انتشار گسترده شایعه مرگ کیم ، کره شمالی آماده پذیرفتن رهبر تازه است؟

به گزارش هنجس بلاگ، آدام هاوسلی، روزنامه نگار برجسته آمریکایی خبر مرگ رهبر کره شمالی را در صفحه تویبتر خود به نقل از شبکه تلویزیونی هنگ کنگ منتشر کرد.

انتشار گسترده شایعه مرگ کیم ، کره شمالی آماده پذیرفتن رهبر تازه است؟

به گزارش خبرنگاران، هاوسلی با داشتن بیش از 116 هزار دنبال نماینده در توییتر و انتشار خبر مرگ کیم جونگ-اون بیش از پیش بر حدس ها درباره سرنوشت رهبر کره شمالی و آینده این کشور دامن زده است. در حالی که منابع خبری در چین، کره جنوبی و حتی آمریکا از تایید یا رد کردن خبر مرگ کیم پرهیز نموده اند، به نظر می رسد هنگ کنگی ها بر موضع پیشین خود ایستاده و البته پافشاری می نمایند.

بعضی کارشناسان معتقدند تا وقتی رهبر آینده کره شمالی آماده پذیرفتن مسئولیت تازه نباشد، خبر درکذشت کیم جونگ-اون به شکل رسمی در رسانه های این کشور منتشر نمی گردد. یعنی درست همان اتفاقی که در مرگ دو رهبر پیشین (پدر و پدربزرگ کیم) رخ داد. با این حال، انتشار تصویر جعلی کیم در بستر مرگ افکار عمومی را درباره درست بودن خبر دچار تردید نموده است.

خواهر جوان تر رهبر 36 ساله کره شمالی جدی ترین گزینه جانشینی اوست. کیم یو-جونگ که در دیدارهای کیم جونگ-اون با دانلد ترامپ برادرش را همراهی می کرد، پس از چند ماه غیبت در ماه های اخیر دوباره دیده شد. این زن پرقدرت 31 ساله شاید در روزهای آینده از پرده بیرون بیاید و جای برادر خود را در راس قدرت حزب حاکم کره شمالی بگیرد.

از سوی دیگر، بعضی منابع خبری مدعی شده اند همزمان با وخیم تر شدن حال رهبر کره شمالی، پزشک مسئول گروه جراحی او از چند روز پیش ناپدید شده و خبری از این جراح در دست نیست. شاید به همین دلیل باشد که رسانه های چینی خبر اعزام گروه پزشکی به کره شمالی را برای انجام مراقبت های بیشتر از کیم برجسته نموده اند.

از آنجا که دسترسی داشتن به درون مرزهای کره شمالی تقریبا غیرممکن است، طبعا کسی نمی تواند از راست یا دروغ بودن ماجرای مرگ رهبر این کشور مطمئن باشد. هر چند دنیس رادمن، بسکتبالیست بازنشسته آمریکایی و رفیق شفیق کیم می تواند از دوستانش در پیونگ یانگ اصل ماجرا را بپرسد.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: henjesblog.ir شناسه مطلب: 715

به "انتشار گسترده شایعه مرگ کیم ، کره شمالی آماده پذیرفتن رهبر تازه است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتشار گسترده شایعه مرگ کیم ، کره شمالی آماده پذیرفتن رهبر تازه است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید