بانک ها عملاً در رقابت با تولیدکنندگان هستند، بانک مرکزی از ورود بانک ها به بنگاه داری جلوگیری کند

به گزارش هنجس بلاگ، رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: بانک ها عملاً در حال رقابت با فراوریکنندگان و بخش خصوصی به ویژه در حوزه مسکن هستند و این رویکرد قطعاً تبعات بسیاری را برای بخش مالی و فراوری کشور به دنبال دارد.

بانک ها عملاً در رقابت با تولیدکنندگان هستند، بانک مرکزی از ورود بانک ها به بنگاه داری جلوگیری کند

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری خبرنگاران، محمدرضا رضایی کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس با اشاره به اظهارات مسئولان وزارت راه و شهرسازی مبنی بر اینکه بخشی از خانه های خالی از سکنه در مالکیت بانک ها واقع شده است، گفت: متأسفانه یکی از عوامل بروز تنش و افزایش قیمت در بازار مسکن، فعالیت بانک ها در عرصه ساخت وساز و خریدوفروش مسکن است و عملاً این مسئله نظام عرضه و تقاضا را دچار خلل نموده است. مخالفت مجلس با بنگاه داری بانک ها در عرصه های اقتصادی

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مجلس بارها اعلام نموده که با بنگاه داری بانک ها کاملاً مخالف است و این استراتژی نظام بانکداری کاملاً به ضرر اقتصاد کشور است، ازاین رو بانک مرکزی باید از ورود بانک ها به حوزه بنگاه داری باید جلوگیری کند.

وظیفه اصلی بانک ها، تقویت اقتصادی کشور و بخش های فراوریی است

وی توضیح داد: وظیفه اصلی بانک ها، تقویت اقتصادی کشور و بخش های فراوریی است و آن هم با ارائه تسهیلات مناسب به فراورینمایندگان محقق می گردد، اما متأسفانه شاهدیم که بانک ها برای کسب سود بیشتر به جای ارائه تسهیلات، سرمایه های خود به بازارهای اقتصادی تزریق می نمایند.

بانک ها عملاً در حال رقابت با فراورینمایندگان و بخش خصوصی هستند

رضایی کوچی ادامه داد: در شرایط کنونی شرایط به گونه ای شده که بانک ها عملاً در حال رقابت با فراورینمایندگان و بخش خصوصی به ویژه در حوزه مسکن هستند و این رویکرد قطعاً تبعات بسیاری را برای بخش اقتصادی و فراوری کشور به دنبال دارد.

رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: در شرایط فعلی بخش ساخت وساز مسکن نیازمند تخصیص اعتبارات ضروری است، اما بانک ها هیچ اقدامی برای تقویت قدرت اقتصادی فراورینمایندگان نمی نمایند و این مسئله موجب شده که میزان ساخت وساز کاهش یافته و دلال بازی در عرصه مسکن رشد کند.

4129/

شیرگاه نیوز: شیرگاه نیوز | آخرین اخبار و رویدادهای روز دنیا

دور زمین: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: henjesblog.ir شناسه مطلب: 1789

به "بانک ها عملاً در رقابت با تولیدکنندگان هستند، بانک مرکزی از ورود بانک ها به بنگاه داری جلوگیری کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بانک ها عملاً در رقابت با تولیدکنندگان هستند، بانک مرکزی از ورود بانک ها به بنگاه داری جلوگیری کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید