هوش مصنوعی نو متا متن را به تصویر تبدیل می نماید!

به گزارش هنجس بلاگ، متا به تازگی از یک سیستم هوش مصنوعی تازه به نام Make-A-Video رونمایی نموده است. این سیستم به کاربران این امکان را می دهد تا با وارد کردن توضیحات متنی در مورد یک صحنه، کلیپ های ویدئویی کوتاه فراوری نمایند.

هوش مصنوعی نو متا متن را به تصویر تبدیل می نماید!

به گزارش خبرنگاران به نقل از rahnamato، متا با ارائه قابلیت های فراوری متن به ویدئو در این سیستم، توانست این فناوری را یک قدم جلوتر ببرد. با این حال، این شرکت هنوز این قابلیت نو را به صورت عمومی منتشر ننموده است.

ویدئو های ایجاد شده به وسیله این سیستم، پنج ثانیه یا کوتاهتر هستند و هیچ گونه صدایی ندارند. اما متا ادعا می نماید که طیف گسترده ای از دستورات به وسیله این هوش مصنوعی پشتیبانی می گردد.

متا در یک پست وبلاگی اعلام نموده که جزئیات تحقیقات این فناوری متن باز را به طور عمومی به اشتراک خواهد گذاشت. بعلاوه یک نسخه آزمایشی را نیز در اختیار کاربران قرار خواهد داد. این شرکت می گوید: تنها با چند کلمه یا چند خط، Make-A-Video می تواند ویدئو های بی نظیر و رنگارنگی از منظره ها زنده بسازد.

مارک زاکربرگ، مدیر عامل متا، در فیس بوک این کار را پیشرفت شگفت انگیزی توصیف کرد و اضافه کرد: فراوری ویدئو بسیار سخت تر از تصویر است. زیرا فراتر از فراوری صحیح هر پیکسل، سیستم باید پیش بینی کند که اجزاء تصویر چگونه در طول زمان تغییر می نمایند.

با این حال، تا به امروز موضوعات نگران نماینده ای در خصوص رسانه های مولد هوش مصنوعی مطرح شده است که احتمال افزایش اطلاعات نادرست، تبلیغات و سوء استفاده را نشان می دهند. متا اعلام نموده که میخواهد در خصوص نحوه ساخت چنین مدل های مولدی متفکرانه عمل کند، از این رو دسترسی به این سیستم ها را محدود خواهد نمود.

منبع: فرارو
انتشار: 11 مهر 1401 بروزرسانی: 11 مهر 1401 گردآورنده: henjesblog.ir شناسه مطلب: 3825

به "هوش مصنوعی نو متا متن را به تصویر تبدیل می نماید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هوش مصنوعی نو متا متن را به تصویر تبدیل می نماید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید