8 نکته درباره فنی توئین

به گزارش هنجس بلاگ، فنی توئین ممکن است به اسم یک داروی ضدتشنج، یک داروی قلبی برای بهبود ضرب آهنگ قلب یا به اسم یک تسکین دهنده درد در موارد درد عصبی عصب تری ژمینال یا عصب سه قلو تجویز گردد.

8 نکته درباره فنی توئین

8 نکته درباره فنی توئین

دکتر هومن خلیقی

فنی توئین ممکن است به اسم یک داروی ضدتشنج، یک داروی قلبی برای بهبود ضرب آهنگ قلب یا به اسم یک تسکین دهنده درد در موارد درد عصبی عصب تری ژمینال یا عصب سه قلو تجویز گردد.

اگر از شکل مایع (سوسپانسیون) فنی توئین استفاده می کنید، پیش از مصرف، شیشه دارو را به خوبی تکان دهید. برای میزان گیری اندازه دارو فقط از پیمانه داخل جعبه بهره ببرید.

اگر از قرص های جویدنی فنی توئین استفاده می کنید، می توانید آنها را خرد کنید، بجوید یا درسته ببلعید اما کپسول فنی توئین حتماً باید درسته بلعیده گردد.

اگر فقط روزی یک بار فنی توئین مصرف می کنید و یک نوبت را فراموش کردید، زمانی که آن را به یاد آوردید مصرفش کنید. اگر تا روز بعد آن را به یاد نیاوردید، نوبت فراموش شده را رها کنید و به برنامه دارویی معمولتان بازگردید. اگر روزانه بیش از یک نوبت فنی توئین می خورید و یک نوبت را فراموش نموده اید، در صورتی که بیشتر از چهار ساعت تا نوبت بعدی باقی باشد، می توانید نوبت فراموش شده را مصرف کنید. در غیر این صورت نوبت فراموش شده را رها کنید و به برنامه دارویی معمولتان بازگردید. اندازه دارو را دوبرابر نکنید. اگر یک نوبت را دو روز یا بیشتر عقب انداختید از پزشکتان کسب تکلیف کنید.

اگر معده تان را ناراحت می نماید آن را همراه با غذا مصرف کنید. به هر حال سعی کنید هر روز در شرایط یکسانی دارو را بخورید تا به طور مشابهی جذب گردد.

پیش از هرگونه عمل جراحی، مداخلات دندانپزشکی یا درمان های اورژانس، سایر پزشکان را از اینکه فنی توئین مصرف می کنید، آگاه سازید.

اگر از قرص های ضدبارداری استفاده می کنید، یک روش جلوگیری از بارداری دیگر را جایگزین آن کنید چون فنی توئین اثربخشی قرص های ضدبارداری را کاهش می دهد.

هر سه ماه به دندانپزشک مراجعه کنید. در بعضی بیماران، اغلب بیماران جوان، فنی توئین موجب تورم، خون ریزی و حساسیت لثه ها می گردد. برای پیشگیری از این مشکل دندان هایتان را به طور منظم مسواک کنید و نخ بکشید.

منبع:http://salamat.com

منبع: راسخون
انتشار: 1 مهر 1400 بروزرسانی: 1 مهر 1400 گردآورنده: henjesblog.ir شناسه مطلب: 3480

به "8 نکته درباره فنی توئین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "8 نکته درباره فنی توئین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید