز به کار در حدود 700 هزار درخت برای ایجاد فضای سبز در آن کاشته شد و 500 هکتار از این مجموعه به فضای سبز تبدیل شد.

بام لرستان فقط محدود به این فضای سبز مرتفع نیست، بلکه در این مجموعه امکانات و سرگرمیات متنوعی در نظر گرفته شده است که هر گردشگری را به سمت خود می کشاند.

ویژگی های طبیعی و گردشگری

شاید مجتمع سرگرمیی و تحقیقاتی خرم آباد را به نام بام لرستان به شما معرفی نمایند؛ مجتمعی که روی کوه مدبه و ورودی شهر در قسمت جنوبی قرار گرفته است. کوه مدبه قبل از آغاز پروژه بام لرستان پوشش گیاهی نداشت و لازم بود که مجتمع آینده پوششی سبز به خود بگیرد.

برای همین در ابتدای کار کاشت نهال در دستور کار قرار داشت و 700 هزار اصله درخت برای این کار فراهم شد. هم اکنون هم 500 هکتار از وسعت 800 هکتاری مجتمع را فضای سبز اشغال می نماید. پس از تمهیدات لازم برای فضای سبز کارکردهایی که برای مجتمع انتظار داشتند را معین کردند و برای هر کدام محدوده و عرصه ای را اختصاص دادند.

بام خرم آباد تنها کاربرد سرگرمیی ندارد. در کنار وسایل و اماکن سرگرمیی مختلف (مانند باغ وحش، پارک آبی و …) که در این مجتمع وجود دارد قسمت هایی از مجتمع به ستاره شناسی و مطالعه روی گیاهان دارویی اختصاص دارد. رصدخانه مجتمع که کاسین نام دارد نه تنها در ایران بلکه در خاورمیانه معروف است؛ این رصدخانه در ارتفاع 1860 متری قرار گرفته است و برترین جا برای دنبال کردن پدیده های نجومی و ستاره ها در غرب ایران است. شما در بام شهر خرم آباد احساس نزدیکی بیشتری به آسمان شب دارید.

کار روی این مجتمع هنوز تمام نشده و قسمت های سرگرمیی، رفاهی و تحقیقاتی بیشتری در آن ساخته می گردد قسمت هایی مثل یک پارک آبی بزرگ و دو هتل 4 و 5 ستاره.

نمای شهر خرم آباد از بلندای این کوه بسیار تماشای و فرق دارد. اگر کمی سحرخیز باشید می توانید شاهد طلوع دل انگیز و غروب رنگارنگ خورشید از بلندای بام لرستان باشید. افراد زیادی برای تماشا این چشم انداز به مجهزترین و بزرگ ترین مجتمع سرگرمیی و علمی غرب کشور می آیند.

آدرس: شرق خرم آباد- خیابان شریعتی- بالای کوه مدبه

منبع: تاپ تراول
انتشار: 26 مهر 1403 بروزرسانی: 26 مهر 1403 گردآورنده: henjesblog.ir شناسه مطلب: 4019

به "بام لرستان ، جاذبه گردشگری در خرم آباد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بام لرستان ، جاذبه گردشگری در خرم آباد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید