معرفی باغ ملی گیاه شناسی میانمار

به گزارش هنجس بلاگ، آیا از باغ ملی گیاه شناسی میانمار (National Kandawgyi Botanical Gardens) خبر دارید؟ این باغ واقع در شهر پین او لووین (Pyin Oo Lwin) و کشور میانمار بوده و یکی از بزرگ ترین باغ های گیاه شناسی آسیا به حساب می آید. موسس این باغ، الکس راجرز، با دقت به دنبال مکان مناسبی برای اجرای پروژه تاسیس باغ گیاه شناسی بود و در سال 1915 این باغ را تاسیس کرد و آن را در سطح بین المللی شناخته کرد. میانمار از قدیم به علت موقعیت جغرافیای آن همیشه مورد توجه دانشمندان گیاه شناسی قرار گرفته است. اگر شما نیز مایل هستید تا از این مکان بازدید کنید می توانید به وسیله خرید تور تایلند و سفر به کشور همسایه آن یعنی میانمار اقدام کنید. در ادامه مطلب همراه ما باشید تا زیبایی های این باغ را به شما معرفی کنیم.

معرفی باغ ملی گیاه شناسی میانمار

تاریخچه باغ ملی گیاه شناسی میانمار

باغ ملی گیاه شناسی میانمار در سال 1915 تأسیس شده و توسط زندانیان ترکی که در زمان جنگ دنیای اول اسیر شده بودند ساخته شده است. این باغ گیاه شناسی با مساحت 435 هکتار دارای بیش از 480 گونه گل، درختچه و درخت است.

شهر پین او لووین (Pyin Oo Lwin) از آب و هوای نسبتاً مطلوبی برخوردار است و دمای آن در تابستان به ندرت از 25 درجه سانتی گراد بیشتر می گردد. دمای هوا در شب ماه ژانویه سرد شده و به کمترین درجه یعنی 5 درجه سانتیگراد می رسد. خاک های حاصلخیز و باران های فراوان تابستان، آن را بهشتی برای باغبانان نموده است.

آقای الکس راجرز، کارشناس پژوهش جنگل میانمار، از لیدی شارلوت ویلر-کاف، گیاه شناس تازه کار مستقر در برمه دعوت کرد تا در تبدیل یک سایت 240 هکتاری به یک باغ گیاه شناسی به او یاری کند. لیدی کافین برای شش سال آینده روی طرح و کاشت کار کرد و از کارشناسان باغ Kew Gardens در لندن مشاوره می گرفت.

در سال 1917 این پارک به عنوان یک باغ گیاه شناسی متعلق به دولت اعلام شد و در حال حاضر باغ ملی گیاه شناسی میانمار با مساحت 437 هکتار که شامل جنگل های محافظت شده نیز می باشد آماده پذیرایی از مهمانان و گردشگران سراسر دنیا است.

با اضافه شدن تعدادی از جاذبه های گردشگری جدید در سال های اخیر، این باغ زیبایی همیشگی خود را حفظ نموده است. باغ از سال 2000 متعلق به یک شرکت خصوصی است.

گونه های گیاهی و جانوری باغ ملی گیاه شناسی میانمار

گونه های گیاهی موجود در باغ ملی گیاه شناسی میانمار بسیار متنوع است. این باغ دارای 514 گونه درختی بومی است و 74 گونه آن از خارج میانمار به این کشور آورده شده است. از دیگر گونه های درخت این باغ می توانیم 75 گونه بامبو که از دسته گیاهان همیشه سبز است و کروتون (Croton) نام برد. از 300 گونه گل های ارکیده موجود در باغ 178 تای آن در سال 1942 جمع آوری شد. 25 گونه گل رز، 6 گونه گل سوسنیان و همچنین گیاهان دارویی در این باغ رشد می نمایند. این باغ توسط وزارت جنگل میانمار اداره می گردد.

حیوانات حبات وحش که در معرض انقراض هستند نیز در این باغ نگهداری می شوند از جمله گوزن های شاخ پیشانی، لاکپشت های ستاره دار برمه ای، تاکین گونه ای از تیره گاوسانان، خوک آهو ها، قرقاول و اردکیان. اطلاعات تکمیلی بیشتری را در وب سایت توریسم و جاذبه های تایلند و میانمار می توانید پیدا کنید.

جاذبه های گردشگری باغ

در سال های اخیر در کنار گونه های گیاهی و جانوری جاذبه های گردشگری جدیدی به باغ اضافه شدند. به منظور جذب بیشتر گردشگران خارجی و داخلی این باغ فعالیت های خود را افزایش داده و برنامه های جدیدی ترتیب داده است. در زیر به معرفی آن ها می پردازیم.

برج نان مینت | Nan Myint Tower

در یازدهم آوریل سال 2002 ساخت برج داخل باغ ملی گیاه شناسی میانمار آغاز شد و در 18 دسامبر 2003 به خاتمه رسیده و افتتاح شد. قطر برج 15.5 متر و ارتفاع آن 65.5 متر است. برج نان مینت (Nan Myint Tower) 12 طبقه دارد که 10 تا آن برای دیدن منظره های زیبا از باغ است و طبقه یازدهم برای تالار پذیرایی است. داخل برج آسانسور نیز وجود دارد و برای رسیدن به طبقه دهم می توانید از آن بهره ببرید یا اینکه با پای پیاده طبقات را بالا روید و از بادی که داخل برج می چرخد لذت ببرید.

موزه های باغ گیاه شناسی میانمار

سه موزه در باغ گیاه شناسی میانمار وجود دارد که در زیر به توضیح مختصر آن ها می پردازیم.

  1. موزه فسیل | Fossils Museum: موزه میزبان فسیل های پستانداران، خزندگان و بی مهرگان که فراوان ترین گونه جانوران در روی کره زمین هستند می باشد.
  2. موزه چوب های سنگی | Petrified Wood Museum: موزه فسیل های گیاهان، سنگ های رنگارنگ، ریشه های ریز نخل پالمیرای آسیایی و همچنین چیزهایی که از فسیل گیاهان ساخته می شوند را نمایش می دهد.
  3. موزه پروانه | Butterfly Museum: موزه پروانه دارای گونه های مختلفی از پروانه ها از نپال، تایوان، آمریکای جنوبی، ژاپن و آسیای جنوب شرقی است.
  • دیگر بخش های مهم باغ ملی گیاه شناسی میانمار به ترتیب زیر است.

راه های دسترسی به باغ و امکانات آن چگونه است؟

همانطور در اول مطلب اشاره کردیم برای سفر به میانمار بهتر است اول به تایلند سفر کنید. پس از آن می توانید بلیط هواپیما را از تایلند به میانمار خریداری کنید. جهت اطلاع مسافرانی که قصد سفر به این باغ را دارند باید بگوییم که تنها بخشی از این کشور در منطقه حساس قرار گرفته است. این باغ و شهری که در آن واقع است برای سفر مناسب هستند.

از شهر یانگون (Yangon) به شهر ماندالای (Mandalay) و سپس به شهر پین او لووین (Pyin Oo Lwin) با مشین

هزینه ورودی باغ برای گردشگران خارجی 5 دلار که شامل بازدید از تمامی موزه ها و جاذبه های گردشگری باغ می باشد. برای بچه ها این مبلغ 3 دلار است. کرایه کالسکه در باغ نیز امکان پذیر است. حداقل 2 ساعت احتیاج دارید در اطراف باغ به گردش بپردازید و از جاذبه های آن دیدن کنید. متاسفانه امکان استفاده از دوچرخه داخل باغ امکان پذیر نیست بنابراین کفش های پیاده روی خود را نباید فراموش کنید.

ساعت کاری: 8 صبح تا 6 عصر

شماره تلفن: 958522497+

آدرس: National Kandawgyi Botanical Gardens (Maymyo Botanical Garden), Nandar Road, Pyin Oo Lwin, Mandalay division Myanmar

ایمیل: [email protected]l.com

رئیس باغ: Dr. Nyi Nyi Kyaw

باغ ملی گیاه شناسی میانمار کوشش می نماید که مکان تفریحی برای عموم باشد و کلاس های آموزشی در ارتباط با حفاظت جنگل، درختان و حیات وحش برگزار کند تا مردم را نسبت به این موضوع مطلع کند. این باغ همیشه در کوشش بوده تا از گونه های در حال منقرض و نایاب حفاظت کند و با کاشت این گونه ها آن ها را از این خطر حفظ کند. ما در خبرنگاران به تجربه شما در زمینه بازدید از باغ نیز داریم. لطفا تجربه خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: الی گشت
انتشار: 16 دی 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: henjesblog.ir شناسه مطلب: 61

به "معرفی باغ ملی گیاه شناسی میانمار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی باغ ملی گیاه شناسی میانمار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید