استفاده از این تاکتیک ها برای شکوفایی منابع انسانی

به گزارش هنجس بلاگ، منابع انسانی را می توان علم، هنر و یا دانش تعبیر کرد.

این منابع بررسی های لازم را درباره اصول و روشهای مربوط به انسان در یک سازمان و یا کسب و کار انجام می دهد. به بیان دیگر می توان منابع انسانی را نوعی شریک برای یک سازمان یا کسب و کار تلقی کرد چرا همراه با مدیران و مسوولان در رویارویی و کمک به حل مسائل و چالش ها برمی خیزد. برخی شاخص های تاثیرگذار که می تواند به بهینه شدن هر چه بیشتر منایع انسانی کمک کند، در اینجا آورده شده است. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید.

استفاده از این تاکتیک ها برای شکوفایی منابع انسانی
  • داشتن شاخص های کلیدی عملکرد (KPIs)

رابطه ای قوی میان شاخص های کلیدی عملکرد، معیارهای مقدار گیری اقتصادی و غیر اقتصادی هستند که برای معین کیفیت اهداف و انعکاس عملکرد استراتژیک یک سازمان به کار برده می شوند و نقش استراتژیک نیروی انسانی در سازمان وجود دارد.

آن دسته از مدیران منابع انسانی که در پی نقشی معین کننده و استراتژیک در تصمیمات کسب وکار هستند، باید توانایی معین کمی عملکرد نیروی انسانی داشته باشند. این مساله با مقیاس های داده ای نظیر هزینه و مقیاس های خروجی پیچیده تری مانند بهره وری مرتبط است.

  • سازگاری واحد مدیریت نیروی انسانی در تصمیم گیری های مرتبط با سرمایه گذاری

بسیاری از سازمان ها نیاز جدی به سرمایه گذاری استراتژیک در بخش منابع انسانی برای فراهم ساختن قابلیت های مختلف در این حوزه دارند. بررسی ها نشان از آن دارد که شرکت ها توانایی های اندکی در سه حوزه مهم مدیریت منابع انسانی (از میان ده فاکتور) دارند و به طور ویژه سرمایه گذاری های هدفمندی را برای بهبود شرایط در این زمینه ها انجام نمی دهند.

  • اهمیت پیوند شاخص های کلیدی عملکرد با اقدامات استراتژیک

حتی سازمان هایی با عملکرد بالا نیز توان بهره برداری نظام مند از شاخص های کلیدی عملکرد برای اجرای اقدامات استراتژیک را ندارند. اولویت بندی آشکار و انتخاب شاخص های عملکرد و البته معین ابزارهای مناسب از ملزومات تحقق بهترین نتایج است. از منظر جهانی، موضوع مدیریت استعدادها و رهبری سازمانی بیشترین فوریت اقدام را دارند.

شرکت کنندگان در این نظرسنجی به ترتیب از عوامل زیر به عنوان مهم ترین بخش هایی که فوریت دارند، نام برده اند: رهبری سازمانی، مدیریت استعدادها، رفتار و فرهنگ، استراتژی نیروی انسانی، تعهد، مشارکت کارکنان و برنامه ریزی استراتژیک نیروی انسانی.

  • ارتباط توانایی ها و قابلیت های نیروی انسانی با رویکرد و رفتارهای اقتصادی

شرکت هایی که قابلیت های فراوانی در زمینه مدیریت منابع انسانی نظیر مدیریت استعدادها، رهبری سازمانی، مدیریت ارتباطات، مدیریت رفتار و فرهنگ یا پیاده سازی استراتژی های منابع انسانی و برنامه ریزی و تحلیل دارند، در مقایسه با سایر شرکت ها، عملکرد اقتصادی بهتر و قابل توجهی دارند.

  • گوش شنوای مشتریان داخلی

شرکت کنندگانی که از میان مدیران ارشد حوزه هایی غیر از مدیریت منابع انسانی در نظرسنجی شرکت داشتند براین اعتقادند که نیاز شدیدی به اقدامات اصلاحی به خصوص در حوزه مدیریت ارتباطات و مدیریت توانمندی های کارکنان در سازمان ها هست.

اساسا نتایج این گزارش از سه ویژگی زیر به عنوان بهترین قابلیت ها و اقدامات در حوزه منابع انسانی نام می برد.

  • نیروی انسانی سازمان تاثیر بالقوه ای در بهره برداری از شاخص های کلیدی عملکرد و ابزارهای پشتیبانی از سازمان و اهداف استراتژیک آن دارند.
  • نیروی انسانی سازمان در همکاری با سهامداران داخلی و خارجی نقش ارزنده ای در بهبود عملکرد عملیاتی و اقتصادی به عهده دارد.
  • نیروی انسانی سازمان با استفاده از بینش های مبتنی بر داده ها، در پی شناسایی و تمرکز بر مهم ترین اولویت های فوری در حوزه مدیریت منابع انسانی است.
منبع: الی گشت
انتشار: 17 اسفند 1400 بروزرسانی: 17 اسفند 1400 گردآورنده: henjesblog.ir شناسه مطلب: 3659

به "استفاده از این تاکتیک ها برای شکوفایی منابع انسانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استفاده از این تاکتیک ها برای شکوفایی منابع انسانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید