ثبت واکسن کرونای استنشاقی روسیه در 2022 میلادی

به گزارش هنجس بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از تاس، به گفته الکساندر گینزبرگ رئیس مرکز تحقیقات اپیدمولوژی و میکروبیولوژی گامالیا، قرار است آزمایش های بالینی یک واکسن استنشاقی کووید 19 در 2022-2021 میلادی انجام گردد و در صورت موفقیت آمیز بودن آن، واکسن مذکور در 2022 ثبت خواهد شد.

ثبت واکسن کرونای استنشاقی روسیه در 2022 میلادی

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

او در این باره گفت: مرکز گامالیا در چند حوزه برای ارتقا و توسعه واکسن های کووید 19 مشغول فعالیت است. یکی از این حوزه ها توسعه واکسن استنشاقی است. در حال حاضر آزمایش های پیش بالینی چنین واکسنی صورت گرفته است. ما تصمیم داریم در اواخر امسال میلادی یا اوایل 2022 میلادی آزمایش های بالینی را برگزار کنیم. پس از تعیین شدن نتایج این آزمایش ها واکسن در سال آینده ثبت می گردد.

پیش از این گینزبرگ اعلام نموده بود انستیتو گامالیا مشغول ساخت یک واکسن استنشاقی است که دوبار باید استفاده گردد. اما نسخه ای تک دوز از آن نیز قابل استفاده است. به گفته او یکی از مزایای چنین واکسنی نبود عوارض جانبی احتمالی است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 18 خرداد 1400 بروزرسانی: 18 خرداد 1400 گردآورنده: henjesblog.ir شناسه مطلب: 3111

به "ثبت واکسن کرونای استنشاقی روسیه در 2022 میلادی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ثبت واکسن کرونای استنشاقی روسیه در 2022 میلادی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید