8 معبد دیدنی در چین

به گزارش هنجس بلاگ، چین یکی از قدیمی ترین فرهنگ های دنیا است و امپراطوری بزرگ آن با معابد بودایی اجین شده است. وقتی قدم بر آستانه یکی از این معابد در چین می گذارید، به فضایی می روید که در آن موقع معنا ندارد. بودایی ها اعتقاد دارند برای گذشته و آینده پایانی وجود ندارد. وارد باغ های چین شوید تا خود را در یک تاریخچه قدیمی غرق کنید.

8 معبد دیدنی در چین

با ما همراه باشید و با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

  1. معبد اسب سفید

سنت می گوید معبد اسب سفید نخستین معبد بودایی ساخته شده در چین بود. معبد باستانی، که در سال 68 میلادی ساخته شده است، فقط در خارج از دیوارهای پایتخت شرقی هان واقع شده است. این بازدید برای گردشگران غربی آسان است زیرا تمام نشانه ها در ماندارین و انگلیسی وجود دارد. معبد اصلی بارها و بارها در طول سالها، مخصوصا در دوران سلسله مینگ و چینگ، در دهه 1950 و اخیرا در سال 1973 پس از انقلاب فرهنگی، بازسازی شده است. سالن های متعدد به باغ های وحش و گالری در این معبد زیبا باز می گردد. توجه داشته باشید مجسمه های زیبا مانند دو شیراساطیری در ورودی، Jade Buddha، و Sakyamuni مشهور دنیا و Maitreya بوداها نیز در معبد وجود دارد.

  1. غار عظیم گوزن وحشی

این معبد در طول سلسله تانگ در 652 درست شده است که 7 طبقه است. این معبد در طول قرن ها بارها ترمیم شده است و در اصل پنج طبقه بوده است. یکی از اهداف ساخت این معبد، استفاده از آن به عنوان خانه مجسمه های بودا که از هند آورده می شدند بود. ارزش دارد به این ساختمان باستانی سفر کنید و تغییرات آن را به محیط مدرن ببینید. همچنین بازار در هوای باز نیز در جنوب وجود دارد.

  1. معابد سرزمین Longmen

2300 غارنورد به صخره های سنگ آهک که تقریبا در یک مایلی استان هنان قرار دارند سفر می نمایند. در غارها نمونه های برتر دنیا از هنر چینی از سلسله شمالی وای و تانگ (907- 316) دیده می گردد. مجموعه ای از پله های فلزی و سنگ آهک می تواند شما را به غارهایی که در بالای صخره هستند برساند تا بتوانید تمام 110،000 مجسمه، 60 مقبره و 2800 کتیبه را ببینید. مجسمه ها و بودا ها از سنگ آهکی ساخته شده اند که دامنه تپه را تشکیل می دهند. این صخره ها بالای رودخانه یی واقع است.

  1. معبد لاما

درست در وسط ستون بودایی در پکن، معبد لما دیده می گردد. این معبد محل اقامت سابق امپراتور یونگ ژنگ بوده است که در سال 1744 به لاماسی تبدیل شد. اگر فقط می توانید یک معبد را در چین ببینید حتما معبد لاما را انتخاب کنید. این معبد معروف ترین معبد بودایی تبتی در خارج از تبت است. معبد لاما، در قلب یکی از عظیمترین شهرهای چین است که دارای نقاشی های نفس گیر، نمایشگاه 18 متری (بودایی 60 فوت) در تبت، مجسمه های تانتری، نجاری دست ساز و سقف های خیره نماینده ای است. معبد به پنج سالن عظیم تقسیم شده است.

  1. معبد شائولین

معبد شائولین معبد اصلی مدرسه بودایی 1500 ساله شائولین است. معبد و مدرسه مکررا هدف حملات در طول قرن ها بوده است، آخرین مأموریت در سال 1928 هنگامی که مدرسه آتش گرفت، بود. سالن های باقی مانده برای جهانگرد هامدرن شده اند. امواج مسافران هر ساله سالن این معبد را پر می نمایند. شائولین، برای افرادی که هنر رزمی را تمرین می نماید مکانی مناسب است. همچنین مرکز آموزش وو شو نیز می باشد. می توانید به یک حیاطی که پر از تازه واردان کونگ فو می باشد نیز سر بزنید.

  1. جوخان

شما از کنار زائران بودایی که در خارج از معبد یوکوهانگ باستانی در مرکز تبت قرار دارند می گذرید. آنها برای عبادت مجسمه 1،300 ساله مرکزی طلایی بودا آمده اند. معبد توسط مدرسه Gelug نگهداری می گردد، اما همه فرقه های مختلف بودایی را قبول می نمایند. سقف طلای خیره نماینده این معبد دو طبقه دارای ظاهری زیبا و بی نظیر است. در صبح هنگام به معبد مراجعه کنید در این زمان معبد در دسترس است. در بعد از ظهر، بخش معبد خاموش است و فقط به وسیله گیت ها قابل مشاهده است.

  1. صومعه آویز

این صومعه به صخره ای صخره 75 متری (246 پا) آویخته شده است. خانه های نمادین زیبای بودایی با پایه های طولانی به سمت صخره ها مجهز شده اند. پل های باریک و راهروهای کوچک این خانه ها را به پرستش متصل می نمایند، اما شما نمی توانید برای مدت طولانی بازدید کنید. تعداد زیادی بازدیدنمایندگان، اثربخشی پایه ساختمان را کاهش می دهد. Hengshan در سال 491 ساخته شده است. واقعیت این است که این مدت باعث تعجب معماری می گردد

  1. معبد بهشت

معروف ترین معبد در چین، معبد بهشت است که از لحاظ فنی یک معبد نیست. این معبد یک محراب است. اما راهبان و عبادت نمایندگان را در اینجا پیدا نخواهید کرد. اما معماری آن در قلب پکن خیره نماینده است. باغ متساوی دارای ورودی های چهار نقطه قطب نمای است. باغ در داخل به طور جدی در بخش های خطی نگهداری می گردد تا ناقص بودن طبیعت را از بین ببرد. سالن های معبد به شدت تحت تاثیر باغ ها قرار می گیرند. ساختمان ها دور هستند در حالی که پایه های آنها مربع است تا منعکس نماینده باور قدیمی که بهشت و زمین مربع است، باشد.

ویژگی برجسته این مکان، پارک سالن عبادت یک ساختار زیبا با سقف چتر ناهار خوری سه گانه ای که در تراس مرمر سه لایه نصب شده می باشد. گردشگران همچنین جذب دیوارها شده اند که در آن می توان از یک سمت به سمت دیگر نگاه کرد و شگفت زده شد. کل ساختار کنفوسیوس برای یک امپراطور شناخته شده به نام پسر بهشت ساخته شده بود که از محراب برای دعا کردن برای فتنه مردم خود استفاده کرد.

منبع: مجله سفر
انتشار: 29 خرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: henjesblog.ir شناسه مطلب: 713

به "8 معبد دیدنی در چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "8 معبد دیدنی در چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید