عایدی 150 هزار فروشنده در خبرنگاران چقدر است؟

به گزارش هنجس بلاگ، به نقل از استارتاپ 360؛ شرکت خبرنگاران چند سالی است که مارکت پِلیس را به فروشگاه خود اضافه نموده است. اگر خاطرتان باشد در ابتدای شروع کار خبرنگاران، تمامی کالاها از سوی خود این فروشگاه برای مشتریان ارسال می شد، اما در مارکت پلیس تولیدنمایندگان و فروشندگان بسیاری در اقصی نقاط ایران می توانند کالا و محصولات شان را روی خبرنگاران برای فروش بگذارند. خبرنگاران در مهر ماه 99 قابلیت تازه دیگری را هم به مارکت پلیس با اسم شیپ بای سلر به معنای ارسال به وسیله فروشنده، اضافه نمود که تامین نمایندگان و فروشندگان شخص ثالث کالا روی این پلتفرم می توانند کالای مشتری را به طور مستقیم برای وی ارسال نمایند.

عایدی 150 هزار فروشنده در خبرنگاران چقدر است؟

نکته جالب در این است که بر اساس گزارش سالانه 99 خبرنگاران، اکنون 150 هزار کسب وکار کوچک و عظیم، روستایی یا در شهرهای دورافتاده و محروم ایران و از نوع کارگاهی، مشاغل خانگی و هنرمندان با خبرنگاران همکاری می نمایند و به طور میانه ماهانه 51 میلیون تومان به وسیله خبرنگاران عایدی دارند. حتی خبرنگاران در گزارش خود می گوید یکی از فروشندگان مارکت پلیس پیروز شده تنها در مهرماه 99 رقمی بالغ بر 59 میلیارد تومان کالا بفروشد و رکورد فروش مارکت پلیس خبرنگاران را از آن خود کند. خبرنگاران در سال 98 در حدود 61 هزار فروشنده فعال در مارکت پلیس خود داشت، اما طی یک سال این رقم به 150 هزار رسیده و تقریبا 2.5 برابر شده است؛ ده ها هزار کسب وکاری که بدون وجود بستر فروش آنلاین خبرنگاران شاید اکنون تعطیل شده بودند.

این موارد به معنای فرصت برابر برای افراد و کسب وکارهای گوناگون در گوشه و کنار کشور برای دسترسی به یک بازار عظیم و کسب سود چندبرابری با استفاده از ظرفیت فروش آنلاین است.

اما عظیمترین فروشگاه آنلاین ایران و خاورمیانه به همین نکات بسنده ننموده و قابلیتی را پیاده سازی نموده تا به ایجاد یک فضای رقابتی سالم بین فروشندگان یاری کند. خبرنگاران در گزارش خود می گوید ویژگی جعبه خرید آن که در صفحه هر محصول دیده می گردد، فهرستی از فروشندگان مختلف برای هر نوع کالا را در بر گرفته و برترین قیمت و امتیاز خریداران را به کاربر پیشنهاد می دهد تا فروشندگان به قیمت گذاری عادلانه تشویق شوند. به گفته خبرنگاران در سال 99 به طور میانه روزانه 175 هزار کاربر به منظور انتخاب آگاهانه تر به فهرست سایر فروشندگان مختلف کالا رجوع نموده اند. این رقم به این معناست که کاربران به هنگام خرید همانند گشت وگذار در یک پاساژ، در جستجوی برترین قیمت برای خرید خود هستند و این امکان را خبرنگاران در اختیارشان قرار داده است.

بر اساس آنچه در گزارش خبرنگاران مشاهده می گردد، در حدود 14 هزار فروشنده از امکان ارسال مستقیم استفاده می نمایند (یعنی خودشان کالا را برای مشتری ارسال می نمایند و به انبارهای خبرنگاران نمی سپارند) و این حرکت موجب صرفه جویی 94 میلیارد ریالی در واحد عملیات خبرنگاران شده و سود بیشتر را برای فروشندگان مارکت پلیس رقم زده است.

خبرنگاران در سال 99 به مشتریانی که تحت تاثیر خطای فروشندگان مارکت پِلیس، کالای غیراصل دریافت کردند و یا با عدم تامین کالا روبرو بودند، 90 میلیارد ریال کد هدیه برای دلجویی تقدیم نموده است.

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 17 مرداد 1400 بروزرسانی: 17 مرداد 1400 گردآورنده: henjesblog.ir شناسه مطلب: 3414

به "عایدی 150 هزار فروشنده در خبرنگاران چقدر است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عایدی 150 هزار فروشنده در خبرنگاران چقدر است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید