خبرنگاران بازدید استاندار خراسان جنوبی از چند طرح و مرکز خدماتی قاینات

به گزارش هنجس بلاگ، بیرجند - خبرنگاران - استاندار خراسان جنوبی از چند روستا، طرح زیربنایی، مراکز خدماتی و خیریه شهرستان قاینات بازدید کرد.

خبرنگاران بازدید استاندار خراسان جنوبی از چند طرح و مرکز خدماتی قاینات

محمد صادق معتمدیان روز چهارشنبه در این سفر از مرکز شبانه روزی جامع خدمات سالمندان توانبخشی گوهر قاین که مراقبت از 20 سالمند داخل و خارج استان را برعهده دارند بازدید کرد.

وی با حضور در این مرکز ضمن اطلاع از مجموعه نیازمندی های سالمندان حاضر، از مسائل و مسائل کادر و فرایند اجرای خدمات آگاه شد و برای برطرف بخشی از مسائل، دستورات لازم را صادر کرد.

بازدید از مرکز خیریه احسان آسمانی قاین و بازدید از موسسه خیریه توانبخشی نشاط قاینات از دیگر برنامه های استاندار خراسان جنوبی در سفر به شهرستان قاینات بود.

مرکز خیریه دانش آموزی احسان آسمانی قاین، سرپناه 12 دانش آموز پسر 6 تا 12 ساله است که معتمدیان فرایند اجرای کار احداث ساختمان این مرکز را مورد آنالیز قرار داد.

مؤسسه خیریه توانبخشی نشاط، مرکز نگهداری شبانه روزی معلولان ذهنی و زیر نظر بهزیستی استان است که از سال 1382 تا به امروز در کنار فعالیت های حمایتی خود نگهداری شبانه روزی معلولان ذهنی بی سرپرست و نیازمند بالای 14 سال را نیز برعهده گرفته است.

همچنین در این سفر استاندار خراسان جنوبی از مرکز آموزش علمی کاربردی جهاد کشاورزی قاینات بازدید کرد. این مرکز یکی از واحدهای آموزشی فعال سازمان ترویج، آموزش و تحقیقات وزارت جهاد کشاورزی است که با 120 هکتار زمین و حدود هفت هزار متر مربع فضای سرپوشیده آموزشی، اداری، رفاهی، مسکونی و کارگاهی مشغول فعالیت است.

استاندار خراسان جنوبی در ادامه این سفر از روستاهای بیهود، گزنو، کُرُه و سَفتوک قاینات بازدید کرد و در ملاقات با دهیار، اعضای شورای اسلامی و اهالی این روستاها از مسایل و درخواست های مردم آگاه شد.

بیهود روستایی در دهستان پیشکوه بخش مرکزی شهرستان قاینات است که با بیش از 500 خانوار و حدود 2 هزار نفر جمعیت در 50 کیلومتری جنوب غربی قاین قرار گرفته است.

روستای بیهود که زادگاه سردار شهید کاوه است، با نقاط متنوع گردشگری خود یکی از بهترین مناطق سرسبز و خوش آب و هوای شهرستان قاینات در بحث گردشگری است

گزنو از توابع بخش مرکزی قاینات است که با 60 خانوار و حدود 250 نفر جمعیت از شمال به روستاهای خونیک و تجن، از جنوب به روستای کره، از مغرب به روستای ییلاقی باراز و از مشرق به روستای اندریک متصل است.

کُرُه روستایی از توابع بخش مرکزی قاینات است که با 130 خانوار و حدود 300 نفر جمعیت در 130 کیلومتری مرکز استان واقع شده است و یکی از روستاهای هدف گردشگری این شهرستان است که هر ساله در ایام بهار و تابستان و حتی در فصل پاییز به ویژه در ایام برداشت گل زعفران، میزبان مسافران و گردشگران زیادی است.

سَفْتوک روستایی در بخش مرکزی قاینات بوده که بر پایه سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال 1395 حدود 70 خانواده و 187 نفر جمعیت دارد.

معتمدیان همچنین از فرایند اجرای کار در پروژه راهسازی قاین- کال شور بازدید کرد. تمام راستا این محور 22 کیلومتر است که 9 کیلومتر آن زیر بار رفته است و عملیات اجرایی 12 کیلومتر مانده از این راستا هم اکنون در حال اجرا است.

استاندار خراسان جنوبی از پروژه محور بیرجند - قاین به صورت سرزده بازدید و فرایند پیشرفت پروژه را آنالیز کرد. برای تسریع فرایند اجرای این پروژه از محل ماده 56 قانون مبلغ 500 میلیارد ریال اخذ شده که روز گذشته 125 میلیارد ریال از این مبلغ به این پروژه تخصیص و واریز شد.

معتمدیان همچنین امروز از خانه فرزندان امام علی (ع) بیرجند بازدید و سپس درخصوص رسیدگی های لازم در این مرکز و سایر مراکز 25 گانه نگهداری فرزندان بی سرپرست استان دستوراتی صادر کرد.

خانه فرزندان امام علی(ع) از مهرماه سال 79 با 20 فرزند راه اندازی شد و تعداد بچه ها این مرکز در دوره های مختلف متغیر بوده و ساختمان آن در سال 81 تأسیس شد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: ایرنا
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: henjesblog.ir شناسه مطلب: 974

به "خبرنگاران بازدید استاندار خراسان جنوبی از چند طرح و مرکز خدماتی قاینات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران بازدید استاندار خراسان جنوبی از چند طرح و مرکز خدماتی قاینات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید