بازگشت تروجان قدیمی به گوشی های اندرویدی

به گزارش هنجس بلاگ، نسخه جدیدی از یک تروجان قدیمی با حمله به برنامه های پیغام رسان موبایلی در تایلند مسائل زیادی را به وجود آورده است. این تروجان به گوشی های اندرویدی حمله می نماید.

بازگشت تروجان قدیمی به گوشی های اندرویدی

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از زددی نت، تروجان اندرویدی که به تازگی به گوشی های هوشمند در تایلند حمله نموده می تواند از راه دور داده های خصوصی ذخیره شده بر روی تلفن های همراه را سرقت کند.

تروجان یادشده wolfrat نام دارد ونسخه ای به روزشده از تروجان dendroid است که اولین بار کدهای منبع آن در سال 2015 در فضای مجازی منتشر شد. محققان این تروجان را بدافزاری پیچیده توصیف نموده اند که در دنیای زیرزمینی هکرها محبوبیت زیادی دارد و به طور گسترده برای خرابکاری به کار می رود.

تروجان مذکور در هفته های اخیر حملات زیادی را به کاربران برنامه های پیغام رسان محبوب اندرویدی مانند واتس اپ، لاین، پیغام رسان فیس بوک و غیره انجام داده است. این تروجان برای فریب کاربران در قالب پیغامی هشداردهنده برای آنها ارسال می گردد. در این پیغام از کاربران خواسته شده بسته ارسالی را که مربوط به گوگل پلی است برای به روزرسانی گوشی خود نصب نمایند.

در صورت نصب تروجان یادشده علاوه بر سرقت اطلاعات، اقداماتی مانند عکس برداری و فیلم برداری ویدئویی مخفیانه و دسترسی و سرقت پیغامک ها نیز صورت می گیرد. این تروجان قادر به ضبط ویدئو از نمایشگر گوشی در فواصل 50 ثانیه ای نیز هست.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: henjesblog.ir شناسه مطلب: 920

به "بازگشت تروجان قدیمی به گوشی های اندرویدی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازگشت تروجان قدیمی به گوشی های اندرویدی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید