با این 4 مورد تنش های در خانه ماندن را کاهش دهیم

به گزارش هنجس بلاگ، ایرنا زندگی: در این روز های در خانه ماندن، شاید تنش های بیشتری بین اعضای خانواده رخ دهد. با توجه به 4 نکته کاربردی می توانیم این تنش ها را به راحتی برطرف و دلخوری ها را کم تر کنیم.

با این 4 مورد تنش های در خانه ماندن را کاهش دهیم

جهت دریافت خدمات پتینه چیست با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

در این روز های در خانه ماندن، شاید تنش های بیشتری بین اعضای خانواده رخ دهد. با توجه به این 4 نکته کاربردی می توانیم تنش ها را به راحتی برطرف و دلخوری ها را کم تر کنیم. ایرنا زندگی با توجه به فشار هایی که در این روز ها بر اعصاب هر یک از اعضای خانواده وارد می شود راه هایی را گردآوری نموده است که بیشتر یکدیگر را درک کنیم و در خانه ماندن ها را سخت تر نکنیم.

1. کنترل تلویزیون را بدهید دست کسی که انتخاب دیگری ندارد

با توجه به کار هایی که می توانیم در خانه انجام بدهیم و حوصله مان هم سر نرود تلویزیون را بگذاریم برای کسی که راه دیگری برایش وجود ندارد مانند بچه ها و سالمندان. ما می توانیم هر فیلمی را در گوشی، لپ تاپ و تبلت نگاه کنیم، کتاب بخوانیم، کار هایی مانند نویسندگی و نقاشی انجام دهیم.

حالا اگر بین سالمندان و بچه ها در خانه صلح برقرار نشد ترجیح بر این باشد که کنترل را به دست عظیم تر بدهیم و سر کودک را به یک مورد دیگر گرم کنیم؛ چرا که او بیشتر با تکنولوژی ارتباط برقرار می نماید. پدرعظیم و مادرعظیم های خانه با تکنولوژی راحت نیستند و حوصله ای برای درک آن ندارند علاوه بر اینکه به شدت روحیه حساسی دارند و باید مراقب غرور و عزت آن ها بود.

2. به دنبال اخبار منفی نگردید

حدود چند سال پیش صفحه ای در روزنامه به نام اخبار حوادث چاپ می شد که بعد ها از صفحه های روزنامه ها حذف شد، می دانید چرا؟ زیرا میل به خواندن اخبار منفی زیادتر از خواندن اخبار مثبت است و این صفحه بعد از مدتی برای افرادی که به طور مرتب پیگیری می کردند اعتیادآور بود و افسردگی به وجود می آورد. حالا جدای از این مورد که برخی ها عادت به خواندن اخبار منفی دارند، این اخبار فشار های روانی ای بر ذهن می آورد که ناخودآگاه موجب مشاجرات و دعوا های کوچک تا عظیم می شود. خیلی از مشاجرات و بحث هایی که خانه صورت می گیرد به دلیل ساده لحظه ای که آن موقع رخ داده است بر نمیشود؛ بلکه پیش زمینه ای طولانی در پس ذهن ما دارد. همان عصبانتیت و ناامیدی ای که در وجود خود احساس می کنیم و نمی دانیم از کجا آب می خورد.

3. خانواده دشمنان ما نیستند و خانه زمین جنگ نیست

گاهی اوقات افراد به دنبال راهی می گردند که به دیگری ثابت نمایند اشتباه می نماید. حال بیایید درست فکر کنیم، اگر این ثابت کردن در زندگی 10 سال آینده شما اثری دارد به روش درست این کار را انجام دهید و اگر اثری ندارد پس لطفا اوقات خود و دیگران را تلخ نکنید و با کنترل کردن خود، دل کسی را نشکانید. اگر در خانه مسائل زیادی با اعضای خانواده دارید مطمئن باشید 50 درصد این مسائل به خود شما بر می شود. پس جواب را در خودتان پیدا کنید و مطمئن باشید اگر چیزی در جهان ارزش وقت گذاشتن و فکر کردن های طولانی و مکرر را داشته باشد، آن تنها خانواده است و این را متوجه نمی شویم تا زمانی که از دست شان بدهیم. تا قبل از آن که دیر شود به خودمان یاری کنیم.

4. گذشت داشته باشید و مراقب پدر ها و مادر ها باشید

پدر ها و مادر ها خود را حافظ خانواده می دانند و از منفعل بودن چندان خوش شان نمی آید. فرقی نمی نماید که آیا در این ایام سخت در خانه هستند یا مجبور به کار. به هرحال آن ها می دانند خطری خانواده شان را تهدید می نماید و این عظیم ترین دغدغه هر سرپرست خانواده است. فرقی نمی نماید چه کسی سرپرست خانواده شماست به هر حال او در حال تحمل چنین استرس هایی است. سرپرست خانواده ممکن است مادر، برادر، خواهر یا عمو و دایی باشند. اگر در این دوران مشاجره ای صورت گرفت سعی کنید آن ها را درک کنید و از ادامه بحث بپرهیزید. این دوران در خانه ماندن تمام و فراموش می شود، ولی احترامی که شکسته شده یا دلی که از شما شکسته باشد، ترمیم آن ها کار ساده ای نیست.

منبع: برترین ها
انتشار: 5 مرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: henjesblog.ir شناسه مطلب: 913

به "با این 4 مورد تنش های در خانه ماندن را کاهش دهیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با این 4 مورد تنش های در خانه ماندن را کاهش دهیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید