زخمی شدن یک سرباز آذربایجان بر اثر شلیک نظامیان ارمنستان

به گزارش هنجس بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، جمهوری آذربایجان از زخمی شدن یکی از نظامیان خود توسط شلیک نیروهای ارمنستان طی شب گذشته خبر داد.

زخمی شدن یک سرباز آذربایجان بر اثر شلیک نظامیان ارمنستان

بر اساس این گزارش، وزارت دفاع جمهوری آذربایجان با صدور بیانیه ای در همین خصوص خاطرنشان کرد که نیروهای نظامی ارمنستان شب گذشته چندین مرتبه به سمت مقر نیروهای جمهوری آذربایجان در نخجوان آتش گشوده اند.

بنا به گفته وزارت دفاع جمهوری آذربایجان، سرباز زخمی شده به بیمارستان منتقل شده است. این در حالیست که وزارت دفاع ارمنستان تمامی ادعاهای جمهوری آذربایجان در این خصوص را رد کرده است.

روز پنجشنبه نیز جمهوری آذربایجان از بازداشت شش نیروی نظامی وابسته به شاخه شناسایی و تخریب ارتش ارمنستان در مرز با جمهوری آذربایجان خبر دادند که به گفته مقامات نظامی آذربایجان، قصد عبور از مرز و وارد شدن به خاک جمهوری آذربایجان را داشته اند. وزارت دفاع ارمنستان ضمن تأیید بازداشت شش سرباز خود، گفته: این شش سرباز در حال انجام اقدامات مهندسی در خاک ارمنستان بوده اند.

چند ماه بعد از سرانجام جنگ قره باغ، جدال مرزی اخیر بین باکو و ایروان طی روزهای گذشته باعث تشدید تنشهای مرزی میان دو کشور شده است.

جمهوری آذربایجان و ارمنستان چهارم آبان 1399 بعد از 44 روز درگیری، با وساطت روسیه بر سر آتش بس در منطقه کوهستانی قره باغ به توافق رسیدند. بر اساس این توافق، ارمنستان موظف شد اراضی اشغالی جمهوری آذربایجان در آغ دام، کلبجر و لاچین را تخلیه کند و کریدوری زمینی از نخجوان به جمهوری آذربایجان ایجاد کند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 14 تیر 1400 بروزرسانی: 14 تیر 1400 گردآورنده: henjesblog.ir شناسه مطلب: 3211

به "زخمی شدن یک سرباز آذربایجان بر اثر شلیک نظامیان ارمنستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زخمی شدن یک سرباز آذربایجان بر اثر شلیک نظامیان ارمنستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید