آبگرم اهرم، چشمه ای از دل زاگرس

به گزارش هنجس بلاگ، چشمه آب گرم اهرم یکی از چشمه هایی است که در استان بوشهر، شهرستان تنگستان و شهر اهرم قرار گرفته است. دمای آب چشمه آبگرم اهرم 35 تا 40 درجه سانتی گراد است.

آبگرم اهرم، چشمه ای از دل زاگرس

مجموعه آبگرم اهرم سال 1380 به وسیله شهرداری ساخته شد. این چشمه 6 سال بعد پیروز شد عنوان دهکده نمونه آب درمانی را از بین 400 چشمه معدنی کشور به نام خود ثبت کند و در جمع پنج چشمه برتر قرار بگیرد. با خبرنگاران همراه باشید تا چشمه آبگرم اهرم را بهتر بشناسید.

چشمه آبگرم اهرم یکی از مقاصد گردشگری و جاهای تماشای بوشهر است. این چشمه امکانات مناسبی را در اختیار گردشگران می گذارد، امکاناتی مانند استخر و حمام. بعلاوه آب چشمه دارای ویژگی های درمانی مفیدی است.

معرفی چشمه آبگرم اهرم

آب چشمه آبگرم اهرم خاصیت درمانی فوق العاده زیادی دارد؛ به طوری که هر سال گردشگران را از اقصی نقاط کشور به خود جذب می نماید و مردم محلی نیز از زمان های دور تا به امروز از این چشمه استقبال خوبی نموده اند. مسیر منتهی به آن نیز به عنوان مسیر پیاده روی مورد استفاده قرار می گیرد و شب ها شور و نشاط خاصی دارد.

امکانات چشمه اهرم

دمای آب چشمه آبگرم اهرم 35 تا 40 درجه سانتی گراد است و مجموعه آن دو استخر و 10 حمام دارد. آب استخرها هر 24 ساعت یک بار به طور کامل تخلیه می گردد و با کانال به سمت نخلستان ها راهنمایی می گردد. بازار هفتگی چشمه اهرم نیز که هر پنجشنبه برگزار می گردد، می تواند برای بعضی از گردشگران مجذوب کننده باشد. برای تماشا دانستنی های سفر آنچه درباره سفر به کویر باید بدانید را بخوانید.

ویژگی های درمانی چشمه آب گرم اهرم

به طور کلی آب سرشار از املاح معدنی چشمه های آبگرم، برای درمان بیماری های پوستی و تنفسی، تسکین اعصاب و درد مفاصل، بیماری های مفصلی مانند دیسک کمر، نقرس، سیاتیک و آرتروز و سایر مسائل جسمی مانند کوفتگی ماهیچه، خشکی و سفتی عضلات، تورم موضعی و بعلاوه درد کلیه مناسب است. ضمناً آب این چشمه می تواند به درمان بیماری های عفونی، انواع خاصی از زخم ها و حتی بیماری های خطرناکی نظیر جزام نیز یاری زیادی کند.

چشمه آبگرم اهرم کجاست؟

این چشمه در استان بوشهر، اهرم، خیابان آب گرم قرار گرفته است. البته برای رسیدن به سرچشمه اصلی باید یک مسیر خاکی دو کیلومتری را طی کنید.

پیشنهاد مطالعه: برای تماشا مطالب بیشتر از گردشگری خطرناک ترین غار ایران در قعر قزوین را بخوانید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 9 آبان 1401 بروزرسانی: 9 آبان 1401 گردآورنده: henjesblog.ir شناسه مطلب: 3838

به "آبگرم اهرم، چشمه ای از دل زاگرس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آبگرم اهرم، چشمه ای از دل زاگرس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید