5 قدم موثر در پیشرف سئو محلی
به گزارش هنجس بلاگ، در کمتر از 5 ساعت سئو محلی سایتتان را ارتقاء دهید.
گاهی اوقات کارآفرینان برای بهبود سئوی خود به متخصصان این کار مراجعه می نمایند. این به معنای این نیست که کوشش کافی در این زمینه انجام نداده اند؛ بلکه نمی دانند کجا باید کوشش های خودشان را متمرکز نمایند. چیزی که بسیاری از کارآفرینان نمی دانند این است که اگر یک مکان فیزیکی برای فعالیت های خود دارند؛ یعنی از مزیت خیلی خوبی در بازار محلی برخوردار هستند. در این مقاله ی خبرنگاران می خواهیم راه های برای بهبود سئوی محلی با شما در میان بگذاریم که اجرای آن ها فقط 5 ساعت از زمان شما را خواهد گرفت.
سئوی محلی چیست؟
مطمئنا شما نیز در جستجوهایی که در گوگل انجام داده اید، مشاهده نموده اید که گاهی اوقات نتایج همراه با نقشه، رتبه بندی، آدرس و شماره تلفن در بالای صفحه نشان داده می شوند. منظور از سئوی محلی همین است. اینکه نتایج با توجه به موقعیت جغرافیایی کاربر به او نشان داده شوند. بسته به نوع صنعت، سایت شما می تواند به عنوان اولین نتیجه گوگل بیاید و تأثیر فوق العاده زیادی بر بهبود کسب و کار شما داشته باشد.
قدم اول: استفاده از سرویس گوگل مای بیزینس
ثبتنام در این سرویس (Google My Business) بسیار ساده است و کمتر از 20 دقیقه زمان می برد. شما باید آدرس، شماره تلفن و محل دقیق شرکت خود را روی نقشه تعیین کنید. بعلاوه از قلم نیاندازید که چند عکس همراه با شرحات کامل در خصوص کسب و کار خود قرار دهید تا مردم با برند شما بیشتر آشنا شوند.
قدم دوم: ثبت سایت در دایرکتوری های محلی
دایرکتوری یا فهرست های محلی زیادی در اینترنت وجود دارند که شما می توانید کسب و کار خودتان را در آن ها ثبت نام کنید. این کار باعث افزایش ترافیک وب سایت شما خواهد شد. هرچقدر ارزش و اعتبار سایت دایرکتوری بیشتر باشد، سئوی شما نیز بهتر بهبود پیدا خواهد نمود.
قدم سوم: از مشتری های خود بخواهید نظرشان را درمورد شما بنویسند
از مشتری ها و کاربران سایت خود بخواهید نظرشان را در خصوص شما بنویسند. بیشتر بودن تعداد نظرها به معنای بهتر بودن رتبه بندی سایت شما نسبت به دیگران نیست. درواقع نظرها یاری می نمایند امتیاز سایت شما از نظر تعداد کلیک هایی که روی آن می گردد، بالاتر برود و این موضوع در رتبه بندی گوگل اهمیت زیادی دارد. زمانی که کاربرها عبارتی را داخل گوگل جستجو می نمایند، برای اینکه تصمیم بگیرند کدام سایت را باز نمایند، به رتبه بندی سایت ها نگاه می نمایند؛ و هرچقدر تعداد ستاره های آن بیشتر باشد یعنی سایت از محبوبیت بیشتری برخوردار است و درنتیجه آن را انتخاب می نمایند. هرچقدر تعداد کلیک های سایت شما به وسیله جستجو بالا برود، امتیاز شما برای گوگل بیشتر می گردد و درنتیجه سئوی شما بهبود پیدا می نماید. شما به عنوان صاحب یک کسب و کار باید زمان بگذارید و یک فهرست حداقل 50 نفره از مشتری های خود درست کنید. سپس در یک ایمیل جداگانه و شخصی سازی شده به هرکدام از آن ها شرح دهید که نظرشان در خصوص سایت شما بسیار مهم است. بعلاوه باید به کارمندان خود آموزش دهید که از مشتری ها بخواهند نظرشان را در خصوص خدمات شما ثبت نمایند. صفحه گوگل مای بیزینس برای آغاز و ثبت نظر کاربران خوب است اما سایت هایی مانند فیسبوک نیز نباید فراموش شوند.
به یاد داشته باشید که ایمیل درخواست جمع آوری نظرها را نباید به صورت یکجا برای همه مشتری های خود ارسال کنید؛ زیرا این موضوع که یک دفعه تعداد نظرهای شما از 0 به 30 برسد، باعث می گردد گوگل به شما امتیاز منفی بدهد. بنابراین این کار را به صورت مستمر و دائم انجام دهید.
قدم چهارم: بک لینک های محلی بسازید
گوگل چگونه تصمیم می گیرد کدام کسب و کار محلی را در نتایج خود نشان دهد؟ وابستگی های زیادی بین قدرت دامنه و سئوی محلی وجود دارد. شما به وسیله سایت Moz می توانید رتبه سایت خود در گوگل را پیش بینی کنید. اما اگر بخواهیم خلاصه بگوییم، شما باید تعداد لینک هایی که از سایت های دیگر به شما داده می گردد، افزایش دهید. اگر یک شرکت محلی هستید، باید لینک های محلی به سایت خود داشته باشد. اگر یک شرکت توزیع نماینده هستید، به یاد داشته باشید که تمام خرده فروش های شما باید لینک شما را داخل وب سایت خود قرار دهند. بعلاوه از مشتری های خود بخواهید که لینک سایت شما را داخل سایت خود قرار دهند. در اجتماعات محلی شرکت کنید و به عنوان مثال از یک تیم کوچک ورزشی حمایت اقتصادی کنید. سپس از آن ها بخواهید که لینک سایت شما را در قسمت حمایت نمایندگان اقتصادی سایت خود قرار دهند. همه این عوامل دست به دست هم می دهند تا درنهایت گوگل شما را به عنوان یک کسب و کار محلی بشناسد.
قدم پنجم: سئوی سایت خود را بهبود ببخشید
گوگل تنها زمانی کسب و کار شما را در یک محله جغرافیایی تأیید می نماید که این موضوع را در وب سایت اصلی شرکت خود تأیید نموده باشید. شما باید نام کسب و کار، آدرس و شماره تلفن خود را داخل وب سایت وارد کنید. مکان خود را روی نقشه گوگل تعیین کنید و آن را در قسمت تماس سایت قرار دهید تا مردم راحت تر شما را پیدا نمایند. به یاد داشته باشید که یک بار نوشتن مکان جغرافیایی کافی است و در ذکر آن نباید زیاده روی کنید.
کسب و کار خود را توسعه دهید
سوالی که برای بسیاری از کارآفرینان مطرح می گردد این است که اگر برای شرکت خود مکان فیزیکی نداشته باشند و کسب و کار خود را از خانه راه اندازی نموده باشند، برای بهبود سئوی محلی خود باید چه کاری انجام دهند؟ برای حل این مشکل باید از متخصصان سئو بخواهید که با آنالیز شرایط شما راه چاره مناسبی ارائه دهند. سعی نکنید برای بهبود سئوی خود از آدرس اشتباه بهره ببرید. گوگل باهوش است و به وسیله الگوریتم های خود این موضوع را متوجه خواهد شد.
اگر مکان فیزیکی برای کسب و کار خود دارید، برای بهبود سئوی محلی خود کوشش کنید. انتظار نداشته باشید که با انجام مراحل گفته شده و تنها در عرض یک هفته، در فهرست 3 سایت برتر قرار بگیرید. این کار زمان بر است و باید به آن فرصت دهید تا خودش را نشان دهد.
منبع: الی گشت