تصمیمی درباره قرنطینه هیچ نقطه ای نداریم، راه اندازی فروشگاه های اینترنتی

به گزارش هنجس بلاگ، خبرنگاران/خراسان جنوبی استاندار خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر در کل کشور هیچ گونه تصمیمی در مورد قرنطینه هیچ نقطه ای اعم از شهر و روستا گرفته نشده است.

تصمیمی درباره قرنطینه هیچ نقطه ای نداریم، راه اندازی فروشگاه های اینترنتی

محمدصادق معتمدیان، امشب 19 اسفند در برنامه سیمای استانی خاوران اظهار کرد: با مراجعات حضوری و تلفنی نسبت به مسائل مردم اشراف داریم.

به گزارش خبرنگاران، وی با بیان اینکه یکی از دغدغه هایی که وجود دارد، بخش آموزش و توجیه است که اقدامات صورت گرفته اما کافی نیست، اضافه کرد: در این راستا از ظرفیت و توان رسانه ها بهره می بریم.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به نظارت بر تنظیم بازار، شرح داد: افرادی سودجو و فرصت طلب در این شرایط گران فروشی می کنند که با همکاری نیروهای انتظامی کشفیات خوبی داشته ایم.

معتمدیان از تعطیلی مراسمات و تجمعات با همکاری مردم و مدیریت جلسات غیرضروری ادارات و همچنین مدیریت مسافرت ها گفت و ادامه داد: در بحث پیشگیری ها و درمان باید مسائل اجتماعی و امنیتی، معیشت، کسب و کار مردم و زندگی مردم مورد توجه قرار گرفته و نباید تصمیمات تک بعدی اخذ شود.

وی با بیان اینکه خراسان جنوبی با شش استان همسایه بوده و ارتباط با افغانستان دارد که باید تردد در جاده ها، مدیریت شود، اظهار کرد: در نوروز 98 میزان اقامت در استان از 6 ساعت به 48 ساعت رسید، اما امسال نوروزی متفاوت را تجربه خواهیم کرد.

استاندار خراسان جنوبی اظهار کرد: بخشی از اهالی استان در سایر استان ها ساکن هستند و امسال از آنان درخواست می کنیم که به خراسان جنوبی سفر نکنند.

معتمدیان از برخورد با آن دسته از افرادی که باعث تشویش اذهان عمومی می شوند، شرح داد: کمبود امکانات در برخی شهرستان ها وجود داشته، اما تمام تلاش خود را به کار بسته ایم که کادرهای درمانی مراکزی که در معرض آلودگی هستند، از ماسک و وسایل بهداشتی لازم برخوردار باشند.

معتمدیان با بیان اینکه در حد توان امکانات را در اختیار گذاشته ایم، شرح داد: از مردم تقاضا داریم خریدهای غیرضروری را به بعد از این ایام موکول کنند چراکه حضور در مراکز عمومی و فروشگاه ها باعث افزایش احتمال انتقال ویروس می شود.

وی اضافه کرد: در روزهای آینده فروشگاه های اینترنتی در سطح استان راه اندازی می شوند تا حداقل سه هزار قلم کالا در فاز اول از این طریق تامین شود.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: 1100 تن میوه تنظیم بازار شامل؛ پرتقال و سیب برای ایام نوروز در استان پیش بینی شده است که با حداکثر 20 درصد پایین تر از قیمت میوه در بازار ارائه خواهد شد.

معتمدیان با بیان اینکه توزیع میوه تنظیم بازار از شنبه 24 اسفند در سطح استان آغاز می شود، شرح داد: در رابطه با سایر اقلام مورد نیاز از جمله گوشت، مرغ، شکر و برنج بیش از نیاز در انبارها ذخیره شده است.

وی با بیان اینکه در بحث گندم نیز با کاهش تولید در کشور با پیگیری ها توانستیم 10 هزار تن گندم را وارد و ذخیره سازی کنیم، اضافه کرد: نظارت بر قیمت ها از طریق گشت های مشترک وجود دارد.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: توصیه ها در مورد بیماری کرونا با برنامه ریزی هایی که در شورای اطلاع رسانی انجام دادیم از طریق صدا و سیما و جراید به اطلاع مردم می رسد.

معتمدیان با تاکید بر جدی دریافت بیماری کرونا، شرح داد: مردم باید ترس و اضطراب را از خود دور کنند و بدانند که با تدابیر اندیشیده شده از این مرحله عبور خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه مردم به توصیه های بهداشتی جامه عمل بپوشانند، اضافه کرد: سامانه 190 و 4030 آماده مشاوره و رفع ابهامات مردم است.

استاندار خراسان جنوبی اظهار کرد: در مواردی که بیماران را توانستیم شناسایی کنیم قرنطینه بیشتر صورت می گیرد و در کنار بیمارستان های سطح استان اتاق هایی را به منظور مراجعه اولیه و بررسی افرادی که مشکوک هستند، ایزوله کرده ایم.

معتمدیان بیان کرد: در مجموع 1400 تخت در ظرفیت بیمارستانی داریم و بیش از 500 مرکز بهداشتی و 14 بیمارستان استان آماده خدمت رسانی هستند.

وی اضافه کرد: مردم از ذخیره بیش از نیاز اقلام بهداشتی خودداری کنند تا تقاضا و عرصه به تعادل برسد و نیازهای در اولویت تامین شود.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه در این ایام تصمیمات خوبی در سطح کشور اتخاذ شده است، یادآور شد: در راس تمام این موارد، توسل به ائمه اطهار(ع) و یاد خدا می تواند بسیار کمک کننده باشد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: henjesblog.ir شناسه مطلب: 448

به "تصمیمی درباره قرنطینه هیچ نقطه ای نداریم، راه اندازی فروشگاه های اینترنتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصمیمی درباره قرنطینه هیچ نقطه ای نداریم، راه اندازی فروشگاه های اینترنتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید