تسریع اجرای طرح بازتوانی واحد های فراوری برق نیروگاه رامین اهواز الزامی است

به گزارش هنجس بلاگ، خلیلیان گفت: باید توازنی میان فراوری و مصرف برق ایجاد کنیم تا مشکلاتی که صنایع و شبکه مصرف خانگی در تابستان با آن روبرو می شوند، کاهش یابد.

تسریع اجرای طرح بازتوانی واحد های فراوری برق نیروگاه رامین اهواز الزامی است

به گزارش خبرنگار از ، در نشستی که با حضور صادق خلیلیان استاندار ویژه خوزستان با مدیران ارشد شرکت های تابعه وزارت نیرو برگزار گردید، بر ایجاد توازن و همگرایی میان فراوری و مصرف برق و برطرف مسائل و چالش های مرتبط با آب، برق و فاضلاب تاکید نمود.

او اضافه نمود: فراوری برق هم برای احتیاج های صنعتی و هم مصرف خانگی استان جزو خدمات و احتیاجمندی های مهم محسوب می گردد و ما باید بتوانیم توازن میان فراوری و مصرف برق ایجاد کنیم تا مسائلی که صنایع و شبکه مصرف خانگی ما بعضاً در تابستان با روبرو می شوند، کاهش یابد.

خلیلیان گفت: مقرر شد چند طرح از جمله فراوری پنل های خورشیدی که حتی می تواند برای خانواده ها درآمدزایی داشته باشد و به وسیله تشکیل کنسرسیوم دولتی و خصوصی و استفاده از منابع ملی این ظرفیت قابل بهره برداری است، از طرف مسئولان ذیربط ارائه گردد.

استاندار ویژه خوزستان اعلام کرد: بعلاوه طرح های توسعه ای از طرف شرکت های فراوری برق ارائه خواهد شد و کارخانه ها را هماهنگ کردیم و صنایع فولاد که اعلام آمادگی خود را برای فراوری برق اعلام نموده اند که هم خودشان از آن استفاده نمایند و هم بخشی از آن را در اختیار شبکه برق استان قرار دهند.

نماینده عالی دولت در استان خوزستان بعلاوه بر اجرای طرح بازتوانی واحد های فراوری برق نیروگاه رامین تاکید نمود و ادامه داد: با این اقدام می توانیم تا شاهد خدمت رسانی بیشتر این نیروگاه به مردم باشیم.

خلیل محمدی، مدیرعامل نیروگاه رامین اهواز هم در این جلسه به ارائه گزارشی از اقدامات، دستاورد ها و خدمات این نیروگاه به مردم و صنایع استان به ویژه در تابستان طاقت فرسای خوزستان و پیک مصرف برق پرداخت.

او با اشاره به گرمای بیش از حد تابستان سال جاری و افزایش بی سابقه مصرف برق، فراوری بیش از 5 میلیون مگاوات ساعت و افزایش 7 درصدی فراوری این انرژی حیاتی در 6 ماهه نخست سال را حاصل کوشش جهادی مجموعه این نیروگاه اسم کرد و گفت: امیدواریم با برطرف چالش ها و موانع پیش رو شاهد تقویت این فرایند باشیم.

او در ادامه اجرای طرح بازتوانی واحد های فراوری برق نیروگاه رامین را یکی از مهم ترین طرح های پیش روی صنعت برق حرارتی در تقویت فراوری این نیروگاه و پشتیبانی از شبکه سراسری دانست و توضیح داد: ان شاءالله با حمایت های استاندار ویژه خوزستان و سایر مسئولان استان و مدیران صنعت برق شاهد تسریع در اجرای این طرح باشیم تا بتوانیم سطح فراوری برق احتیاج استان را بهبود دهیم.

گ

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: henjesblog.ir شناسه مطلب: 3487

به "تسریع اجرای طرح بازتوانی واحد های فراوری برق نیروگاه رامین اهواز الزامی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تسریع اجرای طرح بازتوانی واحد های فراوری برق نیروگاه رامین اهواز الزامی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید