آیا سامسونگ ما را با عرضه گوشی رول شونده در رویداد آگوست غافلگیر می نماید؟

به گزارش هنجس بلاگ، از آن جایی که سامسونگ میخواهد در ماه آگوست پیش رو از گوشی های تاشوی خود رونمایی کند از همین حالا برآورد شده که شاید شرکت بخواهد در این رویداد از یک گوشی رول شونده هم رونمایی و کاربرانش را غافلگیر کند.

آیا سامسونگ ما را با عرضه گوشی رول شونده در رویداد آگوست غافلگیر می نماید؟

این روزها علم با سرعتی غیر قابل تصور و بسیار بیشتر از گذشته در حال پیشرفت است و به لطف همین موضوع، محصولاتی را شاهد هستیم که چندین سال قبل بیشتر شبیه به یک رویا بودند. در دنیای گوشی های هوشمند، این حرف را می گردد راجع به گوشی های تاشو زد. محصولاتی که تا چند سال قبل، اصلا نمی توانستیم تصور کنیم وجود دارند، اما حالا می بینیم که وجود دارند!

شرکتی هم که در این زمینه برترین عملکرد و بیشترین محصول را دارد، سامسونگ است. شرکت کره ای از سال 2019 تا به امروز در این زمینه فعالیت می نماید و هم از لحاظ فناوری و هم کیفیت ساخت، از سایر رقبا پیش است. سامسونگ آنقدر در کار خود حرفه ای شده که نه فقط گوشی تاشو بلکه گوشی رول شونده هم فراوری می نماید. البته مورد دوم هنوز در قالب یک محصول واقعی به بازار عرضه نشده ولی گفته می گردد این اتفاق به زودی خواهد افتاد.

شایعات حاکی از آنند که سال جاری خیلی زودتر از انتظار (حتی شاید در تابستان)، شاهد رونمایی از نخستین گوشی رول شونده خواهیم بود و از آن جایی هم که سامسونگ تنها شرکتی است که می توان گفت از همه به این فناوری نزدیک تر است و از قضا در تابستان هم یک رویداد دارد، تمام نگاه ها به سمت آن معطوف شد و این پرسش به وجود آمد؛ آیا در رویداد 10 آگوست (19 مرداد) سامسونگ شاهد رونمایی از گوشی رول شونده این شرکت خواهیم بود؟

اگر بخواهیم واقع گرایانه صحبت کنیم و یک حدس منطقی بزنیم، باید بگوییم پاسخ این پرسش، منفی است. در تمام شایعات و خبرهای اخیر در رابطه با رویداد آنپکد، شنیدیم که از گلکسی زد فولد 4، زد فلیپ 4، گلکسی واچ 5 و 5 پرو و گلکسی بادز 2 پرو رونمایی خواهد شد. هیچ صحبتی از گوشی رول شونده به میان نیامده است. البته یک سری اشاراتی به محصولی با نام رمز N4 شده بود که گفته می شد نه زد فولد 4 است و نه زد فلیپ 4 اما در تابستان رونمایی می گردد، اما حتی اگر هم یک گوشی رول شونده باشد، امکان ندارد سال جاری به فروش برسد.

تصویری که در بالا مشاهده می کنید مربوط به پتنتی است که در ماه آوریل سال جاری شاهد انتشار خبری از آن بودیم. سامسونگ حتی در رویداد Display Week در ماه مه، یک سری طرح اولیه از انوع و اقسام نمایشگرهای منعطف از جمله رول شونده رونمایی کرد. از آن جایی هم که LG قبل از نابودی کامل، آماده رونمایی از یک گوشی رول شونده بود، بنابراین فکر ها به این سمت می رود که سامسونگ یک گوشی رول شونده در دست ساخت دارد، اما از طرفی چون هیچ شایعه و خبری هم پیرامون آن منتشر نشده، با خود می گوییم: مگر می گردد یکی از مهم ترین اتفاقات چند سال اخیر در تاریخ سامسونگ رقم بخورد اما قبل از آن، اطلاعی نداشته باشیم؟

با تمام این تفاسیر، اگر چنین اتفاقی هم رخ دهد خیلی تعجب نمی کنیم چون همین حالا هم یک سری طرح های اولیه از آن از شرکت های دیگر نظیر LG و اوپو وجود دارد. سامسونگ هم در این زمینه نسبتا عجول است و اگر بتواند، قطعا زودتر از رقبا سعی می نماید یک مدل را رونمایی کند تا بر سر زبان ها بیفتد. حتی اگر با این کار، یک گوشی ناقص را به دست کاربران برساند (مثل گلکسی فولد در سال 2019).

از طرفی سامسونگ خوب می داند که اگر اپل به این فناوری دست پیدا کند و تصمیم بگیرد یک گوشی تاشو فراوری کند، اصلا مهم نیست آن گوشی چه قابلیتی دارد، سامسونگ بخش بزرگی از سهم خود را در بازار از دست خواهد داد. بنابراین این روزها سخت کوشش می نماید تا بتواند نگاه مردم را به سمت خود بکشد. این اتفاق به لطف گوشی های تاشو اتفاق افتاده اما با یک گوشی رول شونده قطعا شرایط بهتر هم خواهد شد.

البته سامسونگ باید فکری به حال شرایط فروش آن ها کند. در حال حاضر شرکت دو گوشی تاشو در هر سال فراوری می نماید و گفته می گردد از سال 2024 به بعد، گوشی های تاشوی میان رده از سری A هم فراوری می شوند. برای عرضه این گوشی ها، سری نوت قربانی شد تا فضا باز گردد. حال اگر سامسونگ بخواهد گوشی رول شونده فراوری کند، به نظر می رسد باید یک سری را قربانی کند که تنها نامی که به فکر مان می رسد، سری گلکسی S است. اما این اتفاق به این زودی ها رخ نخواهد داد.

نظر شما چیست؟ آیا در رویداد آنپکد پیش رو شاهد نخستین گوشی رول شونده سامسونگ خواهیم بود؟

منبع: Android Police

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 13 مرداد 1401 بروزرسانی: 13 مرداد 1401 گردآورنده: henjesblog.ir شناسه مطلب: 3790

به "آیا سامسونگ ما را با عرضه گوشی رول شونده در رویداد آگوست غافلگیر می نماید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا سامسونگ ما را با عرضه گوشی رول شونده در رویداد آگوست غافلگیر می نماید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید