برنامه نقشه گوگل و 5 نکته جالب و مخفی در خصوص آن که باید بدانید

به گزارش هنجس بلاگ، اگر از برنامه نقشه گوگل استفاده می کنید و یا تاکنون تجربه استفاده از آن را نداشته اید، باید بدانید نکات مخفی و جالبی در خصوص این برنامه وجود دارد که بهتر است آن را تجربه کنید.

برنامه نقشه گوگل و 5 نکته جالب و مخفی در خصوص آن که باید بدانید

اگر خیلی اهل سفر هستید، طبیعی است بخواهید از نقشه ای بهره ببرید که به کامل ترین شکل ممکن نیازهایتان را برآورده کند. قابلیت هایی چون یافتن محل پارک یا یافتن مکان ها در حالت آفلاین در محل هایی که اینترنت از شرایط خوبی برخوردار نیست می تواند بسیار مفید باشد.

خوشبختانه گوگل در برنامه نقشه محبوب خود که به عنوان گوگل مپ (Google Map) در گوشی های هوشمند وجود دارد، قابلیت های زیادی قرار داده که می تواند تا حدودی مسائل کاربران را در شرایط سخت رفع کند.

مسلما می دانید که در برنامه گوگل می توان با ذخیره کردن آدرس خانه، محل کار یا جهتهایی که معمولا بین آن ها در سفر هستید، با لمس تنها یک گزینه جهت حرکت مورد نظر را روی نقشه تعیین کنید. همچنین می توانید اطلاعاتی در خصوص محل هایی برای غذا خوردن، اقامت و مواردی از این قبیل را نیز برای داشتن یک تجربه عالی از سفر خود بدست آورید.

اما نقشه گوگل قابلیت های جذاب دیگری نیز با خود به همراه دارد که شاید از بعضی از آن ها آگاه نباشید. از جمله مهم ترین این قابلیت ها می توان به دانلود نقشه محلی خاص و استفاده از آن در حالت آفلاین، تعیین کردن محل توقف برای زمان بندی بهتر سفر، تعیین کردن محلی برای پارک ماشین و … اشاره نمود.

فعالیت به صورت ناشناس (Incognito Mode)

شاید اسم این قابلیت را بیشتر در مرورگر دیده باشید، اما باید بدانید که اخیرا گوگل آن را به برنامه نقشه خود نیز آورده. با یاری این قابلیت می توانید در حالی که از نقشه استفاده می کنید، موقعیت مکانی خود، یا موقعیت محلی را که جستجو نموده اید را از دیگر کاربران نقشه مخفی نگه دارید. تمام تاریخچه جست و جوی شما نیز در حالت Incognito پاک خواهد شد و ردی از آن ها باقی نمی ماند.

کاربرانی که به این قابلیت در نقشه علاقه مند هستند می توانند به سادگی و با لمس آیکون حساب کاربری خود در سمت راست و بالای برنامه، گزینه Turn on Incognito Mode را فعال نمایند. کاربر در صورت تمایل می تواند با طی کردن همین مرحله، حالت مذکور را خاموش کند.

آیا حالت Incognito هویت شما را مخفی می نماید؟ (فرمول قسمت 40)

استفاده از نقشه آفلاین

تقریبا برای همه کاربران این اتفاق حداقل یک بار افتاده که در یک شرایط بسیار خاص و ضروری، بنا به دلایلی دسترسی به اینترنت قطع می گردد. حال اگر نگران این موضوع هستید که نقشه گوگل هم در شرایطی ضروری با قطع شدن اینترنت از دسترس خارج گردد باید بگوییم نگران نباشید!

خوشبختانه گوگل این امکان را فراهم آورده تا با دانلود نقشه مورد نظر قبل از سفر، حتی در حالت آفلاین نیز از خدمات مربوط به نقشه بهره ببرید و نگران گم شدن نباشید.

برای استفاده از این قابلیت، کاربر می بایستی ابتدا مقصد خود را وارد کند. در قسمت پایین صفحه، روی نام محل یا آدرس آن کلیک کند. سپس روی گزینه سه نقطه در بالای صفحه کلیک نموده و گزینه Download offline map را لمس کند. با این کار، نقشه محل مورد نظر شما دانلود خواهد شد تا بتوانید در صورت عدم اتصال به اینترنت نیز از آن برای گشت و گذار در مکان یاد شده بهره مند شوید.

تعیین کردن نقاط توقف

اگر نقشه گوگل به شما اعلام کند مدت زمان سفر شما به مکانی که تمایل به رفتن به آن جا را دارید برای مثال 7 ساعت طول می کشد، اما این مدت در حقیقت بیشتر شد، به این خاطر است که مدت زمان توقف در بین جهت را تعیین ننموده اید. لذا گوگل برای دقیق تر شدن مدت زمان سفر به شما این امکان را می دهد تا تعداد توقف هایی که در جهت انجام می دهید را نیز به نقشه بدهید تا نقشه بتواند زمان درست تری را به شما اعلام کند.

برای استفاده از این قابلیت، ابتدا مقصد را تعیین کنید. برای مثال کافی شاپ! سپس روی گزینه Direction کلیک کنید. در مرحله بعد باید روی سه نقطه در بالای تصویر کلیک نموده و گزینه Add stop را لمس کنید. در این مرحله می توانید هر تعداد توقف هایی که فکر می کنید خواهید داشت را وارد کنید. در مرحله آخر نیز باید گزینه Done را لمس نموده و زمان دقیق تری را برای سفر خود دریافت کنید.

یافتن محلی برای پارک ماشین

یافتن محلی برای پارک کردن ماشین بسیار لازم است. مخصوصا زمانی که دیر نموده اید و وقت کافی برای یافتن محل مناسبی برای پارک کردن ماشین خود ندارید. در شرایط کنونی که تعداد ماشین ها بسیار زیاد نیز شده، وجود قابلیتی برای یافتن چنین محل هایی می تواند بسیار یاری حال کاربران باشد.

خشبختانه گوگل این قابلیت را در برنامه نقشه گنجانده و لذا دیگر مجبور نیستید وقت زیادی را برای یافتن محل پارک هدر دهید. برای فعال کردن این قابلیت می بایستی مکان مورد نظر خود را روی نقشه تعیین نموده و سپس روی Direction کلیک نمایند.

در بخش پایین صفحه، عبارت Steps & more را انتخاب نموده و روی Find parking near destination کلیک کنید. روی یکی از پارکینگ ها را لمس نموده و عبارت Add Parking را انتخاب نموده و سپس در بخش راست تصویر، روی عبارت Start کلیک کنید. دیگر روش برای یافتن پارکینگ نیز جستجو بین دسته های بالای نقشه و لمس گزینه More است. در بین دسته های موجود، گزینه Parking را انتخاب نموده و نزدیک ترین آن را به محل خود پیدا کنید.

برای ذخیره کردن محل پارک ماشین خود نیز باید روی نقطه آبی رنگ موقعیت مکانی خود کلیک نموده و عبارت Save your parking را لمس کنید. برای یافتن محل پارک خود نیز کافی است روی گزینه جستجو بالای صفحه کلیک نموده و سپس Parking location و Direction را لمس کنید. به همین راحتی می توانید جهت خود را به محل پارک ماشین پیدا کنید.

چک کردن تصاویر محل قبل از سفر

تصاویر محل های سیاحتی یا اقامتگاه ها معمولا کمی زیباتر از خود واقعی آن ها هستند و لذا بهتر است قبل از سفر، تصاویر واقعی را روی نقشه گوگل جست و جو کنید. برای انجام این کار ابتدا وارد برنامه شده و نام محل مورد نظر را وارد کنید. برای مثال نام یک هتلی که قصد اقامت در آن را دارید.

در قسمت سمت چپ و پایین تصویر، کادر کوچکی را به همراه تصاویر یک ساختمان مشاهده خواهید کرد. این تصویر، نمای خیابانی هتل مورد نظر شما است و لذا با کلیک روی آن می توانید آن را تماشا کنید. همچنین تصویر مربوطه امکان بزرگ نمایی را هم به شما می دهد تا جزئیات را در نمای بزرگ تری تماشا کنید و از منظره محل مورد نظر خود آگاهی یابید.

اگر قابلیت های جذاب و کاربردی دیگری نیز می شناسید، آن ها را در بخش کامنت با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: cnet

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 11 دی 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: henjesblog.ir شناسه مطلب: 51

به "برنامه نقشه گوگل و 5 نکته جالب و مخفی در خصوص آن که باید بدانید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برنامه نقشه گوگل و 5 نکته جالب و مخفی در خصوص آن که باید بدانید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید