با شماری از اسرارآمیز ترین جزایر جهان آشنا شویم

به گزارش هنجس بلاگ، بسیاری از ما ممکن است در رویاهای کودکی، خود را در یک جزیره اسرارآمیز مملو از میوه های استوایی و گنج های پنهان تصور نموده باشیم. اما، وقتی بدانیم جزیره های واقعی در جهان وجود دارند که دارای آبسنگ های حلقوی مرجانی مرموز، بیمارستان های متروک یا حیات وحش عجیب هستند، موضوع آنقدرها هم ساده نیست. برای مثال، یکی از اسرارآمیز ترین جزایر جهان در هر مترمربع، 5 مار دارد و تازه یکی از معمولی ترین جزایر این فهرست بشمار می رود. با ما در فهرست مشهورترین جزیره های اسرارآمیز جهان همراه شوید تا کمی هم شده، برایتان از راز آلودترین جزایر جهان سخن بگوییم.

با شماری از اسرارآمیز ترین جزایر جهان آشنا شویم

جزیره مرجانی پالمیرا Palmyra Atoll

جزیره مرجانی پالمیرا Palmyra Atoll تقریبا در نزدیکی جنوب هاوایی واقع شده و به ایالات متحده آمریکا تعلق دارند. مردم می گویند: این مکان از شیاطین اشباع شده است. جزیره مرجانی پالمیرا Palmyra Atoll به مدت چند قرن، بخاطر لاشه های کشتی متعددی که در سواحلش وجود داشتند، آوازه بدی پیدا نموده بود. از یک نقطه زمانی به بعد، شایعه ای در خصوص این مورد از اسرارآمیز ترین جزایر دنیا پخش شد و آن هم وجود یک گنج پنهان در این جزیره بود؛ گنجی که توسط ملوانان مرده نفرین شد. البته این تنها دلیل شهرت این مکان نبود.

بیشتر بخوانیدسفر به هاوایی | جاذبه های گردشگری هاوایی

دلیل دیگر آن، کشتی های گمشده بودند. در سال 1855، گزارش شد که یک کشتی با یک دیواره مرجانی برخورد نموده است اما، وقتی که تیم نجات دهنده به این مکان رسیدند، نه کشتی را توانستند پیدا نمایند و نه ملوانانش را. در طول جنگ دنیای دوم این مورد از مشهورترین جزیره های اسرارآمیز دنیا به عنوان پایگاه ساحلی استفاده می شد. گفته می گردد سربازانی که در این پایگاه فعالیت می کردند، دچار وحشت زدگی بی دلیل می شدند و حتی، بعضی از آنها دست به خودکشی می زدند.

جزیره مارها Snake Island

در جزیره مارها آنقدر تعداد مارها زیاد بوده که هیچ چیز به جز آنها و چند گونه پرنده کمیاب در آن زندگی نمی نمایند. مارهایی که این جزیره را اشغال نموده اند، به طور رسمی در گونه سمی ترین مارهای دنیا طبقه بندی شده اند. تنها کافیست یک بار شما را نیش بزنند؛ تجزیه بافت های بدنتان از همان لحظه آغاز می گردد. باید گفت هیچ گردش و گشت و گذاری در جزیره مارها Snake Island اتفاق نمی افتد. در حقیقت، این کار تقریبا غیرممکن است. تنها چند بار سفرهای تحقیقاتی نشنال جغرافی، آن هم با هدف مطالعه و فیلمبرداری در آن اتفاق افتادند.

البته، اخیرا چندین نفر به این جزیره آمده اند و به قربانی آن تبدیل شده اند. برای مثال، ماهیگیری که هیچ چیز در خصوص خطر ورود به این جزیره نمی دانست. زمانیکه جسد او را کشف کردند، بدنش پر از نیش مار شده و در خون خود غرق شده بود. همچنین، یک خانواده که نمی دانستند این جزیره چه خطری دارد و تصمیم گرفته بودند از آن بازدید نمایند، سرنوشت بسیار وحشتناکی پیدا کردند. براساس شایعات، آنها بعد از اینکه متوجه شدند خانه ای که در جزیره پیدا نموده بودند، پر از مار است، با وحشت از آن فرار کردند. براساس گزارشات، جسدهای تکه تکه شان در جزیره پیدا شد.

بیشتر بخوانیددیدنی های جزیره مارها، جزیره ای ترسناک اما دیدنی

جزیره سرزمین بی بازگشت The Land of No Return Island

نام واقعی این جزیره در زبان قزاقها، بارسا کلمس Barsa-Kelmes بوده که به معنای سرزمین بی بازگشت The Land of No Return هست. ریشه این نام از داستان و افسانه های باستانی می آید که در خصوص این جزیره گفته می شوند. بر طبق این داستان و افسانه ها، فراریانی که حدود یک سال در این مورد از راز آلودترین جزایر دنیا زندگی نموده بودند، زمانیکه به خانه باز می گشتند، به اندازه ده سال پیر شده بودند. بعلاوه، گروه های بزرگی از افراد در این جزیره ناپدید شده بودند.

قزاق ها یک مارمولک پرنده متعلق به دوران ماقبل تاریخ را مسئول ناپدید شدن این افراد می دانستند. جزیره سرزمین بی بازگشت The Land of No Return Island در میانه قرن نوزدهم به روی عموم باز شد. در قرن بیستم، قلمرو آن توسط خانواده های شکارچی اشغال گشت. اما، خیلی زود به عنوان یک منطقه حفاظت شده شناخته شد و به یکی از ممنوعه ترین مکانها در اتحاد جماهیر شوروی مبدل گشت.

جزیره میاکجیما Miyake-Jima Island

در جزیره میاکجیما Miyake-Jima Island تنها با یک ماسک گاز و آمادگی برای استفاده از آن در مواقع خطر، می توانید وقت گذرانی کنید. یک آتشفشان فعال در جزیره میاکجیما Miyake-Jima Island وجود دارد. اما، بزرگترین خطر این مورد از اسرارآمیز ترین جزایر دنیا، فوران آتشفشانی نیست بلکه، گاز سمی که از زمین آن نشت می نماید، خطر بسیار بزرگتری بشمار می رود. در سال 1962، بعد از یک فوران آتشفشانی بسیار قدرتمند، تمامی ساکنان این جزیره مجبور به تخلیه آن شدند. اما، در سال 2000 آنها به سرزمین مادریشان بازگشتند. امروزه، بیش از 2400 نفر در این مکان زندگی می نمایند.

بیشتر بخوانیدتاریخچه جزیره میاکجیما، جزیره ای آلوده در ژاپن

جزیره پوویا Poveglia Island

داستان جزیره پوویا Poveglia Island در ونیز، وقتی از زبان مردمان این منطقه گفته می گردد، انسان را به شگفتی وا می دارد. این جزیره حقیقتا ترسناک ترین جزیره در اروپا محسوب می گردد. در طول وقوع اپیدمی طاعون سیاه، این جزیره آخرین پناهگاه نزدیک به 160 هزار بیمار طاعونی بود و 50 درصد خاک آن را، خاکستر جسدهای سوخته شده تشکیل می داد. در دهه 1920، حکومت ایتالیا بیمارستانی برای بیماران ذهنی در این مورد از راز آلودترین جزایر دنیا افتتاح کرد.

بیشتر بخوانید16 تا از بهترین جاذبه های توریستی شهر ونیز گردشگری

بیماران این بیمارستان دائما شکایت می کردند که دچار سردرد می شوند و جزیره پر از ارواحی است که بدلیل درد بسیار شدید فوت نموده اند. بعلاوه، گفته می شد پزشک اصلی این بیمارستان، آزمایشات وحشتناکی بر روی بیماران انجام می داد. اما، در نهایت اینکه چرا این پزشک خود را از برج ناقوس کلیسا پایین انداخت و خودکشی کرد، مانند یک راز اسرارآمیز باقی ماند. بعد از این واقعه، بیمارستان بسته و این ناقوس از آن مکان انتقال داده شد. اما، مردم مناطق اطراف ادعا می نمایند که بارها بازتاب صدای آن را در طول شب شنیده اند. امروزه جزیره پوویا Poveglia Island کاملا خالی است اما، تصاویر متعددی از اتاقهای متروکه بیمارستان و برج ناقوس کلیسایش در سایت های اینترنتی وجود دارند.

جزیره عروسک ها Island of the Dolls

جزیره عروسک ها Island of the Dolls یکی از مشهورترین جزیره های اسرارآمیز دنیا بشمار می رود. در دهه 1950، تنها سکنه جزیره عروسک ها فردی به نام جولیان ساننتانا بررا Julián Santana Barrera بود. او یک روز در ساحل، جسد یک دختر کوچک را پیدا کرد. از آن پس، روح این دختر به تعقیب جولیان پرداخت و جولیان برای اینکه او را خشنود کند، آغاز کرد به آویزان کردن عروسک از تمام درختانی که در جزیره وجود داشتند. اما، در سال های اخیر، داستان هایی از شاهدان شنیده می شوند که این عروسک ها را در حال حرکت و زمزه کردن در شب دیده اند. این مرد به آویزان کردن این عروسک ها به مدت 50 سال ادامه داد؛ تا زمانیکه خودش را در همان نقطه ای که جسد دختر را پیدا نموده بود، غرق کرد.

بیشتر بخوانیدجزیره ای که به دست عروسک ها تسخیر شده!

جزیره بووه Bouvet Island

جزیره بووه Bouvet Island دورافتاده ترین نقطه روی زمین بشمار می رود، چرا که در مساحت 8 کیلومتر مربعی در اطرافش، هیچگونه خشکی دیده نمی گردد؛ منطقه بزرگی که مساحت آن کمی کمتر از مساحت قاره اروپا است. با وجود همه اینها، داستان جالبی در رابطه با این مکان وجود دارد. جزیره بووه Bouvet Island در سال 1739 به روی عموم باز و سپس، برای مدت 60 سال به فراموشی سپرده شد. بعد از این دوره زمانی، یک تیم تحقیقاتی به این جزیره آمد و چیز عجیبی پیدا کرد.

یک کشتی متروکه در آبهای سواحل این جزیره وجود داشت. در این کشتی، هیچگونه مشکل و خرابی و هیچگونه علامت شناسایی وجود نداشت. پدال هایی در فاصله ده متری از کشتی دیده می شد. البته، بلافاصله نتیجه گیری شد که این کشتی به گل نشسته بوده است اما، هیچگونه جسد یا پناهگاهی که نجات یافتگان در آن اقامت نموده باشند، در نزدیکی آن یافت نشد. علاوه بر آن، در سال 1979، دو انفجار هسته ای در این جزیره اتفاق افتادند که هیچ کشوری مسئولیت آنان را قبول نکرد.

جزیره هندرسن Henderson Island

امروزه جزیره هندرسن Henderson Island بخاطر وجود مقادیر بسیار زیاد آشغال در نزدیکی سواحلش مشهور است. اما، این مورد از اسرارآمیز ترین جزایر دنیا یک روی زیباتر جای دارد. یکی از بزرگترین موارد اسرارآمیز در این مکان شگفت انگیز، غاری با یک چشمه است که در آن اسکلت انسان ها پیدا شدند. همچنین، روی صخره های اطرافش، سنگ نگاره و کوره های زمینی، ابزارهای سنگی و سایر موارد موجود هستند. هیچکس نمی داند این مردم از کجا آمده اند و چه فرهنگی را نمایندگی می نموده اند. براساس اطلاعات باستان شناسان، بین قرن های دوازدهم تا پانزدهم، این مورد از راز آلودترین جزایر دنیا دارای سکنه بود. این حقیقت که آب تازه و تمیز بسیار محدودی در این جزیره یافت می گردد و اینکه اسکلت های درون غارها به طور بسیار مرتب چیده شده اند، باعث می گردد تا این داستان عجیب تر بنظر برسد.

جزیره نورث برادر North Brother Island

تاریخچه جزیره نورث برادر North Brother Island را می توان با تاریخچه جزیره ونیزی در همین فهرست مقایسه کرد. در انتها قرن نوزدهم میلادی، بیمارستانی که در درمان آبله و قرنطینه بیماران تخصص داشت، در این مورد از مشهورترین جزیره های اسرارآمیز دنیا افتتاح شد. در سال 1904، کشتی جنرال اسلوکوم General Slocum در نزدیکی سواحل جزیره نورث برادر دچار سانحه شد و به گل نشست. بیش از هزار نفر در این سانحه کشته شدند.

چهل سال بعد، بیمارستان دیگری ویژه توانبخشی اعتیاد در این مورد از اسرارآمیز ترین جزایر دنیا افتتاح شد. این بیمارستان بخاطر کارکنان فاسد و بی رحمش شهرت پیدا کرد. بعلاوه، تعداد بیمارانی که استفاده از مواد مخدر را آغاز کردند، بعد از آمدن به این بیمارستان، افزایش یافت. به همین دلیل، این بیمارستان در سال 1963 بسته شد. براساس گزارشهای امروزی، این مورد از راز آلودترین جزایر دنیا متروکه است؛ بیمارستان مخروبه شده و قلمرو آن از درختان و گیاهان جنگل پوشیده شده است.

جزیره پر-باژین Por-Bazhyn Island

کلمه پر-باژین Por-Bazhyn Island در زبان تووانی به معنی خانه گلی است. پر-باژین Por-Bazhyn نام یک بنای تاریخی است که در جزیره کوچکی در میانه دریاچه تره کول Lake Tere-Khol از جمهوری تووا Tuva قرار گرفته است. اینطور که امروزه می گویند این بنا یک اقامتگاه تابستانی برای استراحت و کسب آرامش بود. علاوه بر آن، محققان متوجه شدند که دریاچه اطراف این مورد از مشهورترین جزیره های اسرارآمیز دنیا، بدلیل بسته شدن چشمه های آبگرم زیرزمینی، چندین بار ناپدید شد.

به احتمال بسیار زیاد، این بنای تاریخی در طول یکی از همین ناپدید شدنها ساخته شده و جاده ای که به پایین دریاچه منتهی می گردد، می تواند اثباتی برای این حقیقت باشد. با این وجود، هیچ دلیل دقیقی برای ساخت این بنا و هیچ شخص تاریخی خاصی که در آن زندگی نموده باشد، شناسایی نشده است.

جزیره روئه نوک Roanoke Island

جزیره روئه نوک Roanoke Island بخاطر ناپدید شدن گروهی از مهاجرانی که در آن زندگی می کردند، شهرت دارد. در سال 1587، جان وایت John White رهبر این گروه بیش از صد مرد و زن را در این جزیره تنها گذاشت و به انگلستان رفت تا موارد ضروری برای گروه را فراهم کند. اما، جنگی در انگلستان در جریان بود و او تا سه سال بعد نتوانست به این مورد از اسرارآمیز ترین جزایر دنیا بازگردد. قبل از اینکه او جزیره روئه نوک Roanoke Island را ترک کند، مهاجران به او قول دادند در صورتیکه تصمیم به ترک آن مکان گرفتند، برای او علامتی در یک جای مشخص باقی بگذارند.

وقتی جان وایت John White به جزیره بازگشت، با کلمه کروتون CROATOAN که روی تیرک چوبی یک نرده حک شده بود و حرف های CRO که شکل کوتاه همان کلمه بودند، روبرو شد. کروتون CROATOAN نام قبیله سرخپوستی بود که در همان نزدیکی زندگی می کردند، اما اثری از مهاجران پیدا نشد. همچنین کروتون CROATOAN نام یک الهه سرخپوست نیز هست. بنابراین، بسیاری این حدس را زدند که مهاجران به قربانیانی برای مراسم اهدای قربانی به این الهه تبدیل شده اند.

جزیره گودزو Gozo Island

بناهای باستانی مالت، از اسرارآمیزترین چیزهای روی سیاره ما هستند. معابد، گوردخمه ها و رصدخانه های این منطقه هزاران سال از اهرام مصر قدیمی تر هستند. به نظر می رسد این بناها دارای کاربری فرهنگی بوده اند. اما، حتی با تکنولوژی قرن بیست و یکم نیز جابجا کردن سنگ هایی که چندین تن وزن دارند، کاری بسیار سخت و طاقت فرسا بشمار می رود. همچنین، اینکه چه کسی این بناها را ساخته است و چرا این مردم این مکان را ترک نموده اند، هنوز ناشناخته باقی مانده است. علاوه بر آن، شیارهایی در این مورد از راز آلودترین جزایر دنیا به چشم می خورند که به نظر می رسد قرار بوده گروهی از جاده یا ریل ها بر روی آنها ساخته شوند؛ اما هیچگونه چرخ چوبی یا چرخ از جنس دیگر در این مکان یافت نشد.

جزیره هاشیما Hashima Island

جزیره هاشیما Hashima Island در نزدیکی ناکازاکی واقع شد. امروزه این جزیره متروکه است اما، بعضی بناهای سیمانی در آن وجود دارند و با دیوار دریایی احاطه شد. در گذشته، این جزیره بخاطر معادن زغال سنگ زیردریایی که در دوره صنعتی شدن ژاپن فعال بودند، شهرت داشت. زغال سنگ در سال 1810 کشف شد و در سال 189، این جزیره توسط میتسوبیشی گوشی کاییشا Mitsubishi Goshi Kaisha خریداری و ساخت و ساز در آن آغاز گشت. بلوک های آپارتمانی، مدرسه، مهدکودک، بیمارستان، ساختمان شهرداری، باشگاه، سینما، حمام عمومی، استخر و بسیاری از امکانات دیگر برای اهالی جزیره ساخته شدند.

در دهه 1930 و تا انتها جنگ دنیای دوم، زندانی های چینی و مردم کره در شرایط بسیار سخت در این جزیره کار می کردند. گفته می گردد افراد بسیار زیادی بدلیل تصادف های زیرزمینی، خستگی مفرط و سوء تغذیه در این دوره فوت نموده اند. در سال 1974، وقتی موارد دیگری جایگزین زغال سنگ شد، معادن بسته و تمامی ساکنان به اجبار جزیره را ترک کردند. برای مدت طولانی، این جزیره به روی همه بسته شده بود و اگر کسی از این قانون تبعیت نمی کرد، از ژاپن اخراج می شد. هم اکنون جزیره هاشیما Hashima Island جز فهرست میراث دنیای یونسکو بشمار می رود و بازدیدنمایندگان از سرتاسر دنیا می توانند به بازدیدش بروند.

منبع: همگردی
انتشار: 9 شهریور 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: henjesblog.ir شناسه مطلب: 1226

به "با شماری از اسرارآمیز ترین جزایر جهان آشنا شویم" امتیاز دهید

3 کاربر به "با شماری از اسرارآمیز ترین جزایر جهان آشنا شویم" امتیاز داده اند | 4 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با شماری از اسرارآمیز ترین جزایر جهان آشنا شویم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید