خبرنگاران نیاز فوری به اهدای پلاکت با تمام گروه های خونی مثبت در گیلان

به گزارش هنجس بلاگ، رشت - خبرنگاران - مدیر پزشکی انتقال خون گیلان از نیاز فوری استان به اهدای پلاکت با تمام گروه های خونی مثبت شامل A، B، AB و O مثبت خبر داد.

خبرنگاران نیاز فوری به اهدای پلاکت با تمام گروه های خونی مثبت در گیلان

دکتر گیتی ایزدی پور عصر روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران اضافه کرد: ضمن نیاز به اهدای خون مردم در همه گروه های خونی، با توجه به اینکه نیاز به خون و فرآورده های خونی همیشگی است به گروه خونی A مثبت در استان گیلان نیاز مبرم است.

وی از مردم استان خواست تا برای اهدای پلاکت با تمامی گروه های خونی مثبت و اهدا خون در گروه خونی A مثبت به پایگاه انتقال خون رشت در میدان فرهنگ مراجعه کنند.

وی خاطر نشان کرد: مردم برای کسب اطلاعات بیشتر درباره اهدای خون می توانند در ساعات اداری با شماره تلفن 33332670 - 013 و در طول روز نیز با شماره 33326006- 013 تماس بگیرند ضمن اینکه سامانه نوبت دهی اینترنتی اهدای خون نیز به آدرس www.nobatdehi.ibto.ir فعال است.

سالانه به طور میانگین بیش از 200 هزار واحد خون و فرآورده های خونی در استان گیلان تولید می شود که این خون ها برای مصدومان حوادث، جراحی ها، بیماران هموفیلی، فاویسم و افراد مورد نیاز مصرف می شود.

استان گیلان به علت گردشگرپذیر بودن و تصادفات، آمار بالای جراحی های قلب و عروق، تعداد زیاد بیماران هموفیلی، تالاسمی و فاویسمی جزو استان های اول کشور به لحاظ مصرف فرآورده های خونی است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: ایرنا
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: henjesblog.ir شناسه مطلب: 1491

به "خبرنگاران نیاز فوری به اهدای پلاکت با تمام گروه های خونی مثبت در گیلان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران نیاز فوری به اهدای پلاکت با تمام گروه های خونی مثبت در گیلان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید