دستگاه های الکتریکی را به راحتی بپوشید ، فرآیندی جدید برای تولید پارچه های الکترونیکی

به گزارش هنجس بلاگ، با تلاش دانشمندان علوم کامپیوتری فرآیند های پلیمریزاسیون به پارچه ها خواص الکتریکی مناسب می دهد.

دستگاه های الکتریکی را به راحتی بپوشید ، فرآیندی جدید برای تولید پارچه های الکترونیکی

به گزارش خبرنگار فناوری خبرنگاران؛ با تلاش دانشمندان علوم کامپیوتری فرآیند های پلیمریزاسیون به پارچه ها خواص الکتریکی مناسب می دهند. یورگن استیمل، استاد علوم کامپیوتر در دانشگاه زارلند می گوید: هدف ما ادغام عملکرد های تعاملی مستقیما در الیاف پارچه بجای اتصال جداگانه دستگاه بود. او و همکارانش در گروه تحقیقاتی خود در حال بررسی چگونگی وارد کردن یکپارچه کامپیوتر ها و عملیات های کامپیوتری در دنیای فیزیک هستند.

رویکرد های قبلی برای تولید این پارچه ها پیچیده بوده و روی حس لامسه تاثیر می گذاشتند. روش جدید امکان تبدیل پارچه و پوشاک به پارچه الکترونیکی را فراهم کرده و بر خواص اصلی آن ها مانند ضخامت، کشسانی و انعطاف پذیری آن ها تاثیر نمی گذارد. این موضوع گزینه های جدیدی را برای آزمایش سریع و تطبیق پذیر با اشکال جدید منسوجات الکترونیکی و ادغام آن ها در دستگاه های IT ایجاد می کند.

پاول استروهمایر، یکی از مبتکران این پروژه، توضیح می دهد: به خصوص برای دستگاه هایی که روی بدن استفاده می شوند، این موضوع مهم است که حرکات را تا حد ممکن محدود کرده و همزمان سیگنال های ورودی با وضوح بالا را پردازش کنند.

محققان بدین منظور از یک فرآیند پلیمریزاسیون درجا استفاده کردند. درواقع در این فرآیند، خصوصیات الکتریکی در الیاف بصورت رنگ درمی آید. یک پارچه در معرض واکنش های شیمیایی در یک حمام آب قرارداده می شود که آن را از نظر الکتریکی رسانا کرده و نسبت به فشار و کشیدگی حساس می کند. دانشمندان علوم کامپیوتر تنها با رنگ کردن نواحی خاصی از پارچه یا پلیمرشدن نخ های منفرد می توانند منسوجات الکتریکی سفارشی تولید کنند.

محققان در آزمایش های خود دستکش هایی که می توانند حرکات دست را به صورت دیجیتالی ضبط کنند و لباس زیپ داری که جریان های الکتریکی مختلف را با توجه به نوع و درجه حرکات بدن منتقل می کند، تولید کردند.

همچنین، مواد دیگری جز پارچه می توانند با این فرآیند پردازش شوند. آدری بریوت، هنرمند پاریسی، لباسی با پر های حساس به لمس ایجاد کرده است که هنگام لمس آن از طریق کامپیوتر صدا ایجاد می شود. این لباس نامزد جایزه استارتس کمیسیون اروپا شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 1 آذر 1399 بروزرسانی: 1 آذر 1399 گردآورنده: henjesblog.ir شناسه مطلب: 1963

به "دستگاه های الکتریکی را به راحتی بپوشید ، فرآیندی جدید برای تولید پارچه های الکترونیکی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستگاه های الکتریکی را به راحتی بپوشید ، فرآیندی جدید برای تولید پارچه های الکترونیکی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید