اردوغان: هرگز کشتی هایمان را از مدیترانه شرقی بیرون نمی بریم

به گزارش هنجس بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از آناتولی، رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه امروز شنبه در سخنانی اظهار داشت: ترکیه به هیچ عنوان اجازه نقض حقوق خود و قبرس شمالی را نخواهد داد.

اردوغان: هرگز کشتی هایمان را از مدیترانه شرقی بیرون نمی بریم

رئیس جمهوری ترکیه در این خصوص ادامه داد: بعضی ها سعی می نمایند به جای تقسیم عادلانه منابع انرژی موجود در شرق مدیترانه، تنش و درگیری به وجود آورند. درحالیکه امکان تقسیم عادلانه وجود دارد با زبان تهدید و سیاست شانتاژ وارد می شوند و این در حالیست هیچ کشوری فراتر از قانون نیست.

وی در این باره اضافه نمود: نه از حقوقمان دست می کشیم؛ نه اجازه نقض حقوق تُرک های قبرس را می دهیم و نه به حقوق دیگران تعرض می کنیم. هر چقدر هم فریاد بزنند کشتی های خود را از مدیترانه شرقی بیرون نمی بریم.

این درحالیست که مولود چاوش اوغلو وزیر خارجه ترکیه پیشتر در سخنانی اعلام نموده بود: احدی نمی تواند مانع فعالیت ما در مدیترانه شرقی گردد. دیگران باید بهره برداری مشترک را بیاموزند. ادامه مذاکرات در این باره در شهر کرانس مونتانای سوئیس ممکن نیست.

لازم به ذکر است قبرس از زمان کودتای 1974 به 2 بخش تُرک نشین و یونانی نشین تقسیم شده است.

ترکیه بارها از بخش یونانی نشین به دلیل حفاری در شرق مدیترانه انتقاد نموده و می گوید آنکارا نیز از چنین حقی برخوردار است؛ در این راستا ترکیه مدتی است حفاری های اکتشافی نفت در این منطقه را نیز شروع نموده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 26 دی 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: henjesblog.ir شناسه مطلب: 80

به "اردوغان: هرگز کشتی هایمان را از مدیترانه شرقی بیرون نمی بریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اردوغان: هرگز کشتی هایمان را از مدیترانه شرقی بیرون نمی بریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید