آلکنو در ایران رستگار می شود؟

به گزارش هنجس بلاگ، والیبال ایران در یک سالی که گذشت شرایط کاملا ویژه ای را تجربه کرد که کاملا برگرفته از همه گیری کرونا بود و البته فقط مختص به کشور ما نبود، در تمامی کشورها این شرایط وجود داشت.

آلکنو در ایران رستگار می شود؟

به گزارش خبرنگاران به نقل از روزنامه خبرنگاران ، به هر حال در همین مدت سرمربی جدیدی برای تیم ملی والیبال ایران انتخاب شد که اتفاق جالبی در رابطه با او رخ داد. در ابتدا همه از این گزینه بسیار خوب و شایسته گفتند اما مدتی نگذشت که نقدها از این مربی هم شروع شد آن هم در حالی که او حتی کارش را هم به طور رسمی با تیم ملی ایران شروع نکرده است.

آلکنو هم اکنون هدایت تیم کازان روسیه را هم بر عهده دارد. کازان با این مربی نتایج بسیار بدی گرفته است به این ترتیب که تا لحظه نگارش این مطلب از هشت بازی ، هفت شکست را در لیگ برتر والیبال روسیه ثبت کرده است. آن قدر کازان بد نتیجه گرفته که مسؤولان تیم، از اخراج مربی قبلی خود پشیمان شده اند و اخباری در رابطه با بازگرداندن او و البته اخراج آلکنو از این تیم به گوش می رسد.

اما آلکنو با شرایطی که در تیم کازان پشت سر گذاشت می تواند در تیم ملی ایران پیروز باشد؟

تیم ملی والیبال ایران یک بار دیگر آوردگاه بزرگ المپیک را پیش رو دارد. حالا که آلکنو در معرض اخراج از تیم کازان روسیه قرار گرفته می توانیم امیدوار باشیم تیم ملی ایران با این مربی شکست خورده در المپیک به توفیق و کامیابی برسد؟ اصلا این مربی روسی با تمام افتخارات و بزرگی نامی که دارد گزینه خوبی برای تیم ملی والیبال ایران به شمار می رود؟

زمزمه ها در رابطه با ناکارآمد بودن آلکنو شروع شده است اما به نظر می رسد این زمزمه ها بیشتر از آن که به نتایج ضعیف این مربی روس در کازان ارتباط داشته باشد به وسواسی شدن جامعه والیبال ایران ارتباط دارد.

انتظارات برتر

سال اخیر پشت سر گذاشته به مرحله ایده آل رسیده است. در واقع جامعه والیبال ایران مکررا به دنبال ایده آل هاست و هیچ چیز به جز آن نمی خواهد. بهترین مربی، بهترین نتیجه، بهترین بازیکن و بهترین موقعیت. اکنون با آلکنویی روبه رو هستیم که در هشت بازی اخیر تیمش هفت بار طعم شکست را چشیده است. حالا این مربی شکست خورده می تواند سطح ایده آل توقعات را برآورده کند؟ مسلما خیر. اعضای جامعه والیبال ایران اعم بازیکنان، مربیان و کارشناسان مختلف وسواس زیادی پیدا کرده اند و به ایده آل ها فکر می کنند. شاید به همین دلیل است که آلکنو اکنون با نقدهای روبرو شده است. این مربی روس می تواند خودش را تا سطح توقعات بالا ببرد؟

آلکنو بهترین انتخاب بود

سیف ا... ترابی، کارشناس والیبال

این یک اصل قانونمند و منطقی است: انتخاب سرمربی تیم ملی والیبال ایران باید زیر نظر کمیته فنی باشد. در واقع این کمیته باید در راس قرار داشته باشد و خروجی آن نیز باید به طور کامل مورد قبول جامعه والیبال قرار بگیرد. البته از سویی دیگر اعضای کمیته فنی باید در والیبال جزو سرآمدها باشند.

با اطمینان به شما می گویم انتخاب و تایید آلکنو از سوی این کمیته فنی بهترین انتخاب بود. این انتخاب کاملا پذیرفتنی است و جای بحث ندارد. وقتی در رابطه با آلکنو انتقادی مطرح می کنیم ابتدا باید به سابقه او نگاه کنیم، او با المپیک بیگانه نیست که هیچ، با تیم ملی والیبال روسیه در سال 2012 به مقام قهرمانی رسید و این یعنی یک امتیاز بسیار بزرگ. انتخاب او کاملا بر مبنای منافع ملی بود.

از سویی دیگر ما یک مربی می خواستیم که نه تنها با شرایط فنی تیم ملی والیبال ایران کاملا آشنا باشد بلکه فرهنگ ایرانی را نیز خوب بداند. ولاسکو (سرمربی اسبق تیم ملی والیبال) در ایران بازیکن تربیت نکرد، او انسان تربیت کرد چون به خوبی به شرایط فرهنگی حاکم بر کشور ما آشنایی داشت. آلکنو نیز پس از بررسی های لازم ثابت کرد واجد این ویژگی است، یعنی این که به خوبی با فرهنگ ما آشناست. او راه و روش کار کردن با ستاره هایی نظیر سعید معروف را خوب بلد است.

او شاید گزینه ایده آلی نباشد اما یکی از بهترین گزینه های کنونی در جهان برای هدایت تیم ملی والیبال ایران به شمار می رود. تیم ملی ایران می تواند با این مربی در المپیک پیش رو پیروز باشد.

هیلدا حسینی خواه - گروه ورزش / روزنامه خبرنگاران

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: henjesblog.ir شناسه مطلب: 2629

به "آلکنو در ایران رستگار می شود؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آلکنو در ایران رستگار می شود؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید