وجود 900 معلول ضایع نخاعی تحت پوشش بهزیستی لرستان

به گزارش هنجس بلاگ، خبرنگاران/لرستان مدیرکل بهزیستی لرستان گفت: 900 معلول ضایع نخاعی تحت پوشش بهزیستی استان بوده که علت عمده معلولیت آنها تصادفات و سقوط از ارتفاع گزارش شده است.

وجود 900 معلول ضایع نخاعی تحت پوشش بهزیستی لرستان

فاطمه زهرا توکلی امروز در ملاقات با مهندس کاملی مدیر فرودگاه خرم آباد که در محل سالن جلسات این فرودگاه برگزار گردید، اظهار کرد: لرستان ظرفیت های خوبی دارد و امیدواریم شاهد دگرگونی در شرایط فرودگاه خرم آباد باشیم.

وی ادامه داد: بخش عمده ای از مخاطبان ما را اقشار خاص و آسیب پذیر اعم از معلولان، سالمندان، زنان سرپرست خانوار، بچه ها و ... تشکیل می دهد.

مدیرکل بهزیستی لرستان با بیان اینکه 50 هزار معلول تحت پوشش سازمان بهزیستی استان است، گفت: متاسفانه شیوع معلولیت در استان بالاست.

توکلی اضافه نمود: 900 معلول ضایع نخاعی تحت پوشش بهزیستی استان هستند که علت عمده معلولیت آنها تصادفات و سقوط از ارتفاع گزارش شده است.

وی اظهار کرد: 20 هزار معلول جسمی حرکتی داریم که بخش عمده ای از آنها، مخاطبین دستگاه های اجرایی از جمله فرودگاه هستند.

مدیرکل بهزیستی لرستان گفت: متاسفانه در گذشته نگرش پزشکی به معلولیت داشتیم اما در چند دهه اخیر این مهم به رویکرد و نگاه اجتماعی تغییر نموده است.

توکلی در ادامه بیان نمود: در قانون جامع معلولیت به مناسب سازی فضای فیزیکی دستگاه های اجرایی و نهادهای عمومی تاکید شده و آنها ملزم به رعایت این قانون جهت دسترسی قشر معلول به فرصت های برابر شدند.

وی عنوان نمود: بسیاری از معلولین توانمند هستند اما چون امکان حضور آنها در اجتماع فراهم نشده است خانه نشین شدند.

مدیرکل بهزیستی لرستان یادآور شد:هنر درمانی را در مراکز بهزیستی سه سال است برای جامعه هدفمان اجرایی می کنیم که تلاشمان سبب شد تابلوهای نقاشی این هنرجویان معلول در ژاپن سه مقام کسب کند.

توکلی بیان نمود: غرفه محصولات صنایع دستی معلولین در ترمینال فرودگاه خرم آباد به مناسب سازی فرهنگی می انجامد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 5 اسفند 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: henjesblog.ir شناسه مطلب: 190

به "وجود 900 معلول ضایع نخاعی تحت پوشش بهزیستی لرستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وجود 900 معلول ضایع نخاعی تحت پوشش بهزیستی لرستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید