لیگ برتر بیستم چه زمانی شروع می شود؟

به گزارش هنجس بلاگ، با صدور مجوز برگزاری تمرینات و مسابقات، سازمان لیگ می تواند فصل جاری فوتبال ایران را تا اواسط مرداد به خاتمه برساند و برای حضور نمایندگان ایران در رقابت های آسیایی و همین طور شروع فصل جدید فوتبال ایران برنامه ریزی کند.

لیگ برتر بیستم چه زمانی شروع می شود؟

مسوولان سازمان لیگ تا قبل از صدور مجوز مذکور، نگران زمان پایان فصل جاری و تداخل این رقابت ها با لیگ قهرمانان آسیا بودند که ظاهرا قرار است از نیمه مرداد آغاز شود، اما درباره فرمت برگزاری این مسابقات هم چنان اختلافاتی میان کشور های عضو وجود دارد. با این وجود، برگزاری رقابت ها به صورت متمرکز می تواند مدت زمان برگزاری ادامه بازی های گروهی را کاهش دهد و چه بسا بتوان برای برخی از بازی های مرحله حذفی نیز برنامه ریزی کرد.

با این وجود، آغاز فصل جدید فوتبال ایران هم از دغدغه های مهم سازمان لیگ به شمار می رود که برنامه فصل آینده را با توجه به ترافیک بازی های باشگاهی و ملی با تداخل رو به رو خواهد کرد.

در واقع، اگر رقابت های لیگ و جام حذفی ایران اوایل مرداد تمام شود و مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا هم تا اوایل شهریور به پایان برسد، بازیکنان می توانند راهی مرخصی و استراحت پایان فصل شوند.

*لیگ بیستم چه زمانی آغاز می شود؟

به گفته مسوولان سازمان لیگ، در سال جاری خبری از تعطیلی 75 روزه میان دو فصل نخواهد بود و تیم ها و فوتبالیست ها زمان کم تری را در اختیار خواهند داشت و در این شرایط زمان کم تری برای برگزاری تمرینات آماده سازی و همین طور استراحت فوتبالیست ها و فصل جابجایی وجود خواهد داشت. اگر این فاصله دو ماه و نیمه تا حدود یک ماه و نیم هم کاهش یابد، عملا، فصل جدید فوتبال زودتر از مهر 99 آغاز نخواهد شد.

اخباری درباره آغاز فصل جدید از اواخر شهریور وجود دارد که در این صورت در حق چهار تیم آسیایی ایران اجحاف خواهد شد چرا که آن ها در این شرایط زمان کم تری برای آغاز فصل جدید خواهند داشت و قطعا با اعتراض فوتبالیست ها هم روبرو خواهد شد.

*ترافیک فوتبالی در سال 1400-1399

فصل جدید فوتبال در ایران احتمالا با رویداد های ملی آغاز خواهد شد و تیم ملی باید برای بازی های انتخابی جام جهانی آماده شود. پیش از این حدس هایی درباره آغاز رقابت های انتخابی جام جهانی از مهر ماه وجود داشت، اما به علت شلوغی بیش از حد مسابقات، برخی کشور های آسیایی از فیفا خواستند انتخابی جام جهانی را به نوروز 1400 موکول کند!

با این موضوع، برگزاری بازی های آسیایی را هم باید اضافه کرد که انرژی بیشتری را از فوتبالیست ها می طلبد و احتمالا شاهد بروز اختلافات برای آغاز فصل جدید خواهیم بود چرا که بیشترین فشار به فوتبالیست ها و تیم های نه چندان متمول و بدون امکانات ایرانی اعمال خواهد شد.

منبع: فرارو
انتشار: 1 مرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: henjesblog.ir شناسه مطلب: 870

به "لیگ برتر بیستم چه زمانی شروع می شود؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لیگ برتر بیستم چه زمانی شروع می شود؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید