اقدامات پلیس فتا در سالم سازی فضای مجازی

به گزارش هنجس بلاگ، رئیس پلیس سایبری گفت: در پی رصد فضای مجازی برای مقابله با شایعه سازان، 421 مورد مجرمانه تعیین شده است.

اقدامات پلیس فتا در سالم سازی فضای مجازی

به گزارش خبرنگاران از خبرگزاری صدا و سیما، سردار وحید مجید اضافه کرد: هم اکنون پلیس فتا ناجا و 220 رده پلیس فتا در استان ها و شهرستان ها با تشکیل کارگروهی تخصصی تمامی نشانگاه های فضای مجازی را رصد می نمایند و ضمن تحلیل کارشناسی اخبار و تصاویر منتشر شده در خصوص کرونا ویروس در صورت مشاهده موارد اخبار جعلی و یا تصاویر کذب، موارد بلافاصله مورد پیگیری فنی و انتظامی قرار خواهد گرفت.

رئیس پلیس سایبری کشور گفت: در پی رصد فضای مجازی و تشکیل کارگروه ویژه در پلیس فتا در خصوص مقابله با شایعه سازان فضای مجازی با موضوع شیوع بیماری کرونا ویروس در کشور 421 مورد مجرمانه تعیین شده است.

وی با اشاره به انجام رصد عام و کلی فضای مجازی و تمرکز بر شناسایی356مورد مصادیق مجرمانه قابل پیگیری، ادامه داد: از این تعداد برابر هماهنگی با مرجع محترم قضایی 121 مورد دستگیری، احضار و اخذ تعهد و بالغ بر 190مورد تذکر و ارشاد تلفنی مبنی بر حذف مطالب منتشر شده برخورد با شایعه سازان و منتشر نمایندگان اخبار جعلی و کذب را از مهمترین ماموریت های پلیس فتا در این روز ها به شمار می رود.

رئیس پلیس سایبری کشور گفت: رسیدگی به سایر پرونده های متخلفین نیز در دستور کار قرار گرفته است و بر اساس رصد ها و تحلیل های فنی صورت گرفته بخش زیادی از اخبار شایعه و تصاویر جعلی و کذب از سوی سایت ها و کانال های شبکه های اجتماعی خارج از مرز های آبی و خاکی این کشور از سوی معاندین و مغرضین با هدف ایجاد تشویش اذهان عمومی تولید و منتشر می گردد.

سردار مجید اضافه کرد: با هر متخلفی که در صدد ایجاد تشویش اذهان عمومی و یا سوء استفاده اقتصادی از اوضاع فعلی را داشته باشند برابر قانون برخورد قضایی خواهیم کرد.

وی ادامه داد: به موازات رصد دقیق اخبار و محتوا های بارگزاری شده در فضای مجازی، شرایط خرید و فروش اقلام و تجهیزات بهداشتی و دارویی در سایت های فروشگاهی و کانال های شبکه اجتماعی در حال رصد و بررسی می باشد و به محض رویت موارد مجرمانه در این خصوص خارج از ضوابط قانونی با متخلفان برخورد قضایی خواهد شد.

سردار مجید گفت: انبار های متعددی از احتکار و فروش غیر قانونی اقلام دارویی و بهداشتی مورد نیاز هموطنان گرامی در چندین استان و شهرستان های کشور کشف و ضبط شده است و چندین نفر هم که با قصد سوء استفاده از اوضاع فعلی مدعی فروش واکسن و دارو قطعی درمان کرونا ویروس در کشور بودند شناسایی و دستگیر شدند.

رئیس پلیس فتا ناجا ضمن تقدیر و تشکر از زحمات و مجاهدت های شبانه روزی کادر پزشکی و پرستاری کشور، اصلی ترین اولویت امروز کشور را حفظ آرامش و همبستگی مردم و مسئولان اعلام کرد.

وی گفت: چهره های شناخته شده و هنری و صاحبان صفحات پربیینده در کشور می توانند نقش مثبتی

در این رابطه ایفا نمایند و اعلام داشت تعداد زیادی از شهروندان با مراجعه به سایت رسمی پلیس فتا و سایر راه های ارتباطی از ما خواسته اند با جدیت با شایعه سازان و متخلفان برخورد کنیم.

سردار مجید از هموطنان خواست اخبار موثق را صرفا از رسانه ملی و خبرگزاری های معتبر دریافت نمایند و از توجه و باز نشر اخبار و تصاویر غیر قابل اعتماد و بعضاً جعلی و کذب که در فضای مجازی در حال انتشار است خودداری نموده و در صورت مشاهده موارد مشکوک و مجرمانه مراتب را از طریق سایت رسمی پلیس فتا به نشانی www.Cyberpolice.ir بخش گزارشات مردمی منعکس نمایند.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 3 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: henjesblog.ir شناسه مطلب: 430

به "اقدامات پلیس فتا در سالم سازی فضای مجازی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اقدامات پلیس فتا در سالم سازی فضای مجازی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید