ترویج فعالیت علمی پرنده نگری در مجموعه کتاب تماشای پرندگان

به گزارش هنجس بلاگ، خبرگزاری خبرنگاران- مجموعه کتاب های تماشای پرندگان اثر تازه کانون پرورش فکری، کوشش می نماید بچه ها و نوجوانان را با پرندگان و سرگرمی علمی، هیجان انگیز و مجذوب کننده پرنده نگری آشنا سازد.

ترویج فعالیت علمی پرنده نگری در مجموعه کتاب تماشای پرندگان

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل از روابط عمومی کانون، پرنده نگری یکی از پرطرفدارترین و پرمخاطب ترین شاخه های طبیعت گردی است که چند 100 میلیون نفر در سراسر جهان با آن آشنا بوده و به آن مشغولند.

کتاب تماشای پرندگان به نویسندگی آقای پرویز بختیاری مجموعه ای سه جلدی و مناسب برای بچه ها و نوجوانان بالای 12 سال (نونگاه) است که نویسنده در این کتاب ها سعی بر این داشته تا بچه ها و نوجوانان را با گونه های مختلف پرندگان و نوع زیست آن ها آشنا کند.

در کنار این اطلاعات که می تواند برای بچه ها بسیار آموزنده و ارزشمند باشد، یکی از اهداف مهم این مجموعه کتاب، ترویج پرنده نگری و یاری به شناسایی ارزش های پرنده ها، تنوع زیستی و حفظ آن ها برای نسل آینده و ایجاد اشتغال برای جوانان است اقدامی که می تواند در محیط های آموزشی و فرهنگی و اردو های دسته جمعی و سفر های خانوادگی نیز مورد توجه معلمان و مربیان و اولیا و خانواده ها قرار بگیرد.

نویسنده که خود از فعالان و دانش آموختگان و متخصصان حوزه های زیست محیطی و طبیعت گردی است و سال ها در حوزه پرنده نگری فعالیت و تحقیق نموده، در شرح این فعالیت مجذوب کننده تأکید نموده است که در ایران نیز بچه ها را می توان از این راه با بسیاری از علوم مانند طبیعت گردی، شناسایی گیاهان، شناسایی زیست بوم ها، شناسایی سایر موجودات، مهاجرت پرندگان و مکان های طبیعی و زیبای کشور آشنا کرد.

وی برای تأکید بر اهمیت و ضرورت دقت در مشاهده پرندگان و ترویج این فعالیت علمی در کشور بعلاوه شرح داده که در جهان 10 هزار و 518 گونه و در ایران حدود 555 گونه پرنده مشاهده و ثبت شده است.

آقای بختیاری در جلد نخست این مجموعه به صورت عمده کوشش می نماید خوانندگان اثر را با مفاهیم کلی و اهمیت و روش های پرنده نگری آشنا سازد و با طرح پرسش ها و پیشنهادهایی، بچه ها را به مطالعه و تحقیق در این زمینه تشویق کند.

جلد های دوم و سوم این مجموعه نیز به معرفی و طبقه بندی گروه های مختلف پرندگان می پردازد و عکس های تعدادی از عکاسان حرفه ای و صفحه آرایی محمدعلی عدیلی بر مجذوب کنندهیت های دیداری این مجموعه تصویری افزوده است.

این اثر را انتشارات کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان در سال 1400 در سه جلد و با شمارگان 2 هزار و 500 نسخه برای هر جلد منتشر نموده است.

جلد اول این مجموعه با قیمت 70 هزار تومان، جلد دوم 120 هزار تومان و جلد سوم با قیمت 110 هزار تومان در فروشگاه های کانون پرورش فکری در سراسر کشور و پایگاه فروش اینترنتی محصولات کانون به نشانی shop.kpf.ir در دسترس علاقه مندان واقع شده است.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 4 بهمن 1400 بروزرسانی: 4 بهمن 1400 گردآورنده: henjesblog.ir شناسه مطلب: 3613

به "ترویج فعالیت علمی پرنده نگری در مجموعه کتاب تماشای پرندگان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترویج فعالیت علمی پرنده نگری در مجموعه کتاب تماشای پرندگان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید