می بند 7 چهار روز دیگر رونمایی می گردد؛ از مچ بند شیائومی چه انتظاری داریم؟

به گزارش هنجس بلاگ، اینطور که به نظر می رسد، شیائومی می خواهد چهار روز دیگر یعنی در تاریخ 24 مه (3 خرداد) از مچ بند تازه خود یعنی می بند 7 رونمایی کند. به همین دلیل تصمیم گرفتیم در این مطلب هم به تمام شایعات و خبرهای پیرامون این محصول بپردازیم و هم اینکه بگوییم چه انتظاراتی از آن داریم.

می بند 7 چهار روز دیگر رونمایی می گردد؛ از مچ بند شیائومی چه انتظاری داریم؟

مچ بندهای سری می بند شیائومی یکی از برترین، پیروز ترین و محبوب ترین گجت های پوشیدنی هستند که شرکت چینی تا به امروز راهی بازار نموده است. این گجت های کوچک به لطف قیمت بسیار پایین و قابلیت های فراوان، خیلی زود توانستند نظر مثبت بسیاری از کاربران را به خود جلب نمایند و اگرچه برترین گجت پوشیدنی در بازار نیستند اما می توان گفت ارزش خرید فوق العاده بالایی دارند.

شیائومی نخستین بار در سال 2014 از می بند رونمایی و سال گذشته هم نسل 6 آن را راهی بازار کرد که در مقایسه با نسل ابتدایی، پیشرفتی چشمگیر داشت. البته می بند 6 در مقایسه با نسل گذشته خودش یعنی می بند 5، پیشرفت چشمگیر و معناداری نداشت و در آنالیز ها هم گفتیم که اگر کسی از سری 5 استفاده می نماید، دیگر احتیاجی به خرید مدل نو ندارد چون واقعاً تغییر خاصی دیده نمی شد که ارزش ارتقا داشته باشد. با تمام این تفاسیر می بند 6 به لطف قیمت مناسبی که داشت، باز هم توانست فروش بسیار خوبی داشته باشد. اما انتظارات مان از می بند 7 دیگر به مقدار نسل کنونی محدود نیست و می خواهیم شیائومی واقعاً تغییراتی ارزشمند را در آن به وجود بیاورد.

در ادامه در کنار آنالیز قابلیت ها و امکانات می بند 7 که به لطف خبرها و شایعات مختلف از آن در اختیار داریم، به انتظاراتی هم که از این محصول داریم می پردازیم. بنابراین با ما همراه باشید.

نام دقیق، تاریخ رونمایی و عرضه شیائومی می بند 7

شیائومی از زمانی که سری می بند را وارد بازار کرد تا به امروز فقط اعداد کنار آن ها را تغییر داده است و نه نام اصلی آن ها را. هیچ مدرکی هم دال بر این موضوع وجود ندارد که امسال، برنامه شرکت چینی تغییر خواهد نمود. البته شیائومی نام می را از گوشی های هوشمند خود حذف کرد. برای مثال گوشی های نو این شرکت در صورت عدم تغییر در سیاست نام گذاری باید تحت عنوان شیائومی می 12 راهی بازار می شدند اما اکنون، با نام شیائومی 12 شناخته می شوند. این اتفاق شاید برای مچ بند هوشمند مورد انتظار شرکت چینی هم رخ دهد؛ یعنی به جای می بند 7، شیائومی بند 7 را ببینیم که بسیار محتمل و منطقی هم به نظر می رسد، اما از بابت آن مطمئن نیستیم، چون در تیزر اخیر شیائومی هم چیزی رابطه با تغییر نام ندیدیم.

با فرض بر اینکه این محصول تغییری از لحاظ نام نداشته باشد، باید با نام می بند 7 در بازار چین و می اسمارت بند 7 در سایر بازارها نظیر اروپا و هندوستان در دسترس قرار بگیرد. این محصول به صورت رسمی در بازار آمریکا به فروش نمی رسد اما فروشگاه های شخص ثالث می توانند به روش های خود، این محصول را برای کاربران این کشور هم در دسترس قرار دهند.

در رابطه با تاریخ عرضه این محصول هم خوشبختانه خبری رسمی از سوی خود شیائومی در اختیار داریم مبنی بر اینکه 24 مه (3 خرداد) باید شاهد عرضه رسمی آن در بازار کشور چین باشیم. اینکه چه زمانی باید شاهد عرضه آن به بازار دنیای باشیم هنوز معین نشده و خود شرکت هم در این رابطه چیزی نگفته است. اما بعید به نظر می رسد این عرضه تا نیمه دوم امسال طول بکشد. اگر هم اینطور باشد، در همان نخستین روزهای تابستان باید شاهد رونمایی از مدل دنیای باشیم.

طراحی و نمایشگر

طبق اطلاعات منتشر شده، می بند 7 قرار است نمایشگری 1.56 اینچی از نوع AMOLED داشته باشد که وضوح تصویر در آن به 192 × 490 پیکسل می رسد. از لحاظ مقدار، هیچ تفاوتی بین این محصول و نسل گذشته دیده نمی گردد اما از لحاظ وضوح تصویر، مدل نو به شکل نامحسوسی بهتر خواهد بود (وضوح تصویر محصول سال گذشته، 486 × 152 پیکسل است). این در حالی است که پیش تر گفته می شد می بند 7 قرار است نمایشگر بزرگ تری داشته باشد و شیائومی هم چند سالی است روی بهبود این بخش کار می نماید.

نکته جالب اینجاست که سال گذشته خبری منتشر شد مبنی بر اینکه شیائومی می خواهد یک مدل می بند را با نمایشگری منعطف با قابلیت چرخش 360 درجه ای طراحی کند. یک افشاگر حتی تصویری از توضیحات مربوط به این محصول را منتشر کرد که گفته می شد کاملا رسمی است و از اسلایدهای به نمایش درآمده در کنفرانس داخلی تیم سازنده گرفته شده است. البته در آن تصویر دیدیم که از این محصول با نام می بند X یاد شد. شاید می بند 7 در واقع همین می بند X باشد؛ از این بابت چیزی نمی دانیم و از طرفی هم هیچ راهی هم برای اینکه متوجه شویم این کنفرانس داخلی حقیقت داشته نداریم.

اگر این خبر حقیقت نداشته باشد، جز یک سری ارتقای کیفیتی، بعید به نظر می رسد ظاهر می بند 7 تفاوت محسوسی با نسل قبلش داشته باشد.

معینات فنی و قابلیت ها

می بندهای شیائومی طی این چند سال اخیر واقعاً عملکردی خیره نماینده از خود به نمایش گذاشته اند و با در اختیار داشتن مجموعه ای از قابلیت های سلامتی و تناسب اندام در کنار قیمتی کاملا مناسب، توانستند نظر مثبت میلیون ها کاربر را از سراسر دنیا به خود جلب نمایند. اینطور که به نظر می رسد، می بند 7 هم قرار نیست سنت شکنی کند و پر خواهد بود از قابلیت های مجذوب کننده و کاربردی.

طبق تیزری که شیائومی از می بند 7 منتشر نموده، ظاهرا این محصول قرار است به شکل محسوسی از می بند 6 بهتر باشد. گفته می گردد این گجت کوچک، قدرتمندتر از قبل خواهد بود و از حالت های ورزشی بیشتری پشتیبانی می نماید. بعلاوه تجربه کاربری آن هم به لطف رابط کاربری نوتر، روان تر و غنی تر، بهبود خواهد داشت.

از جمله سایر قابلیت های احتمالی این محصول می توان به GPS داخلی و مستقل اشاره نمود. قابلیتی که چندین سال است کاربران منتظر ورود آن به می بندها هستند اما هربار می بینیم که چنین اتفاقی عملی نمی گردد. با وجود GPS مستقل، دیگر احتیاجی نیست کاربران برای پایش فعالیت هایی که به این ابزار احتیاج دارند، گوشی هوشمند خود را هم با خود حمل نمایند. برای مثال در دویدن های صبحگاهی که افراد غالبا لباس های راحتی می پوشند و نمی خواهند گوشی را هم به همراه خود ببرند، وجود GPS داخلی می تواند واقعاً عالی باشد.

اگر این خبر حقیقت داشته باشد، طبیعی است که یک باتری بزرگ تر هم برای می بند 7 در نظر گرفته گردد چون وجود GPS داخلی مساوی است با افزایش چشمگیر مصرف انرژی. طبق اطلاعات منتشر شده، می بند 7 از یک حالت ذخیره انرژی نو بهره خواهد برد که یک سری از سنسورهای خاص، اعلانات و قابلیت های پرمصرف دیگر نظیر GPS را غیرفعال خواهد نمود. در این حالت دستگاه می تواند مقدار بیشتری دوام بیاورد چون فقط سنسورهای کاملا ابتدایی نظیر گام شمار و ضربان قلب در آن فعال خواهند بود. این کار می تواند باعث گردد شیائومی دیگر به فکر افزایش چشمگیر ظرفیت باتری نباشد.

می بند 7 بعلاوه احتمالا از یک قابلیت جالب تحت عنوان هشدار هوشمند یا همان Smart Alarm بهره خواهد برد که برای مثال اگر کاربری ساعت را روی 2:30 کوک نموده باشد، نیم ساعت زودتر یعنی در ساعت 2 به صدا در می آید. البته این در حالی است که تشخیص دهد خواب کاربر سبک است.

قابلیت نمایشگر همواره روشن هم در فهرست انتظارات ما برای می بند 7 واقع شده است. قابلیتی که فوق العاده کاربردی است اما چون مصرف انرژی را به شدت افزایش می دهد، شیائومی از افزودن آن به نماینده های کوچکش صرف نظر می نموده است. احتمالا به خاطر وجود این قابلیت های نو است که گفته می گردد شرکت می خواهد حالت ذخیره انرژی را به شکلی حرفه ای تر در می بند نو تعبیه کند.

علاوه بر این ها، شیائومی ظاهرا می خواهد از لحاظ امنیت و حریم خصوصی هم دستی به سر و روی محصول نوش بکشد و آن را به قابلیتی مجهز کند تا بدین ترتیب کاربران دیگر نتوانند به اطلاعات مربوط به شرایط کاربر دسترسی داشته باشند. با این قابلیت نو، مچ بند در واقع قفل می گردد و برای دسترسی به آن باید رمز عبور وارد کرد. قابلیتی که می توان گفت در شرایط کنونی، واقعاً کاربردی خواهد بود.

اضافه شدن واچ فیس های نو و حالت های مختلف پایش سلامتی و تناسب اندام هم می تواند از جمله تغییراتی باشد که در مچ بند نو شرکت چینی شاهد خواهیم بود، اما اطلاع دقیقی از این بابت نداریم. از طرفی می بند 6 هم به مقدار کافی از این حیث کامل هست که نتوانیم سطح انتظارات مان را بیشتر از آن ببریم. فقط اگر تعداد واچ فیس های پیش فرض مچ بند افزایش پیدا کند بسیار بهتر خواهد بود.

اپلیکیشن

آخرین اطلاعاتی که از می بند 7 در اختیار داریم در رابطه با اپلیکیشن همراه آن است. در رابطه با همان اپلیکیشنی صحبت می کنیم که از طریق آن، اتصال بین گوشی و مچ بند برقرار می گردد. اپلیکیشن کنونی از می فیت (Mi Fit) به زپ لایف (Zepp Life) تغییر نام داده و علت آن هم این است که هوامی، شرکت سازنده می بند، برند زپ را خریداری نموده است. این اپلیکیشن ظاهرا بسیار باکیفیت تر از می فیت است و گفته می گردد رابط کاربری بهتری هم خواهد داشت. حال باید دید در عمل چگونه خواهد بود.

البته شیائومی هم اپلیکیشن اختصاصی خود را با نام می فیتنس (Mi Fitness) در دسترس قرار داده که می توان آن را ترکیبی از شیائومی Health و شیائومی Wear / Wear Lite در نظر گرفت. این بستگی به سلیقه شما دارد که از اپ زپ لایف بهره ببرید یا شیائومی می فیتنس.

انتظاراتی که از شیائومی می بند 7 داریم

در بالا به شایعات و خبرهایی که تا به امروز پیرامون می بند 7 وجود داشت اشاره نمودیم، اما حالا می خواهیم به انتظاراتی که از این محصول داریم بپردازیم، به این امید که شرکت چینی آن ها را در مچ بند هوشمند مورد انتظار خود قرار دهد.

وجود NFC در مدل های دنیای می بند 7

یکی از نقاط ضعف اصلی سری می بند این است که در خارج از بازار چین، از فناوری NFC پشتیبانی نمی نمایند. البته این قابلیت در کشور ما هم خیلی کاربرد ندارد، این یعنی اگر از کاربران داخل باشید و این مطلب را می خوانید، به احتمال زیاد NFC در فهرست انتظارات تان نخواهد بود. اما با این حال این قابلیتی است که در بسیاری از کشورها می توان از مزیت آن نظیر پرداخت بدون تماس استفاده کرد. امیدواریم شیائومی مدل مجهز به NFC را منحصرا برای بازار چین در نظر نگیرد.

بهبود عملکرد سنسور ضربان قلب و پایش خواب

در حال حاضر می بند 6 برترین مچ بند هوشمند شیائومی به شمار میرود اما به شخصه اصلا از عملکرد سنسور ضربان قلب آن رضایت ندارم. این سنسور در حالت عادی عملکرد فوق العاده خوبی دارد اما وقتی فعالیت شدید می گردد، به اشتباه می افتد. اگرچه این موضوع حتی در ساعت های هوشمند هم دیده می گردد اما در می بند 6، درصد اشتباه آن بیشتر است. طبیعتا کسی هم که چنین محصولی را خریداری می نماید نمی خواهد ضربان قلب خود را در حالت استراحت بسنجد. این یعنی می بند باید به گونه ای باشد که در حین ورزش های سنگین، برترین عملکرد خود را به نمایش بگذارد چون برای کار کردن در چنین شرایطی ساخته شده است. این به کنار، اگر بخواهیم ضربان قلب را هر 30 دقیقه پایش نکنیم تا اطلاعات درستی به دستمان برسد، مصرف باتری به شدت افزایش پیدا می نماید.

می بند 6 بعلاوه در پایش شرایط خواب هم عملکرد خیلی دقیقی ندارد. برای مثال در تشخیص زمان بیداری خیلی ضعیف است. متدی هم که از طریق آن، شرایط خواب کاربر پایش می گردد با توجه به تجربه شخصی و بعلاوه آنالیز های وب سایت های مختلف، استاندارد و قابل اعتماد نیست. قابلیت آنالیز کیفیت تنفس هنگام خواب هم نتوانسته راضی نماینده باشد. در نتیجه اطلاعات درستی در اختیار کاربر قرار نمی گیرد. امیدواریم با می بند 7، کیفیت سنسورها به شکل محسوسی ارتقا پیدا کند چون قرار است برای آن هزینه کنیم و اگر قرار بود محصولی را خریداری کنیم که سنسور دقیقی نداشته باشد، خرید یک ساعت مچی معمولی هم می توانست کافی باشد.

باتری پرظرفیت تر

فعلا تنها چیزی که نمی توان خیلی از بابت آن گله کرد، ظرفیت باتری است. می بند 6 طول عمر باتری بسیار بالایی در مقایسه با رقبا دارد اما این در حالی است که کار زیادی با آن انجام ندهید. در استفاده معمولی، این مچ بند 14 روز دوام میاورد اما طبق آنالیز شخصی با دو مچ بند از این سری، استفاده معمولی یعنی تمام سنسورها غیرفعال باشند و فقط از محصول برای چک کردن تعداد قدم ها و گرفتن ضربان قلب آن هم نه به صورت مرتب بهره ببرید. حتی در این صورت هم می بند 6 نتوانست 14 روز دوام بیاورد و کمتر از 10 روز بعد، به شارژ مجدد احتیاج پیدا کرد.

این واقعاً عالی است که یک مچ بند هوشمند می تواند تا این مقدار روشن بماند، اما ما به عنوان یک کاربر به محصولی احتیاج داریم که بتواند در استفاده نسبتا سنگین هم بیشتر از یک هفته دوام بیاورد. اگر می بند 7 قابلیت هایی نظیر نمایشگر همواره روشن، GPS داخلی و… داشته باشد و شیائومی نخواهد ظرفیت باتری را بیشتر کند، باید انتظار داشته باشیم بعد از گذشت کمتر از 5 روز و یا شاید کمتر، شارژ باتری به اتمام برسد. اگرچه این موضوع باز هم خوب است اما چون فضا برای بهتر شدن وجود دارد، از شیائومی انتظار داریم این کار را انجام دهد. در غیر این صورت غیرفعال کردن تمام سنسورها برای رسیدن به طول عمر 14 روزه چه فایده ای دارد؟

خوشبختانه به نظر می رسد شیائومی می خواهد این کار را انجام دهد. ظاهرا در می بند 7 از یک باتری 250 میلی آمپر ساعتی استفاده خواهد شد که در مقایسه با باتری می بند 6 با ظرفیت 125 میلی آمپر ساعت، پیشرفت بسیار چشمگیری به شمار میرود. اگر این خبر حقیقت داشته باشد، می بند 7 در نگه داری شارژ حتی با سنسورهای فعال هم عملکردی بی نظیر خواهد داشت.

طراحی

طراحی می بندها خوب است. یعنی اگر بخواهیم در یک بخش تغییری ایجاد گردد اما آن تغییر قابل توجه نباشد، همین طراحی است. همین طراحی می بند 6 که در سری های قبل تر هم شاهد آن بودیم خوب هست اما باید یک سری جزئیات هم ارتقا پیدا کند. برای مثال دوست داریم نمایشگر بزرگ تری در آن استفاده گردد که کار با مچ بند را راحت تر کند. از طرفی انتظار داریم شیائومی در جنس و رنگ بندی بندهای مچ بند خود هم اندکی سلیقه به خرج بدهد و دست از سر این بند تک رنگ کسل نماینده بردارد.

اگرچه این انتظار در حال حاضر قرار نیست به حقیقت تبدیل گردد اما بهتر می شد اگر شیائومی دو مدل از می بند را هر سال راهی بازار می کرد. یکی با نمایشگر بزرگ تر و یکی هم با نمایشگر کوچک تر تا بدین ترتیب کاربران حق انتخاب بیشتری داشته باشند. هرچند با توجه به اطلاعاتی که در اختیار داریم، این اتفاق بعید است که امسال رخ دهد.

آیا شما هم دوست دارید می بند 7 تغییرات خاصی نسبت به می بند 6 داشته باشد؟ لطفاً نظرات خود را در این رابطه با ما در میان بگذارید.

منبع: Android Authority

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 14 تیر 1401 بروزرسانی: 14 تیر 1401 گردآورنده: henjesblog.ir شناسه مطلب: 3760

به "می بند 7 چهار روز دیگر رونمایی می گردد؛ از مچ بند شیائومی چه انتظاری داریم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "می بند 7 چهار روز دیگر رونمایی می گردد؛ از مچ بند شیائومی چه انتظاری داریم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید