دانشگاه تهران برای اشتغال دانشجویان پس از فارغ التحصیلی متعهد است

به گزارش هنجس بلاگ، رییس دانشگاه تهران اظهار داشت: متعهد هستیم که دانشجوی دانشگاه تهران بعد از فارغ التحصیلی بتواند مشغول به کار شود.

دانشگاه تهران برای اشتغال دانشجویان پس از فارغ التحصیلی متعهد است

به گزارش خبرنگار فناوری خبرنگاران، محمود نیلی احمدآبادی رییس دانشگاه تهران در مراسم انعقاد تفاهم نامه بین پارک علمی دانشگاه تهران و بنیاد ملی توسعه فناوری که صبح امروز برگزار گشت، درجمع خبرنگاران اظهار داشت: تفاهم نامه ای را امضا نمی کنیم مگر آنکه مطمئن باشیم قابل اجرا است لذا تفاهم نامه فعلی حوزه های مختلفی را برای توانمندی دانشگاه پوشش می دهد.

رییس دانشگاه تهران ادامه داد: متعهد هستیم که دانشجوی دانشگاه تهران بعد از فارغ التحصیلی بتواند مشغول به کار شود حال یا این کسب وکار را خود به راه بیندازد یا آمادگی لازم برای ورود به بازار کار را داشته باشد.

نیلی بیان نمود: بخشی از کار همین طرح های کارداد یا جیکو است که دانشجویان حین تحصیل هم تجربه کار را پیدا می کنند هم آموزش های لازم برای ورود به بازار کار برایش فراهم می شود. در پارک علم و فناوری در قالب مراکز رشد و طرح های شکوفایی دانشجو و علم او را به کار می گیریم تا بتواند بعد از فارغ التحصیلی کسب وکار خود را شکل دهد.

وی افزود: لذا دانشگاه تهران به خاطر تعهدی که نسبت به این موضوع احساس می کند شیوه های مختلفی را دارد مثلا علاوه بر آنکه بخشی از این نوع آموزش ها در کلاس ها ارائه می شود، قراردادی با سازمان فنی وحرفه ای منعقد شده است که فنی وحرفه ای ها به دانشجویان ما آموزش های فنی و مهارتی بدهند.

نیلی گفت: به هرحال ما تلاش داریم تا دانشجویان را برای ورود به کسب وکارها آماده کنیم. آمارهای ما نشان می دهد که شرایط اشتغال دانشجویان دانشگاه تهران (آنهایی که قصد ماندن در کشور را دارند) تناسب اشتغال با رشته تحصیلی شان مناسب است.

رییس دانشگاه تهران ادامه داد: در برخی حوزه ها گاهی تناقض هایی را شاهد هستیم که آنها ناشی از آموزش های ما و نبود نیازهای کشور هم نیست بلکه زیرساخت ها فراهم نشده است در این رابطه دانشگاه تهران سعی دارد اینگونه زیرساخت ها را فراهم کند و دانشگاه در این باره مسئولیت بیشتری را باید برعهده بگیرد اگرچه قائدتا برعهده ما نیست اما به دلیل مسئولیت اجتماعی دانشگاه سعی می کنیم شبکه فناوری خود را توسعه دهیم، پارک علم و فناوری را تنها به اطراف دانشگاه محدود نکنیم و دانش نرم را به اشتراک گذاریم.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: henjesblog.ir شناسه مطلب: 1246

به "دانشگاه تهران برای اشتغال دانشجویان پس از فارغ التحصیلی متعهد است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانشگاه تهران برای اشتغال دانشجویان پس از فارغ التحصیلی متعهد است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید