ساخت مدرسه در ماه مبارک رمضان با آجرهای مهربانی

به گزارش هنجس بلاگ، پویش آجرهای مهربانی از ابتدای ماه مبارک رمضان در سراسر کشور آغاز شده است، مردم نوع دوست و خیر کشورمان می توانند در این ماه پر فضیلت به نام خودشان و یا عزیزانشان مبالغی برای جهت مشارکت در مدرسه سازی پرداخت کنند.

ساخت مدرسه در ماه مبارک رمضان با آجرهای مهربانی

به گزارش خبرنگاران، در قالب طرح آجر به آجر که از بسته های تحولی وزارت آموزش و پرورش و مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش است، ساز و کاری فراهم شده تا آحاد مردم با هر میزان سطح توانایی و حتی به اندازه یک آجر که معادل یک هزار تومان در نظر گرفته شده است، بتوانند در ساخت مدارس کشورمان سهیم باشند.

نهادینه کردن فرهنگ مدرسه سازی و توسعه مشارکت های مردمی به عنوان اهداف اصلی طرح آجر به آجر محسوب می شوند. در بسته اجرایی تحولی آجر به آجر، برنامه ریزی براساس گسترش مشارکت های خُرد مردمی است. لازمه این امر در گام نخست دغدغه مند ساختن نسل های مختلف در حوزه مدرسه سازی است که فرهنگ سازی، اطلاع رسانی و آگاهی بخشی در این بخش مورد توجه قرار گرفته است.

مشارکت یک میلیون نفری در مدرسه سازی با پرداخت حداقل 1000 تومان

براساس آنچه که جامعه خیرین مدرسه ساز کشور اعلام کرده است، حدود 30 هزار خیر مدرسه ساز حقیقی و حقوقی به طور رسمی وجود دارند که در این سال ها در امر مدرسه سازی مشارکت داشته اند اما از زمان آغاز طرح آجر به آجر و در مدت زمانی حدود یک سال، بیشتر از یک میلیون نفر از مردم با پرداخت حداقل یک هزار تومان و به نیت یک آجر، در مدرسه سازی مشارکت داشته اند. مجموع مبالغ دریافتی که به حساب جامعه خیرین مدرسه ساز کشور واریز شده است، بیش از هشت میلیارد تومان شده است.

ثمره جمع آوری کمک های خرد مردمی در پویش نخست آجر به آجر (ماه محرم)، ساخت یک مدرسه در مناطق محروم هر استان کشور شده است که بسکمک از آنها در حال تکمیل هستند. همچنین، ثمره جمع آوری کمک های مردمی در پویش دوم که با نام من مادرم، بچه های ایران فرزند من به انجام رسید، ساخت یک مدرسه ابتدایی در هر استان کشور است که عملیات ساخت این مدارس به زودی آغاز خواهد شد.

جزئیات پویش آجرهای مهربانی در ماه مبارک رمضان

پویش سوم که از ابتدای ماه مبارک رمضان در سراسر کشور آغاز شده است، با عنوان آجرهای مهربانی است و مردم نوع دوست و خیر کشورمان می توانند در این ماه پر فضیلت به نام خودشان و یا عزیزانشان مبالغی برای جهت مشارکت در مدرسه سازی پرداخت کنند.

سامانه ajorBajor.ir برای پیوستن به این پویش طراحی شده است، به طوری که آحاد مردم ضمن انتخاب استانی که می خواهند در ساخت مدارس آن مناطق کمک و همراهی داشته باشند را انتخاب و پس از انجام مراحل موجود، یک پوستر با عنوان مشارکت در موضوع مدرسه سازی دریافت کنند. البته سامانه MehreMadrese.ir و کد دستوری #24 نیز برای این منظور فعال است.

طبق اعلام سازمان نوسازی مدارس، تمامی مبالغ واریزی مردم کشورمان، به حساب جامعه خیرین مدرسه ساز کشور واریز و پس از اتمام پویش، در موضوع مدرسه سازی استانهای نیازمند هزینه خواهد شد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: henjesblog.ir شناسه مطلب: 3048

به "ساخت مدرسه در ماه مبارک رمضان با آجرهای مهربانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساخت مدرسه در ماه مبارک رمضان با آجرهای مهربانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید